Menu Zavřít

Jan Cepák: Luxusní zboží jde na dračku

14. 3. 2013
Autor: E15

Hubené roky producentů luxusního zboží těsně po vypuknutí hypoteční krize jsou ty tam a předním výrobcům, jako jsou LVMH (Louise Vuitton), Richemont nebo Swatch, se nebývale daří. Zmíněný LVMH, jenž má téměř čtvrtinový podíl na trhu, zvýšil meziročně tržby o deset procent při růstu celého sektoru zhruba o pět procent.

Hlavním tahounem růstu však není Evropa ani Spojené státy. Je to především Čína a Rusko, kde roste poptávka až neuvěřitelným tempem. Například prodeje společnosti Hermes rostly v Číně o 25 procent. Podle všeho tento růst díky velkému potenciálu asijských zemí a především Číny ještě nějakou dobu vydrží.

Odhady Société Générale počítají s ročním desetiprocentním růstem tržeb pro tento sektor v následujících třech letech. To, že se luxusu daří, se promítá i v prodejích prémiových značek automobilů. Zatímco výrobci těch běžných přežívají jen s velmi nízkými až zápornými maržemi, tak například BMW se daří držet ziskovost téměř na patnácti procentech.

Tržby za únor mnichovskému výrobci rostly o pět procent, a to díky silné poptávce převážně z Ruska a Velké Británie. Sázka na růst akcií společností daného sektoru, nebo dokonce indexu se tak limitně blíží k jasnému úspěchu. Případný investor by měl vybírat spíše z evropských titulů, které se zdají být podhodnocenějšími v porovnání s těmi americkými.

Rizikem může být zhoršující se dluhová krize evropských zemí či případné razantní zpomalení hospodářského růstu Číny. Ta totiž v současnosti udává globální ekonomice směr. Její potenciálně slabší výkonnost by se promítla na nižší poptávce Číňanů po luxusním zboží a celý tento sektor by nakonec vysokých zisků dosáhnout ani nemusel.


Čtěte také:

Luxusní zboží rekordně zdražuje, zájem o ně přesto roste

Zprávy z lepší společnosti: luxus v Praze na vzestupu

BRAND24

Volkswagen sází na luxus. Chce v Evropě více prosadit Bentley


Autor je makléřem Komerční banky

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).