Iveco Daily slaví 30 let

17. března 2008, 00:00 - Erich Handl
17. března 2008, 00:00

VÝROČÍ ZNAČKY - Pro italskou dodávku Iveco Daily se za 15 let působení na českém trhu rozhodlo více než osm tisíc živnostníků a firem. Model slaví tento měsíc 30 let od svého vzniku, ve světě bylo od té doby prodáno již více než dva miliony kusů.

Poprvé se Iveco Daily objevilo v roce 1978. „Od počátku své existence se vozy Iveco Daily odlišují od konkurence konstrukcí posazenou na žebřinovém rámu, díky kterému mají vozy vyšší životnost,“ říká Martin Čech, obchodní manažer českého zastoupení. Právě vysoká životnost je podle něj jedním z důvodů úspěchu řady Daily. „Svoji roli tu sehrály i výkonné a hospodárné motory, což je velmi silná stránka Iveca, které těží ze své pozice lídra právě ve výrobě, vývoji a prodeji motorů. Jedná se nejen o agregáty určené pro nákladní dopravu a přepravu osob, ale i o průmyslové motory, generátory nebo motory určené pro zemědělskou či strojírenskou techniku. Pro představu – společnost ročně vyrobí kolem 400 tisíc motorů,“ říká Čech.

Přestože vůz Daily je nabízen v několika váhových kategoriích, mezi českými uživateli jednoznačně vede model v segmentu do hmotnosti 3,5 tuny. Za loňský rok eviduje Iveco nárůst poptávky v této kategorii o 45 procent. Podle zástupců značky je to dáno především zvýšenou kupní silou Čechů, částečným přesunem poptávky ze segmentu nižší váhové kategorie do kategorie 3500 kg; svoji roli tu samozřejmě hraje i fakt, že pro vozidla do 3,5 tuny stačí vlastnit řidičský průkaz skupiny B. Dalším trendem je potom v Česku zájem o stále objemnější nákladový prostor vozidel a silnější motory.

„Nejprodávanějším vozem v Česku je model 3,5 tuny furgon (skříň) v rozměrech nákladového prostoru 14 až 15 m3 se silnějšími motory 140 až 160 koní,“ upřesňuje Čech. Posledními designovými úpravami prošla řada Iveco Daily v září roku 2006, na faceliftu se podílel i světoznámý automobilový designér Giorgetto Guigiaro.

V roce 2007 Daily přišla s novým modelem v podobě terénní 4×4, který je určen pro skutečné profesionály s použitím jak do těžkého terénu, tak pro specifické komunální nástavby. Tento vůz byl vyráběn již před rokem 1987, ale nyní je postaven na novém podvozku od italské společnosti SCAM v kombinaci s mo-torem, převodovkou a kabinou z Iveca.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co si pojistit před cestou do zahraničí?
Šmejdi v energetice lákají do aukcí nebo na dárky. Lidé platí tisíce korun
Otec dětí odmítá platit výživné. Co můžete dělat?
6 zásadních rozdílů mezi předčasným důchodem a předdůchodem
Kolik peněz si vyděláte, až odjedete na dovolenou?
Auta
Sedm chyb, které dělají řidiči při cestě autem do…
Přestupky na železničním přejezdu: Pokuty, body a na jak dlouho vám seberou řidičák
Video recenze ojetiny: BMW X5 E70
Toyota ukázala v Le Mans hybridní supersport GR s výkonem 1000 koní
Nové Audi A1 se radikálně změnilo. Je větší a bere si inspiraci u Quattra [první dojmy]
Technologie
Valve je velkorysé. Podporu Steamu pro Windows XP a Vista ukončí až v lednu 2019
Řada her obsahuje sledovací nástroj Redshell. Komunita ho označila za spyware
Opět bezpečnostní díra u procesorů Intel: chyba Lazy FP Restore (oživeno)
Trollolo. Intel pořádá soutěž o Core i7-8086K, AMD je výhercům vymění za Threadripper
AMD: APU budou mít nové ovladače méně často, aktualizace jen jednou za tři měsíce
Hry pro příležitostné hráče