Italská dodávka z Francie

17. prosince 2007, 00:00 - Erich Handl
17. prosince 2007, 00:00

Vyzkoušeli jsme – Fiat Scudo Italský Fiat nasadil na český trh dodávku Scudo, která vyhrála evropskou soutěž „Van of the Year 2008“. Je určena řemeslníkům a přepravcům menších nákladů. Vyzkoušeli jsme její nákladní verzi s naftovým dvoulitrem pod kapotou. Užitkový vůz Scudo je výsledkem dlouholeté spolupráce Fiatu s francouzským koncernem PSA. Nevyrábí se proto v Itálii, ale v severofrancouzském Valenciennes, kde z výrobních pásů sjíždějí také sesterké vozy Peugeot Partner a Citroen Jumpy. Nejmladší generace, která přišla na trh letos, má několik variací. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ   Fiat Scudo je homologován v   nákladní kategorii N1,   automaticky tedy umožňuje   odpočet DPH bez dalších úprav.   Využijí jej především řemeslníci,   přepravci spotřebního zboží a   potravin. Vůz nabízí celkovou   záruku dva roky, záruka na   neprorezavění karoserie je 8 let. Profit otestoval užitkovou variantu s trojmístnou kabinou, kterou od nákladní korby o objemu pěti kubíků odděluje plechová přepážka. Podvozek se v testu ukázal jako jistý i na špatném asfaltu, naftový turbodiesel o výkonu 88 kW patří k tomu lepšímu, co značka Fiat nabízí. Ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou šlape dobře i v nízkých otáčkách, na dálnici dokáže jet až 160 kilometrů v hodině. Je ale třeba počítat s poměrně vysokým hlukem v kabině, nebyly totiž použity žádné tlumicí materiály. Při rychlé jízdě si vůz při našich testech vyžádal osm litrů nafty na sto kilometrů v hodině, s lehkou nohou na plynu lze ale jezdit i pod sedm litrů (výrobce udává průměrných 7,2 l/100 km). Když jsme na korbu přidali zhruba dvoumetrákovou zátěž v podobě krbového dřeva, TECHNICKÉ ÚDAJE    model - Fiat Scudo 2,0 JTD   typ vozu - třímístná dodávka   motor - vznětový čtyřválec   převodovka - manuál, 6 stupňů   objem válců - 2 litry   max. výkon - 88 kilowattů   max. rychlost - 160 km/hod   zrychlení 0-100 - 12,8 sekundy   užitečná hmotnost - 1000 kg   spotřeba - 7,2 l/100 km   velikost korby - 5 m3   cena (základ s DPH)** - 549 000 Kč

na spotřebě se to nijak neprojevilo. Celkově Scudo uveze až tunu nákladu. Manipulaci se zbožím u našeho vozu usnadňovaly dvoje posuvné dveře po stranách skříně a jedny „křídlovky“ vzadu.

Mezi minusy vozu, které vyplynuly z našich testovacích jízd, patří sezení. Všechna tři sedadla v kabině jsou sice dostatečně široká, ale vzhledem k pevné přepážce za opěradly se jejich opěrky nedají polohovat. V kokpitu také není žádné odkládací místo na bundy nebo tašky, všechno musí dozadu na korbu. Tyto atributy spolu s vyšší hlučností odsuzují užitkové Scudo jen ke krátkým jízdám v rámci rozvážky zboží, pro dlouhé cesty po evropských dálnicích je třeba koupit pohodlnější verzi kombi.

Jak je to s cenami? Fiat Scudo začíná na 479 tisících korunách, testovaná naftová verze vyjde bez daně na 507 900 korun. Je tedy o několik desítek tisíc korun dražší než Renault Trafic nebo Citroen Jumpy, je ale levnější než srovnatelný Ford Transit Van 280 SWB s motorem 2.2 TDCi.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kde o Vánocích čekají na váš dobrý skutek?
Pozor na změnu záloh na zdravotním a sociálním u OSVČ v roce 2018
Vypočítejte si vaši čistou mzdu v roce 2018: liší se od té z roku 2017?
Jak zadat příkaz v bance, aby platba došla do konce roku 2017
Máte už novou dálniční známku?
Auta
Retro: Ostré hatchbacky jsou s námi skoro 50 let. VW Golf…
BMW postaví u Sokolova nový polygon. Testovat na něm bude hlavně autonomní vozy
Škoda láká anglické záchranné složky na upravený Kodiaq a policii na rychlý Superb
Kvíz: Poznáte model auta jen podle fotky výfuku?
Značka Alpine je definitivně zpět. Renault v Dieppe odstartoval výrobu A110
Technologie
IBM vydalo servery s prvními procesory Power9. Mají 16, 20 a 22 jader a takty do 3 GHz
AMD má možná „superAPU“ s HBM2 a 1792 shadery. Kolem je ale hodně otazníků
Cnews FM #173: O mobilech ve školách, Amazonu a digitalizaci [podcast]
Seznámení s routerem Asus RT-AC86U (uživatelská recenze)
Intel začíná brát vážně ovladače GPU. Lepší výkon a „launch driver“ pro Ōkami HD
Hry pro příležitostné hráče