Jaroslav Matějka: Vtip měsíce - za skandál VW může jedinec

Jaroslav Matějka 12. října 2015, 09:42  -  Jaroslav Matějka
12. října 2015, 09:42

Šéf amerického zastoupení VW Michael Horn pronesl před skupinou zákonodárců Kongresu ve Washingtonu vcelku zábavná slova: „Jak jsem to pochopil, nešlo o rozhodnutí společnosti; provedli to nějací jedinci.“ A pokračoval: „Bylo to pár softwarových inženýrů, kteří se z nějakého důvodu rozhodli software nainstalovat. Nebylo to firemní rozhodnutí. Nekonala se žádná schůze vedení, která by to schválila.“ Myslel to opravdu vážně? Kdopak mu asi tohle uvěří?

Kongresman Chris Collins, který byl přítomen , prohlásil rovnou, že on tomu nevěří. Tohle opravdu nemohla být práce osamělého střelce. Inženýra falšujícího pokoutně listiny v temném koutě dílny kdesi na americkém Zapadákově, zoufalce, který chtěl zachránit kůži sobě a svým druhům, protože auta nesplňovala přísnější emisní limity v USA. Ne, tohle mělo zcela jiný rozměr. Taková akce vyžadovala protřelé manažery. Bílé límečky připravené podvádět ve jménu boha zisku.

Jejich lhaní trvalo dlouhých sedm let a bylo bezprecedentní. Nyní se však dozvídáme z úst nejvyššího představitele koncernu Volkswagenu v USA, že všechno způsobili jen „nezodpovědní“ inženýři. To je zcela jistě cesta do automobilového pekla. Předchozí skandály automobilek totiž ukázaly, že lidé jsou schopni odpustit, když se něco nepovede. Ale ne když z nich někdo dělá hlupáky.

Právě o to se německý koncern nyní snaží. Nejenže roky fixloval, ale ještě v tom evidentně pokračuje. V tom je rozdíl oproti trablům, které měly v minulosti vozy koncernu General Motors (problémy se zapalováním) nebo Fordu (explodující pneumatiky Firestone), a tomu, jak byly řešeny.

Největší neznamená nejlepší

Přitom je jasné, že pravda vyjde na povrch. Vyšetřovací komise amerického Kongresu se umí zakousnout.
Předvedla to s japonskými firmami Toyota a Takada.

Trefně vše komentoval Mark Phelan z Detroit Free Press: „VW spolykal jiné značky a továrny po světě, aby se stal největším. A když se konečně stal jedničkou, zjistil to, co už dříve GM a Toyota – největší neznamená nejlepší. Důležité hodnoty mohou být ignorovány. Honbě za pozicí světové jedničky lze obětovat vše.“

Je tedy skoro až s podivem, jak skvěle si navzdory současnému „úsilí“ šéfů koncernu vedou jeho jednotlivé značky, které dříve nabízely vozy s „cinknutým“ softwarem. Například Audi v září prodalo o sedm procent více aut na celém světě, v USA stouply jeho prodeje o 16,2 procenta.

Autor je spolupracovník redakce


Čtěte také:

Volkswagen vyšetřuje už i Čína, v ohrožení hlavně pověst automobilky

Hříchy Volkswagenu jsou trhům i klientům ukradené

Emisní skandál. Stát Texas podal žalobu na Volkswagen

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Volby 2017: kde volit, aneb jak najít volební místnost
Auta
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC…
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto, které má velký potenciál
Technologie
DVB-T2 již pro 83 % domácností. Nové pokrytí hlásí Černá hora a Lysá hora
Objevil se první dvoujádrový Ryzen, vzorek mobilního čipu s GPU Radeon Vega 3
Samsung udělá z mobilů ještě lepší počítače. Na Galaxy S8 a Note8 poběží Linux
Nejlepší protipirátská ochrana Denuvo padla. Cracky vznikají ještě v den vydání her
Podle výrobců grafik ještě těžní mánie nekončí, vydrží prý minimálně do konce roku
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít