Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Nezaměstnanost je nízká, poptávka po personalistech vysoká

Nezaměstnanost v ČR se už spoustu měsíců drží na minimu. Od roku 2014 s občasnými výkyvy…

Oslavy výročí vzniku ČSR potrvají celý měsíc od 28. září

Národní oslavy 100 let Československa začnou 28. září znovuspuštěním staroměstského…

Průlom v pohledu na alternativní medicínu

Informace o předání petice na podporu biotroniky do Poslanecké sněmovny a Senátu…

Kaleidoskop: sportovní dovolená

20. června 2005, 00:00 - admin
20. června 2005, 00:00

JAK VYHRÁT NAD KONKURENCÍ Na rekreačním sportu v přírodě dokážou podnikatelé vydělat velké peníze. Příkladem může být golf jako nejlukrativnější obor a vodní turistika jako nerozšířenější aktivita. Přinášíme přehled nejdůležitějších oborů a k tomu podmínky, které je třeba klientům vytvořit.

JAK VYHRÁT NAD KONKURENCÍ Na rekreačním sportu v přírodě dokážou podnikatelé vydělat velké peníze. Příkladem může být golf jako nejlukrativnější obor a vodní turistika jako nerozšířenější aktivita. Přinášíme přehled nejdůležitějších oborů a k tomu podmínky, které je třeba klientům vytvořit.

GOLF Golf je v současnosti pro okolí nejvýdělečnějším sportem. Je přitom jedno, jestli hrají byznysmeni na Karlštejně, nebo živnostníci ve Svobodných Hamrech. Golfisté totiž obvykle nepřijedou na hřiště pouze bojovat o umístění nebo svoji sportovní kondici, ale chtějí si užívat atmosféru a odpočinout si v přírodě. Součástí toho je dobrý oběd nebo večeře, slušné ubytování a sklenička s přáteli. Na golfu se nikdo nestydí zaplatit trenéra a pár lekcí na greenu. Vstup na hřiště totiž mají jen hráči s kartou, která je kromě jiného dokladem o jejich schopnostech, a pro provozovatele zárukou, že po hráči nezůstane zničené hřiště. Co je třeba k úspěchu: Udržované hřiště s atmosférou, výhodou je blízkost velkého města a zároveň okolní neporušená příroda, součástí služeb by měl být klub, restaurace, zahrádka na odpolední party, hotel a samozřejmě tréningový prostor a možnost najmout si trenéra KONĚ Vyjížďka na koních do přírody - co může být romantičtějšího? Zdá se to jako nedostupný sen, ale dnes není nic zvláštního najmout na odpoledne koně, trenéra a vyrazit na vyjížďku. Nebo si zaplatit pár lekcí nejprve na lanži v kruhu a poté v jízdárně, aby se klient cítil v sedle jistě. Po sametové revoluci se zdálo, že nastane raketový růst tohoto odvětví sportu a rekreace v jednom, ale nic nejde tak lehce, jak to vypadá. „Mít farmu je tvrdý chlebíček,“ říká trenérka Kateřina Uherková, která má zkušenosti z Čech a Irska, kde byla několik let na zkušené. „Většina podnikatelů v tomto oboru musí dřít od rána do večera jako kdekoliv jinde v zemědělství. Jestli si někdo myslí, že bude od rána do večera jezdit, tak je na omylu. Většinu energie spolkne péče o koně a hospodářství.“ Co je třeba k úspěchu: Znalci říkají, že výdělečné farmy zaměřené výhradně na koně se uživí jen do šedesáti kilometrů od Prahy. Pro náhodné návštěvníky je potřeba mít vlastní stádo klidných koní, vydělává se také na ustájení soukromých majitelů, agroturistice a lekcích jízdy pro začátečníky i pokročilé. VODNÍ TURISTIKA S rozvojem nerozbitných kanoí je svázán boom vodáckých půjčoven ve velkých městech i přímo na řekách. „Letos jdou obchody o hodně lépe než minulé roky. Musel jsem narychlo přikupovat nafukovací i plastové kanoe,“ říká majitel jedné z pěti největších pražských půjčoven Vodácký ráj. Dobrou sezonu nepřímo potvrzuje i jeho konkurent Jaroslav Biolek, jehož půjčovna Bisport v Týnci je dominantní na Sázavě: „Lodě máme zamluvené na každý víkend až do července, zbývají jen odřeknuté kanoe.“ Co je třeba k úspěchu: Kompletní půjčovna lodí včetně kajaků a nafukovacích raftů, oblečení do studené vody a bezpečnostní pomůcky, zajištěná doprava lodí na vodu i zpět, vhodný je vodácký obchod a informační servis, aktuální internetová stránka. CYKLOTURISTIKA Podnikání s půjčovnami horských kol je v Česku značně rizikové, ale cykloservisy a cykloprodejny zažívají již patnáct let velký růst, jehož konec se zatím nerýsuje. Kola se totiž často kradou a zlodějům nezamezí ani požadavky na předložení dvou dokladů a záloha na půjčený bicykl. Harrachovský Pavel Ploc, který v zimě půjčuje lyže a v létě bicykly, zažil dokonce krádež dvou kol na dva zcizené doklady, o které přišel jejich majitel před pár hodinami na druhém konci republiky. Odborné cykloobchody letos tvrdě bojují s hypermarkety, protože do nákupních hal se začaly oproti minulosti dostávat solidní a dražší kola, která ukrajují ze zisku speciálních prodejen. V obou typech obchodů jdou dobře na odbyt nejen kola, ale také dresy, přilby a doplňky, jako pumpičky, blikačky a brýle. Vítězi v cyklobyznysu jsou nakonec hospody a ubytovací zařízení, která mají své hosty jisté, ať se kola prodají, nebo půjčí. V rekreačních oblastech jejich majitelé odhadují poměr pěší klientely a cyklistů na 30:70. Co je třeba k úspěchu: Velký obchod spojený s cykloservisem, který obsáhne všechny kategorie a cenové relace kol a doplňků. Obchod by měl být v centru velkého města, samostatný servis může stát i v rekreační oblasti. U obou je velmi důležitá dobrá pověst mezi cyklistickými nadšenci, kteří je doporučují svým známým. HOROLEZECTVÍ

Snem mnoha horolezců je být pořád na skále. Tomu by chtěli přizpůsobit i svůj pracovní život. Jenže provozovat horolezeckou školu je práce jako každá jiná. „Více než z padesáti procent se jedná o teambuildingové aktivity, které toho s lezením nemají až tak moc společného. Do budoucna bychom chtěli zvýšit podíl vodění na vysoké hory a lezecké výuky. Obě tyto aktivity zatím zabírají asi po čtvrtině našeho času,“ říká majitel brněnské ClimbOn Radek Lienerth. Sám právě prodělává cestu od nadšeného horolezce k podnikateli. V komerční sféře horolezeckého sportu a vysokohorské turistiky zatím vládne chaos, protože české zákony neodpovídají evropským předpisům a Češi v zahraničí kvůli tomu působí většinou nelegálně.

Co je třeba k úspěchu: Bez dobré pověsti a zároveň masivní propagace je jakákoliv horolezecká škola odsouzena k živoření. Podnikatel nepotřebuje pro sebe žádné velké prostory, ale měl by mít přístup na umělou horolezeckou stěnu, vyřešenou dopravu klientů na přírodní skály a musí provozovat půjčovnu horolezeckých pomůcek aspoň pro své klienty. Na škodu není ani vlastní obchod s vybavením, oblečením a odbornou literaturou. 


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
S čím při změně zdravotní pojišťovny nepočítejte?
Nejste alergičtí na jídlo?
V pátek je svátek! Obchody zůstanou zavřené
Jak vypadají SPZ na autech v Evropě?
Platíte víc za vlak kvůli slevě pro studenty a důchodce?
Auta
Fotogalerie: V Hannoveru se ukázala také historie…
Peugeot má nový hybrid. Nabídne až 300 koní a prodávat se začne příští rok
Elektrická ofenzíva koncernu VW: Audi nabídne svůj Taycan a Porsche končí s dieselem
Ford Ranger Double Cab 3.2 TDCi vs. Toyota Land Cruiser 5dv. 2.8 d-4d AT: Rám proti rámu
Galerie fotek, které se do AMS nevešly: od Fabie po Volvo V60
Technologie
Když se přihlásíte k účtu Google na webu, dojde k přihlášení i ve Chromu
Českem se prohnal vyděračský spam. Máme vaše intimní video, tvrdí
Sony následuje Microsoft. Na PlayStationu nabídne stovky her za předplatné
Samsung prý sníží výrobu operačních pamětí, aby jejich ceny zůstaly vysoké
Velký test výkonných SSD pro rozhraní M.2 PCIe
Hry pro příležitostné hráče