Menu Zavřít

Jedna firma, dvě značky

29. 2. 2008
Autor: Euro.cz

Centrum.cz a Atlas.cz mají společného majitele

Centrum.cz a Atlas.cz, dvojka a trojka mezi českými internetovými portály, jsou od minulého týdne sesterskými firmami. Investiční společnost EPIC, dosavadní majitel Atlasu, se rozhodla prodat portály v ČR a na Slovensku rodině serverů Centrum.cz. Hodnotu transakce nehodlá žádná ze stran komentovat, dle informací týdeníku EURO v minulosti EPIC požadoval za Atlas 600 až 900 milionů korun.
Akvizici investoval americký fond Warburg Pincus, který na konci loňského roku získal majoritu v portálech Centrum.cz a Centrum.sk, respektive ve společnosti NetCentrum, která servery provozuje. Američané nyní české a slovenské portály Atlas a Centrum ovládají přes nizozemský Centrum.cz holding. „Všechny tyto společnosti si do doby plné fúze nechají své výkonné ředitele a managementy, protože značky Centrum i Atlas zůstanou do budoucna zachovány oddělené,“ vysvětluje Pavel Mucha, šéf českého NetCentra, který se nově stal předsedou představenstva ve všech čtyřech firmách.
Cílem „nové“ společnosti, jež je lídrem slovenského internetového trhu a posílila pozici české dvojky, je co nejrychlejší růst v obou zemích. Internetová skupina má nyní kolem 3,5 milionu uživatelů, cílem Muchy je čtyří miliony ještě v letošním roce. Lídr trhu Seznam.cz má zhruba 4,5 milionu internetových uživatelů.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).