Italská dodávka z Francie

17. prosince 2007, 00:00 - Erich Handl
17. prosince 2007, 00:00

Vyzkoušeli jsme – Fiat Scudo Italský Fiat nasadil na český trh dodávku Scudo, která vyhrála evropskou soutěž „Van of the Year 2008“. Je určena řemeslníkům a přepravcům menších nákladů. Vyzkoušeli jsme její nákladní verzi s naftovým dvoulitrem pod kapotou. Užitkový vůz Scudo je výsledkem dlouholeté spolupráce Fiatu s francouzským koncernem PSA. Nevyrábí se proto v Itálii, ale v severofrancouzském Valenciennes, kde z výrobních pásů sjíždějí také sesterké vozy Peugeot Partner a Citroen Jumpy. Nejmladší generace, která přišla na trh letos, má několik variací. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ   Fiat Scudo je homologován v   nákladní kategorii N1,   automaticky tedy umožňuje   odpočet DPH bez dalších úprav.   Využijí jej především řemeslníci,   přepravci spotřebního zboží a   potravin. Vůz nabízí celkovou   záruku dva roky, záruka na   neprorezavění karoserie je 8 let. Profit otestoval užitkovou variantu s trojmístnou kabinou, kterou od nákladní korby o objemu pěti kubíků odděluje plechová přepážka. Podvozek se v testu ukázal jako jistý i na špatném asfaltu, naftový turbodiesel o výkonu 88 kW patří k tomu lepšímu, co značka Fiat nabízí. Ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou šlape dobře i v nízkých otáčkách, na dálnici dokáže jet až 160 kilometrů v hodině. Je ale třeba počítat s poměrně vysokým hlukem v kabině, nebyly totiž použity žádné tlumicí materiály. Při rychlé jízdě si vůz při našich testech vyžádal osm litrů nafty na sto kilometrů v hodině, s lehkou nohou na plynu lze ale jezdit i pod sedm litrů (výrobce udává průměrných 7,2 l/100 km). Když jsme na korbu přidali zhruba dvoumetrákovou zátěž v podobě krbového dřeva, TECHNICKÉ ÚDAJE    model - Fiat Scudo 2,0 JTD   typ vozu - třímístná dodávka   motor - vznětový čtyřválec   převodovka - manuál, 6 stupňů   objem válců - 2 litry   max. výkon - 88 kilowattů   max. rychlost - 160 km/hod   zrychlení 0-100 - 12,8 sekundy   užitečná hmotnost - 1000 kg   spotřeba - 7,2 l/100 km   velikost korby - 5 m3   cena (základ s DPH)** - 549 000 Kč

na spotřebě se to nijak neprojevilo. Celkově Scudo uveze až tunu nákladu. Manipulaci se zbožím u našeho vozu usnadňovaly dvoje posuvné dveře po stranách skříně a jedny „křídlovky“ vzadu.

Mezi minusy vozu, které vyplynuly z našich testovacích jízd, patří sezení. Všechna tři sedadla v kabině jsou sice dostatečně široká, ale vzhledem k pevné přepážce za opěradly se jejich opěrky nedají polohovat. V kokpitu také není žádné odkládací místo na bundy nebo tašky, všechno musí dozadu na korbu. Tyto atributy spolu s vyšší hlučností odsuzují užitkové Scudo jen ke krátkým jízdám v rámci rozvážky zboží, pro dlouhé cesty po evropských dálnicích je třeba koupit pohodlnější verzi kombi.

Jak je to s cenami? Fiat Scudo začíná na 479 tisících korunách, testovaná naftová verze vyjde bez daně na 507 900 korun. Je tedy o několik desítek tisíc korun dražší než Renault Trafic nebo Citroen Jumpy, je ale levnější než srovnatelný Ford Transit Van 280 SWB s motorem 2.2 TDCi.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
9 otázek, na které se chcete zeptat při žádosti o starobní důchod
V Česku je již 131 dobíjecích stanic pro elektroauta
Z pokuty hned exekuce? To je nový trik některých dodavatelů
Co když se vám cestou z dovolené ztratí či poškodí zavazadla?
Co dělat, když ztratíte vysvědčení... a najednou ho potřebujete
Auta
Kvíz: Poznáte, kterým autům z 90. let patří tyto interiéry?
Kolik může také stát nová Škoda Fabia? Klidně přes 600 000 Kč
Doprava „ve druhém patře“ se vrací jako UFO na nohách schopné překročit auta
Ze Škody Rapid Spaceback se na chvíli stane papamobil. Papeže bude vozit v Irsku
Startovací kabely jsou skvělý pomocník. Ale s jejich zapojením opatrně
Technologie
Uvnitř Googlu to vře. Přes 1000 zaměstnanců protestuje kvůli cenzurovanému vyhledávači pro Čínu
ARM odhalil plán budoucích CPU jader: Deimos a Hercules pro přímý útok na Intel
Od října z DVB-T zmizí HD vysílání České televize. Diváci musí přejít na DVB-T2
Sony prodalo již 3 miliony brýlí pro virtuální realitu. PS VR jsou momentálně nejlevnější v historii
V roce 2019 možná hodně zlevní SSD. Ceny NAND Flash prý mohou zkolabovat až o 70 %
Hry pro příležitostné hráče