Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Apartmán v Krkonoších: chalupa 21. století bez starostí a s výnosem

Pokud si pořídíte vlastní horský apartmán, můžete trávit zimní a letní dovolenou…

Zajímavosti o golfu, které jste nevěděli

Golf je vyhledávaným sportem, který se těší čím dál větší oblibě. Má dlouholetou tradici…

AAA Auto: Zdaleka nejen obchodník s ojetými vozy

Síť autocenter AAA Auto působí v České republice už bezmála třicet let. Aktivity firmy…

 Světlomet, ilustrační foto
Světlomet, ilustrační foto
Autor: CC0 via Pixabay

Kanaďané koupili ostravského výrobce světlometů Wipac

21. listopadu, 14:18  -  Jiří Zatloukal
 Světlomet, ilustrační foto
Světlomet, ilustrační foto
Autor: CC0 via Pixabay
21. listopadu, 14:18

Kanadský výrobce autodílů Magna koupil českou firmu Wipac Czech, která navrhuje a vyrábí osvětlení pro automobily. Hodnota transakce činí 1,1 milionu eur, což je asi 28 milionů korun.

Inženýrská firma Wipac Czech se specializuje na vývoj a výrobu předních světel automobilů zejména pro evropské luxusní značky. Zhruba čtyřicet inženýrů obsluhuje například Aston Martin, Bentley, Rolls Royce, McLaren, Lamborghini, Bugatti, Audi, Daimler, BMW či Porsche.

Wipac Czech bude hrát důležitou roli při růstu našeho globálního byznysu automobilových světě pro evropské výrobce,“ uvedl prezident Magna Machatronics, Mirrors and Lighting John O’Hara s tím, že osvětlení je důležitou částí firmy, zejména kvůli čím dál většímu množství elektroniky a senzorů, které jsou v nich zabudované, a rovněž kvůli většímu významu stylu světel na výsledné podobě aut.

Wipac Czech měla loni obrat 73 milionů korun a vydělala čtyři miliony. Firma začínala v roce 2013 jako FLTC Europe. Je zaměřena na výzkum a vývoj progresivních osvětlovacích systémů pro automobilový průmysl. Firma je složena z expertů všech odborností, které jsou klíčové pro návrh automobilové osvětlovací techniky: konstrukční vývoj, vývoj optiky, vývoj elektroniky, teplotní výpočty či virtuální testování. Od dubna 2017 byla součástí britské společnosti Carlo.

Dále čtěte:

Slabina elektromobility: extrémně drahé materiály. Automobilky řeší, jak výrobu zlevnit