Jak rozpoznat skutečně kvalitní výrobky?

07. června 2011, 20:30 - Profit, TZ
07. června 2011, 20:30

Uspět v konkurenčním prostředí na trhu je čím dál tím obtížnější. Reklamy na výrobky slibují zázraky, nevídané funkce, ještě větší účinnost či nejnižší cenu. Kam se ale ztratila kvalita? A lze ji vůbec objektivně rozeznat?

Foto: dTest

Spotřebitelé se při nákupu nedovedou zorientovat v množství produktů, a tak přiznávají, že je nakonec často ovlivní reklama, nízká cena či jiná výhodná nabídka obchodníka. Přitom by ale mohli ušetřit mnohem víc, kdyby koupili skutečně kvalitní výrobek, který splní to, co slibuje, a vydrží řadu let. Výrobci často utrácejí nemalé sumy za „ještě kreativnější“ reklamu a hledají způsoby jak sdělit, že jejich výrobek je skutečně dobrý.

Snadné řešení, jak cíleně oslovit spotřebitele, již na českém trhu existuje. Je jím značka kvality časopisu dTest, za kterou se neskrývají reklamní sliby, ale objektivně měřitelný výsledek. V současné době je značka využívána pro více než 100 výrobků v rámci České republiky, a to jednak pro rychloobrátkové zboží jako je kosmetika či potraviny, ale také pro bílé zboží, elektroniku, dětské zboží či zahradní techniku. Spotřebiteli i odbornou veřejností je značka kvality považována za záruku objektivních informací, neboť všechny výrobky takto označené prošly nezávislými testy v laboratořích. Nezávislost testů je mimo jiné zajištěna tím, že se na nich nesmějí finančně podílet třetí osoby, tj. výrobci, dovozci či distributoři, a to ani nepřímo, například formou reklamy v časopise či na jeho webových stránkách. 

Michaela Bláhová z časopisu dTest využívání značky přibližuje: „Značku si výrobci umisťují buď na samotný výrobek, případně ji používají v reklamních materiálech, na webech či v inzerci. Mohou ji získat výrobci, jejichž výrobky se umístily s hodnocením velmi dobře či dobře v rámci nezávislého testu časopisu dTest.

Značka kvality dTest se tak stává zavedeným symbolem dobré koupě. Tak jako například v Německu již tradičně zákazníci volí výrobky označené logem německé spotřebitelské organizace Stiftung Warentest, tak i čeští spotřebitelé se začínají orientovat mezi výrobky pomocí jednoduché značky. Více než 25 000 odběratelů časopisu se s ní navíc pravidelně setkává na stránkách a webu časopisu dTest.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Babišov: 10 důvodů, proč ANO vyhrálo volby
Investujeme do podílových fondů
Jak získat hypotéku, nebo půjčku, kterou vám banka odmítá schválit
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Auta
Lotus Elise Cup 260 je další z řady britských specialit.…
Šéf VW Matthias Müller se obul do Tesly: „Vyhazují stovky milionů dolarů z okna“
Video: Podívejte se, jak Tatra zdolala jednu z nejvyšších uměle vytvořených překážek světa
Navrhují automobilky auta na míru bariérovým testům? Nový test IIHS ukázal, že spíše ne
Porsche 911 Carrera T má kratší manuální převodovku a nižší hmotnost
Technologie
Po instalaci Windows 10 Fall Creators Update někomu chybí aplikace. Co s tím?
Chrome 62 má častěji upozornit na nezabezpečené weby. Nějak to ale nefunguje
Samsung má hotový 8nm proces, poslední před EUV. Výroba může začít, zájem má Qualcomm
Jak ve Windows 10 Fall Creators Update odstraněním staré instalace systému ušetřit pár „giga“?
Photoshop se naučí nová kouzla. Chybějící obraz doplní díky umělé inteligenci
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít