Menu Zavřít

Jídlo i s mikrovlnkou

30. 7. 2008
Autor: Euro.cz

Společnost Tommy Food začíná rozvážet jídla i mimo Prahu...

celý podtitul:
Společnost Tommy Food začíná rozvážet jídla i mimo Prahu a uvažuje o expanzi do zahraničí

V roce 2006 měla společnost Tommy Food dva vozy, nyní jich má šestnáct a do letošního prosince se jejich počet má zakulatit na třicet. To vystihuje dynamiku růstu konceptu rozvozu hotových jídel na objednávku Tommy Food, který na český trh uvedl předloni v září pražský podnikatel Luděk Nezmar. Nezmar se inspiroval v Maďarsku, kde podobný systém funguje již několik let a jen v Budapešti se tak denně rozveze 150 000 jídel (EURO 44/2006). „Soustřeďujeme se zejména na společnosti, kde neexistuje závodní jídelna a zaměstnanci často nemohou dojít na oběd. Například jde o právnické a konzultační firmy či podniky služeb, jako jsou kadeřnictví, cestovní kanceláře či květinářství,“ vysvětluje Luděk Nezmar s tím, že ceny Tommy Food jsou srovnatelné s nabídkou restaurací (většinou se pohybuje mezi 69 až 89 korunami a neplatí se dopravné – pozn.red.).

Studená místo teplé

Růst počtu vozů kopíruje samozřejmě počet prodaných jídel. Zpočátku Tommy Food dodával desítky jídel denně, v současnosti to jsou dva tisíce a na konci roku společnost počítá s přibližně pěti tisíci jídly denně. Razantní nárůst si vyžádal i změny v původním konceptu, kterým byly dodávky teplých obědů. Dnes Tommy Food nabízí především chlazená jídla. „Teplou stravu musíte kvůli hygienickým předpisům dopravit ke strávníkovi do dvou hodin od uvaření. To není při vyšších objemech zvládnutelné. Navíc chlazená jídla nám umožnila zvýšit vytížení kuchyně i aut,“ vysvětluje Nezmar s tím, že zákazníkům s měsíční objednávkou přes tisíc korun firma zdarma zapůjčuje mikrovlnnou troubu. Ta se po dvanácti měsících zachování objemu odběru stává majetkem klienta.
Kromě změny teploty jídel musel Tommy Food kvůli růstu rovněž již dvakrát změnit provozovnu. V roce 2006 začínal v Nemocnici na Františku, následovala D1 Zone Nupaky a v červenci došlo k otevření vývařovny na Praze 9 s kapacitou tři tisíce jídel na směnu a podlahové ploše 1500 metrů čtverečných. „Počítáme, že nejpozději po prázdninách odstartujeme druhou směnu. Při dvousměnném provozu se tedy dostaneme na šest tisíc jídel, třetí směna totiž musí vychlazovat a balit jídla,“ říká Nezmar. Důvodem stěhování byla kromě nutnosti navýšit kapacitu také možnost úplně se zbavit závislosti na dodavatelích polotovarů. „Často jsme nebyli spokojeni s kvalitou. Stávalo se například, že nám dovezli tak špatné knedlíky, že jsme museli jet koupit náhradní do Makra,“ říká Nezmar a doplňuje, že v nové provozovně v Kobylisích si sami vyrábějí veškeré pečivo, ale také knedlíky, cukrářské výrobky a rovněž mají místnost na bourání masa. Například jen cukrárna má kapacitu přibližně tisíc zákusků denně. „Proto jsme samozřejmě přijali specialisty – cukráře, pekaře, řezníka a také paní, co dělá jen knedlíky,“ dodává Nezmar.

Pod dozorem reprezentanta

Výrobu jídla v Tommy Food od loňska dozoruje Marek Neumann, který dříve vařil v několika pětihvězdičkových hotelích. Také byl členem regionálního pražského kuchařského reprezentačního týmu, se kterým se účastnil českých kuchařských soutěží. Neumann připravuje receptury, ochutnává jídla a kontroluje kvalitu. Ze všech jídel Tommy Food každý den odebírá vzorky. „Chceme vědět, co jak chutná a stane-li se někde chyba, tak se ji snažíme zpětně dohledat a napravit,“ prozrazuje Neumann, který pravidelně přispívá i do čtrnáctidenního magazínu společnosti Tommy Food, pomocí kterého si mohou zákazníci společnosti objednávat jídla. Každý den jsou v nabídce dvě polévky, deset hlavních jídel, z toho dvě až tři sladká, vegetariánské jídlo, několik druhů salátů a nově také velké koláče, jako je švestkový, borůvkový či tvarohový a také Sacher dort.

Objednávky přes internet

Objednávky je však možné kromě formuláře v časopisu odevzdávaného řidiči uskutečňovat i telefonicky, faxem a zejména přes internet. Tuto možnost právě klienti oceňují. Jedním z nich je i společnost Linea Recta International zabývající se reklamní činností, která každý den od Tommy Food odebírá dvacet obědů. „Sídlíme v areálu na okraji Prahy daleko od nějakých restaurací, dovoz jídla je tedy pro nás nutností. Vyzkoušeli jsme několik dalších společností, ale Tommy Food jsme si vybrali záměrně. Hlavně nám vyhovuje, že jejich služby jsou profesionální. To platí pro balení, dovoz i komunikaci. Navíc u Tommy Food si lze vybrat veškerá jídla on-line na celý týden dopředu, kromě toho se nestane, že by něco nepřivezli,“ potvrzuje manažerka kanceláře Linea Recta International Petra Skalová. Kromě firmy Linea Recta Tommy Food vozí jídlo například do společností, jako je Český rozhlas, AVE CZ, Credium, Pražské vodovody a kanalizace, T-Mobile nebo do rádia Frekvence 1.

Právě sledování chování zákazníků považují v Tommy Food za klíčové. „Hlídáme počet klientů, co jim nejvíce chutná, kdo objednává a způsob, jak se klient o společnosti dozvěděl. I proto může operátor našeho call centra zákazníka, který s objednávkami skončil, oslovit a zjistit, co můžeme udělat, aby se k nám vrátil,“ vysvětluje Nezmar. Nových strávníků si jeho společnost připíše v průměru asi sto padesát týdně. „A to se nárůst přílivu klientů kvůli létu trochu snížil. Lidé jsou na dovolených a neřeší obědy,“ dodává Nezmar. Letní zpomalení umožnilo společnosti Tommy Food dokončit zmíněnou provozovnu na Praze 9. Ta jí však zřejmě nevydrží dlouho. Srovnáme-li její kapacitu s očekávaným počtem výroby jídel letos v prosinci, je zřejmé, že příští rok na jaře bude muset hledat nové řešení. „Pak budeme muset rozšiřovat, navíc už nyní připravujeme ještě větší provozovnu schopnou vyrobit až patnáct tisíc jídel denně,“ říká Nezmar.

Novinková hitparáda

S počátkem léta Tommy Food také spustila nové nabídky. Jednou z nich jsou velké saláty s lososem nebo s krevetami. „Takto testujeme nový směr - do konce roku chceme klientům nabídnout další verzi jídelního lístku, obsahující jídla typu zdravá strava a bezlepková, žlučníková, redukční či diabetická dieta,“ popisuje Nezmar. V září také na testovací období dvou měsíců společnost nabídne dětské svačiny. Společnost se tak soustředí na maminky s dětmi. „Ty si u nás objednávají jídlo a mohly by si vzít i svačinu,“ dodává Nezmar. Svačiny budou obsahovat například jogurt, namazaný rohlík a mléko či jiný nápoj.
Další novinkou by mohla být i nabídka pro stavební firmy. „V blízkosti staveniště často chybí nějaká restaurace. Uvažujeme tedy, že jim přistavíme Tommy buňku, ve které bude automat na teplé i studené pití a hlavně na teplé jídlo,“ vysvětluje Nezmar. Takový automat již funguje na Městské policii Prahy 1. U přístroje je k dispozici i stolek s mikrovlnkou na ohřívání chlazených jídel. Speciální vydávací automat s nabídkou šesti jídel si firma nechala vyrobit na zakázku za 240 tisíc korun ve Švédsku.

Na Západ?

Těžiště služeb Tommy Food se nachází v Praze, nicméně začíná s expanzí i do Středočeského kraje. Ambice má však Nezmarova společnost výrazně větší – začala se ohlížet po západoevropském trhu, a to do Německa a do Rakouska. „Tamní vyšší ceny by nám umožnily zajímavé marže,“ uvažuje do budoucna Nezmar, který nyní hledá další možnosti financování Tommy Food, jehož rozjezd zatím platil z vlastních prostředků. Řádově se jednalo o miliony korun, blíže částku nechce upřesnit. „Řešením bude investor nebo banka. Na další dva roky potřebujeme asi deset milionů, aby se náš rozvoj ještě zrychlil,“ uzavírá Nezmar.

Praporek:
Chceme klientům nabídnout jídelní lístek obsahující i jídla typu zdravá strava a bezlepková, žlučníková, redukční či diabetická dieta, plánuje Nezmar

BRAND24

Praporek:
Speciální mobilní vydávací automat s nabídkou šesti jídel si nechala firma vyrobit ve Švédsku

Tabulka:
Každodenní nabídka:
2 polévky
10 hlavních jídel
saláty
koláče
Sacher dort
Ceny: 69 až 89 Kč

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).