Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Technologie ARISTON pomohou v Grónsku rozkrýt globální oteplování

Společnost Ariston zůstává věrná svému cíli přinášet pohodlí každému a oznámila úspěšné…

Jak si připomenout 100. výročí založení Československé republiky? Svatováclavským dukátem!

Právě dnes slavíme snad nejvýznamnější výročí, jaké naše republika dosud zažila. Je jím…

Zbrojaři mají pomocníka na ministerstvu obrany. Už čtvrtý rok

Firmám podává pomocnou ruku odboru průmyslové spolupráce. Jeho úkolem je, aby se české…

Iveco Daily slaví 30 let

17. března 2008, 00:00 - Erich Handl
17. března 2008, 00:00

VÝROČÍ ZNAČKY - Pro italskou dodávku Iveco Daily se za 15 let působení na českém trhu rozhodlo více než osm tisíc živnostníků a firem. Model slaví tento měsíc 30 let od svého vzniku, ve světě bylo od té doby prodáno již více než dva miliony kusů.

Poprvé se Iveco Daily objevilo v roce 1978. „Od počátku své existence se vozy Iveco Daily odlišují od konkurence konstrukcí posazenou na žebřinovém rámu, díky kterému mají vozy vyšší životnost,“ říká Martin Čech, obchodní manažer českého zastoupení. Právě vysoká životnost je podle něj jedním z důvodů úspěchu řady Daily. „Svoji roli tu sehrály i výkonné a hospodárné motory, což je velmi silná stránka Iveca, které těží ze své pozice lídra právě ve výrobě, vývoji a prodeji motorů. Jedná se nejen o agregáty určené pro nákladní dopravu a přepravu osob, ale i o průmyslové motory, generátory nebo motory určené pro zemědělskou či strojírenskou techniku. Pro představu – společnost ročně vyrobí kolem 400 tisíc motorů,“ říká Čech.

Přestože vůz Daily je nabízen v několika váhových kategoriích, mezi českými uživateli jednoznačně vede model v segmentu do hmotnosti 3,5 tuny. Za loňský rok eviduje Iveco nárůst poptávky v této kategorii o 45 procent. Podle zástupců značky je to dáno především zvýšenou kupní silou Čechů, částečným přesunem poptávky ze segmentu nižší váhové kategorie do kategorie 3500 kg; svoji roli tu samozřejmě hraje i fakt, že pro vozidla do 3,5 tuny stačí vlastnit řidičský průkaz skupiny B. Dalším trendem je potom v Česku zájem o stále objemnější nákladový prostor vozidel a silnější motory.

„Nejprodávanějším vozem v Česku je model 3,5 tuny furgon (skříň) v rozměrech nákladového prostoru 14 až 15 m3 se silnějšími motory 140 až 160 koní,“ upřesňuje Čech. Posledními designovými úpravami prošla řada Iveco Daily v září roku 2006, na faceliftu se podílel i světoznámý automobilový designér Giorgetto Guigiaro.

V roce 2007 Daily přišla s novým modelem v podobě terénní 4×4, který je určen pro skutečné profesionály s použitím jak do těžkého terénu, tak pro specifické komunální nástavby. Tento vůz byl vyráběn již před rokem 1987, ale nyní je postaven na novém podvozku od italské společnosti SCAM v kombinaci s mo-torem, převodovkou a kabinou z Iveca.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Zájem o úvěry na bydlení v září lámal rekordy
Ceny elektřiny se domácnostem prodraží až o 15 %. Kdy můžete odejít k jinému dodavateli?
Podporu z pracáku nedostanete vždy a její součástí mohou být poukázky (2)
Nové zálohy pro OSVČ v roce 2019: kolik a kdy si změnit platební příkazy?
Jde česká volební účast do kopru?
Auta
Huawei Mate 20 Pro: nejočekávanější smartphone je plný…
Sedm chyb při předjíždění, kterými můžete i někoho zabít
Test asistovaného řízení: Žádné dnešní auto nenabízí autonomní řízení. Ani Tesla ne
Kvíz: Poznáte správně model auta podle fotografie?
Zákazníci vzali Ford GT útokem. Automobilka proto znovu začne přijímat objednávky
Technologie
Konec čekání. Po pěti letech vychází „nový“ Winamp
Auto Pilot od Tesly opravdu není autonomní řízení (test + video)
Přichází „vesmírná sépie“ alias Ubuntu 18.10. Co je nového?
Komplikace pro Intel s paměťmi 3D XPoint a SSD Optane. Ztratí továrnu, kde se vyrábí
Videa už vám neutečou. YouTube dostal nový minipřehrávač
Hry pro příležitostné hráče