Jak udělat z dodávky autobus

09. září 2010, 14:01 - Erich Handl
09. září 2010, 14:01

Francouzský Citroën letos nabídl taxíkářům, hoteliérům a všem dalším zájemcům o přepravu více osob mikrobus Jumpy Family. Profit jej vyzkoušel v redakčním testu.

Autor: Citroën

Model Family vlastně využívá platformu užitkové dodávky Jumpy, která je stálicí v podnikatelské nabídce Citroënu. Toto velké kombi je k mání s naftovými motory a cenou, která u základní pětimístné verze nepřesahuje půl milionu korun.

Testovaný vůz měl úpravu pro přepravu celkem osmi osob, se dvěma posuvnými dveřmi na obou stranách a zadními dveřmi, které se vyklápějí směrem vzhůru. Už první pohled naznačuje, že osobní Jumpy má s nákladní dodávkou společný podvozek, čelní masku a přední část kabiny, zbytek je přetvořen do komfortního mikrobusu. V kabině najdete dvě pohodlné sedačky vpředu a dvě třímístné lavice v zadní části. Za poslední řadou zůstává navíc dostatek místa pro objemnější zavazadlo. Osoby usazené ve třetí řadě sedadel mají pohodlný posaz, a žádný z pasažérů se nemusí přehnaně uskromňovat. Posádka může navíc využívat praktické prvky, například variabilní uspořádání sedadel nebo odkládací stoleček. Jako vysoce komfortní působí velurové čalounění interiéru.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Citroën Jumpy Family typ vozu - pětidveřový mikrobus motor - naftový čtyřválec objem válců - 2 litry max. výkon - 88 kilowattů max. rychlost - 160 km/h spotřeba - 7,4 litru/100 km úložný prostor - 770–6 000 litrů cena s DPH - 563 880 Kč* * testovaná verze

A jaká je jízda? Pracoviště řidiče nabízí v podstatě standard osobního vozu, vadí možná jen netradiční umístění ruční brzdy nalevo od sedadla řidiče. Nepříjemný je i nedostatek místa pro levou nohu pod volantem – problém, který je citelný zvláště při delší jízdě. Všechny nedostatky ale kompenzuje výhled z auta, který je díky velkoryse pojatým oknům výborný.

Testovací jízdy s dvoutunovým mikrobusem prokázaly kvalitu turbodieselu HDI, který dobře zatahuje odspodu, má tichý chod a solidní spotřebu do osmi litrů nafty na sto kilometrů. S osmdesátilitrovou nádrží tak bez problémů ujede kolem tisíce kilometrů bez nutnosti tankovat. Šestistupňové manuální řazení je přesné. Nemilým překvapením ale může být hluk ozývající se při rychlostech nad 100 kilometrů v hodině zpod palubní desky.

K dalším plusům modelu Jumpy pak nesporně patří výbava. V testované verzi Atlante Business najdete třeba sklopná a vyhřívaná vnější zrcátka, automatickou dvouzónovou klimatizaci, tempomat i omezovač rychlosti, zadní parkovací asistent, paket Bluetooth a systém ESP.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Jumpy Family v méně vybavené variantě se hodí například pro přepravu dělníků na stavbu, byznysová verze bude vyhovovat spíš taxíkářům a hoteliérům. Po vyjmutí druhé a třetí řady sedadel může mikrobus posloužit jako dodávka, uveze totiž celých 872 kilogramů nákladu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se daní příjmy z pronájmu bytu?
Segwit2x se nekoná. Bitcoin se zatím štěpit nebude.
Rozdíly v placení zdravotního a sociálního pojištění pro OSVČ
Měli byste se bát, když nakupujete na českých e-shopech?
Když za škodu může sport...
Auta
Škoda spustí výrobu elektromobilů v roce 2020, plug-in…
Tajemný prototyp z českých silnic přišel o maskování. Jedná se o nové Lynk&Co 02
Elektrický tahač Tesla Semi má po premiéře. Někteří ho ale za žádný zázrak nepovažují
První upoutávky na Mercedes-Benz CLS ukazují předek a digitální interiér
Nejlepší ojetá auta do 100 000 Kč, která jsou levná na provoz
Technologie
Operátoři slibují „datování bez počítání“. Je to prachsprostá lež [komentář]
Tip: Firefox vám poradí, čím nahradit nefungující doplňky. Jak na to?
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Google Maps budou přehlednější. Navíc se přizpůsobí chodcům i řidičům
Xeony generace Ice Lake mají 38 jader a HBM2. Xeony Phi nahradí 44jádrová verze ISX-H
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít