Kapsch: Systém mýtného bude včas

09. října 2006, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
09. října 2006, 00:00

Termín spuštění systému elektronického mýta od ledna 2007 bude rozhodně dodržen. Tvrdí to Karel Feix, generální ředitel firmy Kapsch, která je dodavatelem a provozovatelem systému. Oproti původním plánům se však podaří zprovoznit mýtné brány pouze na 970 kilometrech dálnic a rychlostních komunikací.

Termín spuštění systému elektronického mýta od ledna 2007 bude rozhodně dodržen. Tvrdí to Karel Feix, generální ředitel firmy Kapsch, která je dodavatelem a provozovatelem systému. Oproti původním plánům se však podaří zprovoznit mýtné brány pouze na 970 kilometrech dálnic a rychlostních komunikací.

Teprve od července 2007 se bude platit i za vybrané silnice I. třídy. Důvodem půlročního zpoždění zavedení mýta na dalších komunikacích je především fakt, že stát zastupovaný ministerstvem dopravy podepsal smlouvu s Kapschem až v březnu letošního roku místo plánovaného konce minulého roku. Antimonopolní úřad musel řešit hned několik stížností na výběr dodavatele systému, všechny stížnosti ale postupně zamítl. Spuštění systému nyní nemůže zastavit ani Evropská komise, která si od ministerstva dopravy vyžádala vysvětlení, proč stát v tendru vybral až třetí nejlevnější firmu.

Nový ministr dopravy Aleš Řebíček nedávno prohlásil, že se nehodlá zabývat tím, jak tendr probíhal a případně ho nějak zpochybňovat. Chce naopak provést důkladný audit výstavby mýtných bran.

Do konce září jich stálo už přibližně padesát a další se postupně budují. Podle Ředitelství silnic a dálnic se daří průběžně řešit problémy se získáním stavebních povolení na některých místech dálnic a rychlostních komunikací.

Budování bran prý nijak výrazně nekomplikuje provoz na místech s omezením dopravy, úplné uzavírky trvají jen několik minut. Jiného názoru jsou ale samotní řidiči. Ač firma Kapsch slibovala, že k úplným, i když pouze několikaminutovým uzávěrkám dálnice bude docházet zejména v nočních hodinách, skutečnost je jiná a dálnice se zavírají i přes den, i když mimo dopravní špičku. Například na dálnici D1 ale každé takové omezení provozu, byť v dopravním sedle, přináší problémy.

Problematiku zavádění elektronického mýta na českých komunikacích Profit sleduje průběžně a letos o ní informoval například v číslech 7, 13, 14, 15, 37 a 38.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Známé tváře a volby: Které známé osobnosti podporují ANO, KSČM, či ODS?
Chcete půjčku vyřídit online?
Jaký má vliv sdílené ubytování na českou ekonomiku?
Po svatbě vás vyřizování na úřadech nemine!
Máté nízké příjmy? Do penze odejděte už v prosinci
Auta
Nový Jeep Compass má za sebou testy IIHS. Obstál bez…
Na dálnici D1 bylo spuštěno další úsekové měření. Je totiž potřeba vybrat více peněz
Porsche 718 Boxster a Cayman GTS se mohou pochlubit vyšším výkonem
Podruhé a lépe. Surface Book 2 je rychlejší, lépe vybavený a může být zcela tichý
Příval malých crossoverů na český trh nebere konce. Dnes dorazil Citroën C3 Aircross
Technologie
Seznamu se daří. Stejně jako Google žije primárně z reklamy
Tip: Jak získat Windows 10 Fall Creators Update co nejdříve?
Google překvapil. Kvůli lepším fotkám navrhl vlastní procesor
Už i pevným diskem se dá špehovat, funguje jako mikrofon. Hrozba pro bezpečnost
Podruhé a lépe. Surface Book 2 je rychlejší, lépe vybavený a může být zcela tichý
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít