Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Technologie ARISTON pomohou v Grónsku rozkrýt globální oteplování

Společnost Ariston zůstává věrná svému cíli přinášet pohodlí každému a oznámila úspěšné…

Jak si připomenout 100. výročí založení Československé republiky? Svatováclavským dukátem!

Právě dnes slavíme snad nejvýznamnější výročí, jaké naše republika dosud zažila. Je jím…

Zbrojaři mají pomocníka na ministerstvu obrany. Už čtvrtý rok

Firmám podává pomocnou ruku odboru průmyslové spolupráce. Jeho úkolem je, aby se české…

Italský módní dům Versace mění majitele. Za 1,8 miliardy eur ho kupuje Michael Kors

25. září, 14:36 - čtk
25. září, 14:36

Americká společnost Michael Kors převezme za 1,83 miliardy eur (46,8 miliardy korun) italský módní dům Versace. Michael Kors převezme všechny akcie Versace a platit bude kombinací hotovosti a svých akcií. Michael Kors Holdings se zároveň přejmenuje na Capri Holdings.

Američané plánují zvýšit počet prodejen na 300 z aktuálních 200. Chtěli by také zdvojnásobit obrat na dvě miliardy dolarů, čehož hodlají docílit mimo jiné zvýšením podílu obuvi a doplňků. Ze současných 35 procent by měla tato kategorie zboží nově činit 60 procent obratu.

Legendární italskou módní značku založil v roce 1978 Gianni Versace, který byl před 21 lety zavražděn. Rodinnou firmu od té doby vedla jeho sestra a múza Donatella, zastávala dvojí funkci hlavní návrhářky a zástupkyně šéfa společnosti. Jak ona, tak její bratr Santo a dcera Allegra by měli působit ve společnosti i po prodeji.

Po smrti Gianniho čekaly firmu těžší časy, problémy jí připravil pokles poptávky v období hospodářské krize. Versace zavedl úsporná opatření a po celém světě rušil pracovní místa. Nyní se stejně jako jiné luxusní módní značky těší z asijského boomu, poptávka je silná hlavně v Číně. Loni firma hospodařila se ziskem 15 milionů eur (384 milionů korun), obrat se vyšplhal na 686 milionů eur. Versace čelí konkurenci rivala Louis Vuitton, který patří francouzskému luxusnímu koncernu LVMH, a dalším luxusním módním značkám jako je Gucci nebo Prada.


Jak se správně oblékat? Kdo určuje trendy v mužském světě, který je dnes tak rozmanitý? Přečtěte si více:

Dress code je mrtev, ať žije dress code!


Michael Kors je také znám jako žádaná značka, i když méně exkluzivní a méně drahá, a tedy šíře dostupná. Firma proslulá především svými koženými taškami se netají ambicí proniknout do luxusnějšího segmentu. Loni koupila za 1,2 miliardy dolarů britského výrobce extravagantní obuvi Jimmy Choo.

Skalní fanoušci italské firmy známé svým logem s hlavou Medúzy a nápadnými leopardími vzory s prodejem Versace do amerických rukou nesouhlasí. Když byly v pondělí zveřejněny spekulace, že novým majitelem se stane Michael Kors, zaplavily Donatelliny účty na sociálních médiích výzvy, ať firmu neprodává.

Dále čtěte:

Investor Mička koupil kožešnickou firmu Kara

Kámen versus internet. Kdo vyhraje souboj o zákazníka?

Budoucnost módního retailu


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Kam plyne zisk 76 miliard Kč z českých bank?
Je výhodnější jít do důchodu v prosinci 2018 či v lednu 2019?
Na kolik vás vyjde, když vás chytnou s neplatnými doklady?
Jak prodat byt co nejdráže? Nepodceňujete profesionální fotky a home staging
Bez imunity nepřežijeme, proto si ji hýčkejme
Auta
Škoda Kodiaq GT vyráží na čínský trh. Čeští zájemci mohou…
Účet za Dieselgate má v případě Audi hodnotu 21 miliard korun. V problémech je i Opel
BMW X7 bylo odhaleno. Jak si stojí ve srovnání s Q7, Range Roverem a Mercedesem GLS?
Test Nissan Leaf 40 kWh: Obraťme list
Fungují u nás správně dobíjecí stanice? Česká obchodní inspekce je vůbec poprvé zkontrolovala
Technologie
Prohlížeč Seznam.cz synchronizuje otevřené stránky a překládá v pěti jazycích
AMD začalo prodávat Radeony RX 580 s parametry modelu RX 570. Zatím asi jen v Číně
Dělník i umělec. Robopes Spot umí nové triky a tančí líp než vy (video)
Asus Prime X470-Pro: kvalitní deska střední třídy (uživatelská recenze)
Češi stále jedou hlavně na Wi-Fi. Víme také, kolik provolají a prodatují
Hry pro příležitostné hráče