Jak se vzdělávat?

19. ledna 2010, 11:49 - Ivan Pilný
19. ledna 2010, 11:49

Výsledky školení by měly být měřitelné

Pro pochopení důležitosti celoživotního vzdělávání nepotřebujeme krizi. Ta přináší jen realistický pohled na způsob, jakým se vzděláváme. Probudil se i stát a dává alespoň omezené prostředky na školení lidí, kteří by se jinak ocitli mezi nezaměstnanými s pochmurnými vyhlídkami na novou práci. Vzdělávání a školení však něco stojí. Stále platí axiom, že kromě kurzu musíme mít také příležitost a přátelské prostředí k uplatnění toho, co jsme se naučili. Přibývají otázky směřující k efektivitě vzdělávání zaměstnanců. Přednost získávají znalosti potřebné k oživení a růstu firmy. Všechno, co podporuje reakce na změny, pružnost v hledání nových cest, inovace, nové nápady má teď pro firmy zásadní význam. Je možné, že do takovýchto kurzů se vám zaměstnanci zrovna nepohrnou. Důležitý je proto i interní marketing vedený nejen manažery, ale i oddělením lidských zdrojů, které „prodá“ potřebné kurzy a přesvědčí o jejich výhodách posluchače.
Pro zvýšení efektivity je třeba hledat i nové způsoby vzdělávání. Shromažďovat zaměstnance na jednom místě, často vzdáleném, je drahé. Přizpůsobovat se termínu vypsaného kurzu může ohrožovat nebo komplikovat chod firmy. Financovat pobyt drahého lektora přináší další náklady. Efektivnější, a tedy i levnější způsob vzdělávání, hledají samozřejmě i vzdělávací firmy. Kromě e-learningu, který zatím nepřinesl přesvědčivé výsledky, se objevuje videovzdělávání nebo úplně nově webináře. Možná málo známý pojem, zkusím jej krátce objasnit. Webinář řídí lektor, který je na dálku on-line spojen s účastníky kurzu. Může s nimi nejen hovořit, ale zasílat jim i materiály, texty, fotografie, obrazovky a jejich části. Interaktivitu podporuje to, že jej účastníci vidí a slyší a mohou s ním různým způsobem komunikovat. Takovýto způsob výuky vyžaduje novou metodiku a kromě kvalitního obsahu nutně scénář provedení.
Při rozhodování o způsobu a obsahu školení bychom měli mít jasnou představu, jaké školení potřebujeme. Budeme muset vynaložit peníze a čas. Je třeba vzbudit zájem, nikoli bojkot účastníků. Výsledky školení by měly být měřitelné. Vzdělávací firmy by to měly respektovat. Dodat kvalitní lektory, kvalitní obsah, mít odpovídající technologické vybavení, používat prostředky na udržení zájmu posluchačů. Jen tak se očekávání na obou stranách naplní a nejen firmy, ale i účastníci budou ze vzdělání profitovat.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdy budou Vánoce a vánoční prázdniny?
Přímá volba prezidenta ČR
Z e-shopu přivezli rozbité zboží?
4 nejznámější kryptoměnové burzy současnosti
Když končí platnost řidičského průkazu...
Auta
Seat dále navýší výkon Leonu Cupra. Příští rok dorazí…
Muzeum Citroën prodává část své sbírky. Jsou to samá krásná a zajímavá auta
Honda chystá na rok 2022 elektromobil, který se nabije za 15 minut
Kdo se stane evropským autem roku? SUV mají největší šanci, protože jich je většina
Kvíz: Poznáte auto jen podle předního světla?
Technologie
Další šikovná externí grafika s malými rozměry. Uvnitř je přitom desktopová GTX 1060
První týden s Android Pay: 90 % plateb mobilem provedli muži
EA byla příliš nenasytná. Některé země mikrotransakce ve hrách označují za formu gamblingu
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Už i zdroje se vyrábí speciálně pro těžbu kryptoměn. FSP uvádí 2000W model pro 16 grafik
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít