Investice do zvuku: J&T Ventures kupují podíl ve startupu vyvíjejícím umělou inteligenci

Jan Novotný 19. června 2017, 07:47  -  Jan Novotný
19. června 2017, 07:47

Český startup Neuron Soundware získal investici 600 tisíc eur na rozvoj své jedinečné umělé inteligence.

Vystudovaný biotechnolog Pavel Konečný a jeho spolupracovníci loni vytvořili software postavený na takzvaných neuronových sítích, které částečně simulují chování mozku. Software sítě „trénuje“ tak, aby aplikace dokázala podle zvuku sama poznat mechanické poruchy v různých strojích.

„Nejdříve se nahrají až stovky tisíc záznamů zvuků a umělé inteligenci se řekne, jak má správně znít například motor v autě. V případě odlišností pak „robot“ ukrytý v malé krabičce sám hlásí chyby,“ vysvětluje Konečný. Zvuk je pro něj bohatým zdrojem dat.

“Člověk nemůže poslouchat sto letadel nebo motorů tisíc hodin v kuse. Umělá inteligence tohle zvládne, a proto významně napomáhá k prevenci možných potíží,” doplňuje Konečný, který se netají tím, že chce ze svého nového podnikání vybudovat globální firmu.


Neuron Soundware zářil ve Vídni:

Vídeň hostí přehlídku evropských startupů


Neuron Soundware teď získal klíčovou investici od jednoho z největších českých startupových fondů J&T Ventures v hodnotě 600 tisíc euro. Konečného firma díky této finanční injekci posílí svůj tým a vypiluje svoji jedinečnou technologii.

“Tato technologie bude ještě mnohem zásadnější než internet věcí. Neuron Soundware přispívá k tomu, že stroje a zařízení jsou bezpečnější, méně poruchové a díky tomu mají delší životnost,” vysvětluje zájem J&T Ventures o investici výkonný ředitel fondu Adam Kočík.

Neuron Soundware už spolupracuje na prvních projektech s německým Siemensem a především s Deutsche Bahn, které pomáhá rozpoznávat poruchy eskalátorů na berlínských vlakových nádražích.

Automechanici na dlažbě

Firma také v těchto dnech podepisuje další důležitý kontrakt s domácí automobilkou Škoda Auto, konkrétně se škodováckým vývojovým střediskem DigiLab. „Nabídli jsme jim aplikaci pro rozpoznávání vad při servisu automobilů,“ potvrdil Pavel Konečný.

Pokračuje i ve vyjednáváních s německou automobilkou Daimler a s evropským výrobcem letadel Airbus.

„Ten měl o náš produkt zájem už loni, ale my jsme ho museli odmítnout, protože bychom to nestíhali. Letos se snad domluvíme,“ tvrdí Konečný. Dále pracuje na projektu pro klimatizace a sledování konkrétních strojů v továrnách.

Minoritní desetiprocentní podíl ve firmě stále vlastní úspěšný pražský akcelerátor mladých firem StartupYard, který pomohl Konečného firmě od nápadu k realizaci.

Čtěte také:

Místo dronů by zboží a jídlo mohly rozvážet roboty. Už byly i v Praze

Český Zuckerberg chce ovládnout světový cestovatelský byznys. Denně prodá letenky za 50 milionů

České Liftago chce startovat v Budapešti



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Konstantní symboly: co který znamená a proč je už nepotřebujeme?
V práci se řeší problémy v kuchyňce. Začátek konce
Rozdílný výpočet sociálního a zdravotního pojištění v příkladech
Chystáte se do zoo? Kolik stojí vstupné a kde můžete kouřit?
České neprůstřelné vesty chrání od Keni po Austrálii
Auta
Dacia jako ojetina: Kterou chtít, kterou nebrat a jak…
Abt přidal pětiválci v Audi RS3 dalších 100 koní. Teď už jich má 500
Sedm slepých uliček automobilového vývoje: Tudy ne, přátelé
Ford Focus bude „číst“ silnici a vyhlazovat díry pomocí adaptivních tlumičů
Kvíz: Poznáte auta podle těchto detailů?
Technologie
Nová várka oprav pro Windows 10 verze 1709 a 1703 a Windows 7
Z FreeSync 2 se stane FreeSync 2 HDR. Monitory musí umět aspoň DisplayHDR 600
Steam zahájil tradiční letní výprodej her. Můžete ušetřit spoustu peněz
Američan vyrobil robota na kompletní přípravu burgerů
Google upravil nastavení účtu. Denně ho navštíví 20 milionů lidí
Hry pro příležitostné hráče