Je image firmy na nic?

18. listopadu 2009, 10:33 - Jana Pike, <a href="http://www.lobby.cz">Lobby.cz</a>
18. listopadu 2009, 10:33

Pojem firemní image se ve firmách a jejich řízení začal objevovat relativně nedávno, ačkoliv řada společností si vnější i vnitřní vztahy intuitivně budovala. Zejména v dnešní době navíc nabývá na aktuálnosti.

Autor: Stockbyte

Kdo by na dnešních více než konkurenčních trzích nechtěl pozitivní hodnocení, které si o vás vytváří zákazníci, zaměstnanci, partneři i veřejnost.

Anglické slovo image (inspirované latinským imago) označuje obraz a v chápání firmy značí souhrn řady skutečností, které poskytují firmě osobitost, unikátnost a odlišnost a které zároveň pomáhají firmě získat přízeň zákazníka, který vybírá ze stovek podobných výrobků či služeb. Proto si chytré společnosti bedlivě hlídají, jak se projevují směrem k veřejnosti, jak řídí svůj firemní styl. Dříve se pod identitou společnosti skrývaly zejména vizuální prvky jako loga, firemní barvy, obrazové motivy, které pomáhaly firmu identifikovat, v moderní době si zákazníci spíše než blyštivého marketingového materiálu všímají stylu vystupování představitelů firmy a jejích zaměstnanců, témat, která veřejně nastoluje či k nimž se vyjadřuje, v neposlední řadě i jazykového stylu, jenž pro svou komunikaci volí.

Krizové řízení je v kurzu

Image firmy v letošním roce navíc nabídla nový rozměr. Recese, která se nás všech dotýká, ubrala finanční polštáře ve všech odvětvích, a peníze, dříve vyčleněné na budování značky, plynou do samotného přežití. Přesto společnosti, které účinně zvládly řešení krizové situace, zaznamenaly v následujícím roce růst akcií v průměru až o 7 %. Naproti tomu akcie společností, které krizové řízení nezvládly, zaznamenaly pokles cen akcií v průměru o 15 %. Pověst řady průmyslových odvětví je navíc stále více ohrožena klesající důvěrou veřejnosti. V žebříčku podnikatelských rizik se ohrožení dobré pověsti firmy přesunulo z 22. místa na 10. „Podnikatelská rizika se mění spolu s vnějšími podmínkami, proto je důležité, aby firmy zaujaly k rizikům, která jim hrozí, strategický přístup a dbaly na to, aby se jejich plány vyvíjely v souladu s aktuálním vývojem jejich prostředí. Podnikatelé by měli v souvislosti s dopady současné hospodářské situace hodnotit rizika nikoli jako oddělené, samostatné vlivy, ale jako vzájemně propojený celek. V nestálých dobách je taková sebekázeň potřebná víc než kdy jindy,“ říká Jan Fanta, partner oddělení podnikového poradenství a řízení rizik Ernst & Young v České republice.

Více na Lobby.cz.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Segwit2x se nekoná. Bitcoin se zatím štěpit nebude.
Rozdíly v placení zdravotního a sociálního pojištění pro OSVČ
Měli byste se bát, když nakupujete na českých e-shopech?
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
Auta
Retro: Kolik stála nová auta v listopadu 1989 a o kolik…
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce rozsvítí tyto kontrolky?
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Technologie
8 smartphonů do 10 000 Kč: kompakt, phablet, odolňák i vlajková loď [Vánoce 2017]
Robot Atlas je zase mrštnější. Podívejte, jak udělá salto (video)
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Procesory ARM proráží už i v superpočítačích. Na ThunderX2 s jádry Vulcan sází sám Cray
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít