Jan Šnajdr: Bez výběrového řízení hrozí krach

30. ledna 2006, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
30. ledna 2006, 00:00

Podnikatelé, kteří se zajímají o projekty spolupráce veřejného a soukromého sektoru, mohou potřebné informace získat od Asociace PPP. Jejím výkonným ředitelem je Jan Šnajdr.

Podnikatelé, kteří se zajímají o projekty spolupráce veřejného a soukromého sektoru, mohou potřebné informace získat od Asociace PPP. Jejím výkonným ředitelem je Jan Šnajdr. * Jaké jsou hlavní cíle Asociace PPP a kolik má v současnosti členů? Naším základním záměrem je formou vzájemné spolupráce všech členů iniciovat zejména legislativní a organizační předpoklady pro oblast PPP v České republice. Dále též účastnit se přípravy, rozpracování a vyhodnocení návrhů pilotních projektů či organizovat konference a semináře o projektech. V neposlední řadě také soustřeďujeme informační, studijní a statistické podklady z oblasti PPP včetně případových studií a vzorových smluv. Dnes máme přibližně 70 členů z různých oblastí od poradenských firem až po stavební firmy. * Může se členem asociace stát každá firma?

Zájemce musí doporučit některý z členů asociace. Jeho vstup do asociace následně schvaluje její řídicí výbor.

* Jaké jsou vůbec výhody partnerství veřejného a soukromého sektoru?

Za hlavní výhodu považuji zefektivnění alokace veřejných prostředků v dlouhodobém horizontu, zajištění kvalitních veřejných služeb či přenesení adekvátních rizik na privátní sektor. Ze zahraničních zkušeností víme, že dobře vysoutěžené projekty nemají problém s překročením původního rozpočtu či s dodržováním časového plánu.

* A možná rizika jak pro soukromou firmu, tak pro zadavatele?

Největším úskalím je definování finální podoby kontraktu, tedy přesné stanovení projektu ze strany zadavatele. Další rizika vidím v obavách a neochotě veřejného sektoru, neschopnosti využít zahraničních zkušeností s PPP či v nedostatečné historii těchto projektů v Česku. Projekty musí být vždy oboustranně výhodné. Vždy je třeba vypsat výběrové řízení. Zadání projektu bez výběrového řízení je nejlepší cestou k jeho krachu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Segwit2x se nekoná. Bitcoin se zatím štěpit nebude.
Rozdíly v placení zdravotního a sociálního pojištění pro OSVČ
Měli byste se bát, když nakupujete na českých e-shopech?
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
Auta
Retro: Kolik stála nová auta v listopadu 1989 a o kolik…
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce rozsvítí tyto kontrolky?
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Technologie
8 smartphonů do 10 000 Kč: kompakt, phablet, odolňák i vlajková loď [Vánoce 2017]
Robot Atlas je zase mrštnější. Podívejte, jak udělá salto (video)
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Procesory ARM proráží už i v superpočítačích. Na ThunderX2 s jádry Vulcan sází sám Cray
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít