Menu Zavřít

Jak to vidí zákazník (3.)

10. 11. 2003
Autor: Euro.cz

Má-li někdo být dobrým obchodníkem, stačí to vyplnit celý jeho život. Nemusí se již snažit, aby byl i malířem. Zvláště proto ne, že je k tomu třeba určité dávky talentu, kterou každý nemá. Proto chcete-li upoutati pozornost kolemjdoucích na svůj výklad, nezpestřujte jej různými diletantskými kresbami vlastními nebo cizími.

INSPIRACE Z I. REPUBLIKY

BRAND24

Výklad je vlastně malá výstava a na tu patří vždy jen dokonalé věci. A i taková zdánlivá maličkost jako je cenový štítek má býti dokonale provedena. Jen úhledně napsaná čísla na čistém papíře svědčí o vaší pečlivosti a o respektu, který chováte k vašemu zákazníku. Kupoval jsem v jistém obchodě různé drobnosti. Zatím, co jsem byl obsluhován, zavolal majitel závodu od protějšího pultu na prodavačku, která mne obsluhovala: „Slečno, jste už volná? Zde jsou dva zákazníci ještě neobslouženi!“ Toto neomalené zvolání mě pobouřilo, tím spíše, že majitel přece musel viděti, že prodavačka je plně zaměstnána jiným zákazníkem, který přišel dříve. K tomu nutno podotknouti, že prodavačka si počínala při obsluze hbitě a obratně, takže opravdu neztrácela čas. Zdálo se mi, že jsem zde za stejně hodnotné peníze jakýmsi méněcennějším zákazníkem. Nechápal jsem také, proč majitel závodu čekající zákazníky neobsloužil sám. A výsledek tohoto případu? Chodím nakupovat do jiného obchodu, který sice nemám tak na cestě, ale kde se k zákazníkovi chovají zdvořileji a ochotněji.

Podle časopisu Průkopník, 1936, Zlín

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).