Jak dlouho ještě?!

20. července 2010, 13:07 - Jaroslav Hloušek
20. července 2010, 13:07

Manažerský panel

Internet a datové sítě bývají někdy přezdívány informačními „dálnicemi“, což má symbolizovat jejich rychlost a schopnost propojovat vzdálené lidi a informační zdroje. Pracuji v IT a zároveň jsem pravidelným uživatelem naší největší dopravní tepny D1. Kdyby informační „dálnice“ fungovaly stejně spolehlivě jako D1, tak se zastaví chod firem, přestanou nám chodit maily, aktuální zprávy a stovky dalších věcí. Pokud nastane v našem oboru výpadek nebo porucha, nasadíme na řešení problému maximum zdrojů. Uděláme to hned a ve vlastním zájmu. Pravidelnou údržbu a upgrady provádíme v noci nebo o víkendu, abychom omezili co nejméně uživatele a zákazníka. A jak funguje naše úžasná D1? Se začátkem teplejšího počasí začíná s železnou pravidelností sezona „oprav“. Například se uzavře levý pruh dálnice o délce 7,5 kilometru těsně před příjezdem do Prahy. Ne na pár dnů, ale na několik týdnů. Přes den na takovémto úseku pracovaly na dvou místech dvě party po třech lidech s lopatou a krumpáčem. Odpoledne, večer a v noci pusto prázdno. Toto je můj poznatek z úterý 13. července. Proč ten rozdíl? Při využívání IT služeb máte uzavřenou smlouvu, která vám zaručuje kvalitu a cenu. U dálnice nic takového není. Máme „jen“ zaplacenou dálniční známku, která nás opravňuje využívat dálnice a rychlostní silnice. Když však poskytnutá služba neodpovídá našim oprávněným představám, není si kde stěžovat. Nikdo nám nevrátí část peněz, nemůžeme přejít ke konkurenci. Nejsem žádný notorický stěžovatel. Chápu, že je rozdíl mezi údržbou asfaltové dálnice a komunikační infrastruktury. Ale myslím si, že jde o důležitý problém, se kterým bychom se neměli tak jednoduše smiřovat. Absence kvalitního internetového připojení je dnes diskriminující. Stejně tak je i nekvalitní dopravní spojení zajišťované D1 omezující pro obyvatele a firmy na Moravě. Lze namítnout, že dálnice je služba poskytovaná státem. A služby státu jsou z principu jaksi méně kvalitní než ty, které dodává soukromý sektor. Ale opravy dálnice přece zajišťují soukromé firmy, najaté státem! Proč jim tedy také nedat do smluv mnohem detailnější a přísnější podmínky, jak je to běžné ve světě IT?! Avšak i úřady odpovědné za tuto situaci sídlí v Praze, takže se asi dříve dočkáme létajících aut.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Retro: Kolik stála nová auta v listopadu 1989 a o kolik…
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce rozsvítí tyto kontrolky?
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Technologie
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Procesory ARM proráží už i v superpočítačích. Na ThunderX2 s jádry Vulcan sází sám Cray
Parádní akce: Samsung Galaxy S7 za 8200 Kč a S7 Edge za 10 600 Kč
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít