Italové mají rádi autenticitu

08. října 2008, 16:46 - David Kasl
08. října 2008, 16:46

Manliem Massou

V srpnu otevřela v Praze italská skupina Industries první butik s oblečením Henry Cotton’s ve střední a východní Evropě. Tuzemským distributorem je společnost Aquarius, která provozuje obchod s další značkou skupiny, Marina Yachting. „Máme projekt expanze pro celou Evropu, příští rok v létě plánujeme otevřít obchod v centru Milána, uvažujeme o Maďarsku, kontakty jsme navázali i v Chorvatsku, Srbsku či Slovinsku. Praha je ale vstupní branou do východní Evropy,“ říká generální ředitel Industries Manlio Massa. EURO: Před několika týdny jste se spojili s jedním z největších amerických equity fondů Carlisle Group. Nepředstavuje pro vás tento krok s ohledem na finanční krizi riziko? MASSA: Carlisle Group koupila 48 procent našich akcií a obavy ze současné situace nemáme, protože mají velmi vyvážené portfolio. Naopak jsme díky spojení vytvořili velmi agresivní skupinu a věříme, že budeme ještě silnější v boji s konkurencí. EURO: Směřujete své aktivity také více na východ, do Asie? MASSA: Již mnoho let jsme na japonském a korejském trhu a nedávno jsme uzavřeli významný kontrakt s hongkongským magnátem Dixonem Poonem, mimo jiné majitelem maloobchodní sítě Harvey Nichols. V následujících pěti letech otevřeme 85 butiků v jejich obchodních domech. EURO: V minulosti si na italském trhu dobře vedla anglická značka Barbour, přestože její oblečení je určeno spíše do drsnějších klimatických podmínek. Italové Dolce & Gabbana nedávno představili kolekci inspirovanou britskou módou. Reaguje italský trh pozitivně na tyto trendy inspirované v zahraničí? MASSA: Italové mají rádi autenticitu. Proto si oblíbili Barbour, ale i například Timberland. Značka Henry Cotton’s je založena na britské tradici, ovšem ve spojení s velmi moderními a technologicky vyspělými materiály. Snaha oba pohledy sloučit funguje dobře a Italové to mají rádi. Co se týká Dolce & Gabbana; při vší úctě k jejich produkci jde o zcela jinou skupinu zákazníků. Dnes pracují s kostkovaným plédem, protože to velí současné módní trendy. V budoucnu ale použijí zase něco jiného, kdežto u Henry Cotton’s se pléd používal včera, používá se dnes a bude se používat i zítra. EURO: Henry Cotton’s vyrábí převážně v Evropě. Jak vnímáte tendenci výrobců přesouvat produkci do Asie? MASSA: Vyrábíme hlavně v Itálii, ale i v Japonsku, které je světovým lídrem v produkci technologických tkanin. V Rumunsku máme továrnu na kalhoty. Ale vyrábíme i v Číně. A musím říci, že Číňané jsou jedněmi z nejlepších výrobců na světě, a když jim dobře zaplatíte, jsou skvělí. Problém je, že spousta lidí jde do Číny, protože chtějí ušetřit, takže dostanou přesně takovou kvalitu, jakou si zaplatí. Příklad odjinud: měl jsem vůz BMW a jednoho dne jsem zjistil, že byl vyroben v Portugalsku. Auto vyrobené v Portugalsku bych si nikdy nekoupil, proč jsem s ním byl tedy spokojený? Protože jsem měl záruky od BMW. Koho dnes zajímá, kdo to ve skutečnosti vyrobil? Podívejte se na Škodu. Před 25 lety bych se na škodovku ani nepodíval, a dnes je to jedno z nejlepších aut na světě. Protože máte know-how od Volkswagenu, který je zárukou kvality. Stejně tak mají záruku produkty Henry Cotton‘s vyrobené kdekoliv na světě. EURO: Cítíte v Itálii konkurenci i z jiných oblastí spotřebního zboží? MASSA: Italové stále utrácejí za oblečení nejvíce na hlavu na světě. Myslím, že je to tisíc eur ročně, včetně důchodců a nemluvňat. Je to otázka kultury a životního stylu. Zatímco jinde se lidé cítí jít s dobou prostřednictvím technologických vychytávek, Italové jsou in prostřednictvím módy.

EURO: Komu fandíte v italské fotbalové lize? MASSA: Interu, kde bohužel nehrají žádní Češi. Víte, jaký je nejkrásnější den pro interistu? Když prohraje AC Milán. Náš nedávno zesnulý viceprezident říkal: Až budu umírat, tak se deset minut před smrtí stanu fanouškem AC Milán. Protože minimálně jeden z jejich příznivců zemře.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Segwit2x se nekoná. Bitcoin se zatím štěpit nebude.
Rozdíly v placení zdravotního a sociálního pojištění pro OSVČ
Měli byste se bát, když nakupujete na českých e-shopech?
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
Auta
Retro: Kolik stála nová auta v listopadu 1989 a o kolik…
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce rozsvítí tyto kontrolky?
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Technologie
8 smartphonů do 10 000 Kč: kompakt, phablet, odolňák i vlajková loď [Vánoce 2017]
Robot Atlas je zase mrštnější. Podívejte, jak udělá salto (video)
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Procesory ARM proráží už i v superpočítačích. Na ThunderX2 s jádry Vulcan sází sám Cray
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít