Iveco Daily slaví 30 let

17. března 2008, 00:00 - Erich Handl
17. března 2008, 00:00

VÝROČÍ ZNAČKY - Pro italskou dodávku Iveco Daily se za 15 let působení na českém trhu rozhodlo více než osm tisíc živnostníků a firem. Model slaví tento měsíc 30 let od svého vzniku, ve světě bylo od té doby prodáno již více než dva miliony kusů.

Poprvé se Iveco Daily objevilo v roce 1978. „Od počátku své existence se vozy Iveco Daily odlišují od konkurence konstrukcí posazenou na žebřinovém rámu, díky kterému mají vozy vyšší životnost,“ říká Martin Čech, obchodní manažer českého zastoupení. Právě vysoká životnost je podle něj jedním z důvodů úspěchu řady Daily. „Svoji roli tu sehrály i výkonné a hospodárné motory, což je velmi silná stránka Iveca, které těží ze své pozice lídra právě ve výrobě, vývoji a prodeji motorů. Jedná se nejen o agregáty určené pro nákladní dopravu a přepravu osob, ale i o průmyslové motory, generátory nebo motory určené pro zemědělskou či strojírenskou techniku. Pro představu – společnost ročně vyrobí kolem 400 tisíc motorů,“ říká Čech.

Přestože vůz Daily je nabízen v několika váhových kategoriích, mezi českými uživateli jednoznačně vede model v segmentu do hmotnosti 3,5 tuny. Za loňský rok eviduje Iveco nárůst poptávky v této kategorii o 45 procent. Podle zástupců značky je to dáno především zvýšenou kupní silou Čechů, částečným přesunem poptávky ze segmentu nižší váhové kategorie do kategorie 3500 kg; svoji roli tu samozřejmě hraje i fakt, že pro vozidla do 3,5 tuny stačí vlastnit řidičský průkaz skupiny B. Dalším trendem je potom v Česku zájem o stále objemnější nákladový prostor vozidel a silnější motory.

„Nejprodávanějším vozem v Česku je model 3,5 tuny furgon (skříň) v rozměrech nákladového prostoru 14 až 15 m3 se silnějšími motory 140 až 160 koní,“ upřesňuje Čech. Posledními designovými úpravami prošla řada Iveco Daily v září roku 2006, na faceliftu se podílel i světoznámý automobilový designér Giorgetto Guigiaro.

V roce 2007 Daily přišla s novým modelem v podobě terénní 4×4, který je určen pro skutečné profesionály s použitím jak do těžkého terénu, tak pro specifické komunální nástavby. Tento vůz byl vyráběn již před rokem 1987, ale nyní je postaven na novém podvozku od italské společnosti SCAM v kombinaci s mo-torem, převodovkou a kabinou z Iveca.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Segwit2x se nekoná. Bitcoin se zatím štěpit nebude.
Rozdíly v placení zdravotního a sociálního pojištění pro OSVČ
Měli byste se bát, když nakupujete na českých e-shopech?
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
Auta
Retro: Kolik stála nová auta v listopadu 1989 a o kolik…
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce rozsvítí tyto kontrolky?
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Technologie
8 smartphonů do 10 000 Kč: kompakt, phablet, odolňák i vlajková loď [Vánoce 2017]
Robot Atlas je zase mrštnější. Podívejte, jak udělá salto (video)
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Procesory ARM proráží už i v superpočítačích. Na ThunderX2 s jádry Vulcan sází sám Cray
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít