Jak se likvidují vraky?

02. května 2005, 00:00 - Martin Horák, Praha
02. května 2005, 00:00

PoradnaProvozuji menší autoopravnu a vážně uvažuji o tom, že bych předmět svého podnikání změnil. Místo opravování aut bych je chtěl likvidovat. Rád bych věděl, do jaké míry jsou moje představy reálné. Díky své dosavadní činnosti mám k dispozici prostor, zvedáky a manipulační ruce.

Poradna

Provozuji menší autoopravnu a vážně uvažuji o tom, že bych předmět svého podnikání změnil. Místo opravování aut bych je chtěl likvidovat. Rád bych věděl, do jaké míry jsou moje představy reálné. Díky své dosavadní činnosti mám k dispozici prostor, zvedáky a manipulační ruce. Kdybych šrotování aut spojil ještě s vyhledáváním autovraků, mohlo by mě to docela slušně živit.

Martin Horák, Praha

Vaše představy jsou oprávněné, ale nepředstavujte si, že získat povolení k takové činnosti je jednouchou záležitostí. Šrotovat vraky v dnešní době znamená ekologicky je recyklovat. To znamená, že se jedná o proces, který začíná odpálením výbušniny obsažené v airbagu, pokračuje zbavením auta veškerých provozních tekutin, a končí vyrváním motoru z útrob karoserie jeřábem. Teprve pak se může auto slisovat do úhledného balíčku.

Jak má uvedený proces přesně vypadat, popisuje až do nejmenších detailů zákon o odpadech (č.185/2001 Sb., v platném znění) a jeho příslušné prováděcí předpisy. Podle uvedeného zákona je provozování takové činnosti provozováním „zařízení k využívání, odstraňování, sběru, nebo výkupu odpadu“. Pokud se vysokými nároky na jeho technické detaily nenecháte odradit, následuje standardní postup: Poté, co si dáte do pořádku všechny formality kolem živnosti, se spojíte s příslušným krajským úřadem. Tam se na odboru životního prostředí budete zajímat o povinnosti provozovatele zařízení k nakládání s autovraky (ukládá je zákon o odpadech). Dalším krokem je certifikace, kterou udělí či neudělí krajský úřad (aby vaše zařízení, které budete provozovat, mohlo být zkolaudováno, musíte mít v ruce rozhodnutí o schválení certifikace).

Zvažujte dobře, zda na tohle všechno „máte“. Ale v žádném případě se neuchylujte k představám, že se to dá nějak obejít. Postihy, které za kličkování před zákonem následují, v tomto případě za to opravdu nestojí.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
dTest: Které dary musíte zdanit a kolik odvedete státu?
Práce pro více zaměstnavatelů během roku 2017 a daně
Povinné ručení? Nejlevnější není vždy nejlepší
Chcete si přivydělat? Staňte se členem volební komise
Byty za méně než 4násobek ročních příjmů? Ve 3 z 14 krajů ano
Auta
Také Apple připravuje autonomní řízení. Jeho systém má být…
Srážka se zvěří hrozí nejen na podzim. Co v takovém případě dělat?
Automobilce Mini došla trpělivost. Na Dakar pošle auta s pohonem 4×4 i zadokolky
Je pohon na LPG ohrožený druh? Originálních aut na plyn už moc nekoupíte
Škoda představuje model Ke Luoke. Je to prodloužený Karoq pro Čínu
Technologie
Transcend RDC2: multifunkční čtečka karet pro smartphony (vyzkoušeno)
Messenger už nebude tak brutálně masakrovat fotky. Novým limitem je 4k
4K, HDR a 5× větší úhlopříčka, než má vaše televize. Nový projektor od BenQ stojí jen 40 000 Kč
Panelové prostředí pro aplikace ve Windows žije. Možná si ho brzy osaháme
Vznikl velký výrobce procesorů ARM pro servery, Marvell a Cavium se spojí za 6 miliard $
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít