Když do sněhu, tak s allroadem Audi A4

24. ledna 2010, 13:01 - Erich Handl
24. ledna 2010, 13:01

Terénní sortiment Audi zdobí už dlouhá léta velký kombík A6 Allroad. Pro letošní zimu značka nabídla tuto úpravu s pohonem všech kol i pro menší A4 Avant. Profit vyzkoušel novinku v redakčním testu.

Autor: Audi

Audi A4 zahájilo svoji kariéru v roce 1994 jako čtyřdveřový sedan, který nahradil model 80. V listopadu 1995 pak vůz dostal variantu kombi s názvem Avant. Loni se objevila poprvé jeho terénní varianta Allroad. Profit ji otestoval v lednových závějích s benzinovým dvoulitrem pod kapotou.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Audi A4 Allroad typ vozu - pětidveřový kombík motor - benzinový čtyřválec objem válců - 2 litry max. výkon - 155 kilowattů max. rychlost - 230 km/h zrychlení 0–100 km/h - 6,9 sekundy spotřeba - 8,1 l / 100 km kufr - 490 litrů cena (vč. DPH) - 1 150 700 Kč

Náš vůz se na první pohled nelišil od běžného avantu. Měl sice o téměř čtyři centimetry vyšší podvozek se světlou výškou 18 centimetrů, zvýšené lemy blatníků, ozdobené prahy, velká litá kola, ale to bylo tak všechno. Také interiér je stejný jako u běžného kombíku. Náš allroad neměl pneumatický podvozek s měnitelnou světlou výškou jako větší A6, ale jen klasické tlumiče.

Při jízdách jsme proto nepostřehli velký rozdíl. Mohli jsme si sice volit ze čtyř různých jízdních režimů, ale zdvihání podvozku při přejíždění překážek to nemohlo nahradit. Přesto byla jízda v závějích jistá. Auto se bezpečně pohybovalo i tam, kde dvoukolky marně prohrabávaly sněhové muldy. Hodně nám pomáhal perfektně pracující stabilizační systém ESP. Pochválit musíme také sedmistupňovou dvojspojkovou převodovku s možností automatického i manuálního řazení.

Benzinový dvoulitr dopovaný turbem šel dobře odspodu, jeho 155 kilowattů stačilo s přehledem na bleskové rozjezdy i rychlou jízdu po dálnici. Jen spotřeba se rozcházela se sliby výrobce. Namísto uváděných 8,1 litru na sto kilometrů jízdy náš stroj dokázal spolykat i 11 litrů benzinu.

Jaký je výsledek testu? A4 Allroad je jen o 40 tisíc korun dražší než běžný Avant quattro, ale také toho o moc navíc nenabízí. Přesto jsme jej vyhodnotili jako užitečný vůz, se kterým se není třeba bát do hor nebo na zablácené cesty. Mezi podnikateli jsou terénní auta trendy, navíc se tento kombík chlubí kufrem o téměř 500 litrech a veškerým komfortem prémiové značky Audi.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
A4 Allroad je reprezentativní vůz pro majitele menší firmy, který potřebuje kombinovat služební auto, rodinný kombík a terénní SUV. Jeho hlavní výhodou je dobrá prostupnost terénem. Mezi nevýhody patří skutečnost, že nenabízí pneumatický podvozek, a také poměrně opulentní cena přes milion korun.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Retro: Kolik stála nová auta v listopadu 1989 a o kolik…
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce rozsvítí tyto kontrolky?
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Technologie
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Procesory ARM proráží už i v superpočítačích. Na ThunderX2 s jádry Vulcan sází sám Cray
Parádní akce: Samsung Galaxy S7 za 8200 Kč a S7 Edge za 10 600 Kč
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít