TUČNÁ LEASINGOVÁ LÉTA ZŘEJMĚ LOŇSKÝM ROKEM SKONČILA. LETOŠEK BUDE PRO LEASINGOVÉ SPOLEČNOSTI TĚŽKÝM OBDOBÍM. "DOCHÁZÍ TOTIŽ K ZÁSADNÍM ZMĚNÁM, KTERÉ LEASING OVLIVŇUJÍ", ŘÍKÁ PŘEDSEDA ASOCIACE LEASINGOVÝCH SPOLEČNOSTÍ VRATISLAV VÁLEK.
Očekává se těžký rok, vstup do Evropské unie ale problémy asi nezpůsobí Konkrétně zmínil zákon o dani z přidané hodnoty, zákon o dani z příjmů a zákon o dani z převodu nemovitostí. Dalším problémem je limit 900 tisíc korun u nákupu podnikatelských vozidel pro odpočet od základu daně. Naopak sám vstup do Evropské unie pravděpodobně žádné problémy nezpůsobí. Hlavní evropské leasingové firmy už totiž v České republice své pobočky mají. Navzdory nejrůznějším proklamacím se Evropské unii dosud nepodařilo (a letos se jí to určitě také nepodaří, je to běh na delší trať) sjednotit ceny automobilů v členských státech, přistupující země nevyjímaje. Ceny se přitom v jednotlivých státech liší tak výrazně, že někteří odborníci si myslí, že se po rozšíření vyplatí nakupovat auta v zahraničí, v našem případě třeba v Polsku. Jiní experti ovšem oponují: procedura je v takovém případě tak složitá, že jen málo lidí (a firem) bude ochotno ji podstoupit. Naopak ale očekávají nápor zákazníků ze zemí Evropské unie, především Rakouska a Německa. ACH, TI ÚŘEDNÍCI!
Jak již bylo řečeno, letošek bude pro tuzemský leasing těžkým rokem. A bude zřejmě ještě těžší, pokud se ALS nepodaří přesvědčit ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO), aby neházelo tuzemskému leasingu další klacek pod nohy. Ministerstvo se totiž rozhodlo vyřadit leasing jako zdroj financování investic, na který lze čerpat peníze ze strukturálních fondů Evropské unie.