Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Češi si oblíbili nákupy ze zahraničí

Globalizace je znát v každém odvětví a nakupování není výjimkou. Dnes lidé čím dál víc…

Zabezpečení vozu proti krádeži vám zlevní pojištění

Většina dnešních moderních vozů je zabezpečena alarmem, který vás upozorní na neoprávněné…

Immofinanz a O2 prodloužily své partnerství

Společnost Immofinanz prodloužila na konci roku 2018 smlouvu se společností O2, hlavním…

Jančurovy vlaky začaly loni vydělávat. RegioJet hlásí zisk téměř 100 milionů

David Tramba 22. ledna, 10:44  -  David Tramba
22. ledna, 10:44

V roce 2016 měl ztrátu 13 milionů korun, předloni téměř 36 milionů. Zato loňské výsledky druhého největšího českého železniční dopravce vypadají o mnoho lépe. Společnost RegioJet podnikatele Radima Jančury očekává zisk před zdaněním na úrovni blížící se 100 milionům korun. Firmě pomohl zejména skokový nárůst v počtu přepravených osob.

Ttržby z jízdného loni dosáhly téměř 1,5 miliardy korun. Jak sdělil webu Euro.cz mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj, v minulém roce přepravily vlaky RegioJetu na všech svých linkách 9,7 milionu cestujících. Ve srovnání s rokem 2017 se jedná o meziroční nárůst o 29 procent. Z tohoto počtu cestovalo 5,9 milionu osob na dálkový trasách z Prahy na Ostravsko, do Košic, Bratislavy a Vídně.

Výše zmíněné linky nejsou dotované, RegioJet na nich jezdí za tržní ceny (nepočítáme-li loni zavedené slevy pro děti, mládež a seniory hrazené státem). „Naše nedotované vlaky jsou ziskové na všech linkách, kde jezdíme – včetně nově zavedených spojů na trase Praha – Brno – Vídeň. Ty vyjely přibližně před rokem a po roce provozu je jejich ekonomika v plusu,“ uvedl k výsledkům majitel společnosti RegioJet Radim Jančura.

V příštích letech chce Jančura proniknout i do oblasti provozování vlakových spojů objednávaných ministerstvem dopravy a krajskými úřady. Od letošního prosince by měl po dobu osmi let provozovat linku Brno – Přerov – Ostrava – Bohumín. Kromě toho RegioJet zvítězil také v poptávkovém řízení na provoz regionálních vlaků na vybraných tratích v Ústeckém kraji.

Podle dřívějšího vyjádření Radima Jančury se podařilo loni vrátit do zisku i provoz žlutých autobusů značky RegioJet. Ty musejí čelit sílící konkurenci zelených autobusů jezdících pod značkou Flixbus. RegioJet svého soupeře obviňuje z cenového dumpingu.

Dále čtěte:

Tendr za šest miliard. České dráhy koupí 50 elektrických vlaků

Donaha. Leo Express věří, že se ukáží predátorské praktiky Českých drah

České dráhy prodají SŽDC pozemky. Získané miliardy chtějí investovat

Vlakem z Prahy do Plzně rychleji než autem. Díky nové trati za 74 minut


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 3 | Průměrné hodnocení: 4.67

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Jak se počítají srážky ze mzdy při exekuci v roce 2019?
Jak se rok sešel s otcovskou poporodní péčí
Může být vaše hrubá mzda nižší než minimální mzda?
Podrobně a postupně: jak podat své první daňové přiznání v 6 krocích
Kdy budou Velikonoce?
Auta
VW T2 sestavený ze 400 000 kostek LEGO
Jak využít staré baterie z elektromobilů? Nissan je instaloval do nafukovacího stanu
Test BMW M2 Competition: Vážně už BMW není jako dřív?
Největší nesmysl od ABT? Úpravce vylepšil aerodynamiku a podvozek dodávky s výkonem 111 koní
Obojživelné ZILy se nebály ničeho. Sloužily k záchraně sovětských kosmonautů
Technologie
Soutěžte s Kaspersky Lab a vyhrajte spolehlivý antivir pro svůj počítač nebo mobil
Ministryně Nováková ví, proč máme drahá mobilní data. Můžou za to i spotřebitelé
Kvíz: Rozumíte řeči teenagerů na internetu?
Soyo má H310C desku, která podporuje CPU od Skylake až po Coffee Lake Refresh. S DDR3
Soumrak kvalitního videa? Samsung končí s Blu-ray přehrávači
Hry pro příležitostné hráče