Investice do zvuku: J&T Ventures kupují podíl ve startupu vyvíjejícím umělou inteligenci

Jan Novotný 19. června 2017, 07:47  -  Jan Novotný
19. června 2017, 07:47

Český startup Neuron Soundware získal investici 600 tisíc eur na rozvoj své jedinečné umělé inteligence.

Vystudovaný biotechnolog Pavel Konečný a jeho spolupracovníci loni vytvořili software postavený na takzvaných neuronových sítích, které částečně simulují chování mozku. Software sítě „trénuje“ tak, aby aplikace dokázala podle zvuku sama poznat mechanické poruchy v různých strojích.

„Nejdříve se nahrají až stovky tisíc záznamů zvuků a umělé inteligenci se řekne, jak má správně znít například motor v autě. V případě odlišností pak „robot“ ukrytý v malé krabičce sám hlásí chyby,“ vysvětluje Konečný. Zvuk je pro něj bohatým zdrojem dat.

“Člověk nemůže poslouchat sto letadel nebo motorů tisíc hodin v kuse. Umělá inteligence tohle zvládne, a proto významně napomáhá k prevenci možných potíží,” doplňuje Konečný, který se netají tím, že chce ze svého nového podnikání vybudovat globální firmu.


Neuron Soundware zářil ve Vídni:

Vídeň hostí přehlídku evropských startupů


Neuron Soundware teď získal klíčovou investici od jednoho z největších českých startupových fondů J&T Ventures v hodnotě 600 tisíc euro. Konečného firma díky této finanční injekci posílí svůj tým a vypiluje svoji jedinečnou technologii.

“Tato technologie bude ještě mnohem zásadnější než internet věcí. Neuron Soundware přispívá k tomu, že stroje a zařízení jsou bezpečnější, méně poruchové a díky tomu mají delší životnost,” vysvětluje zájem J&T Ventures o investici výkonný ředitel fondu Adam Kočík.

Neuron Soundware už spolupracuje na prvních projektech s německým Siemensem a především s Deutsche Bahn, které pomáhá rozpoznávat poruchy eskalátorů na berlínských vlakových nádražích.

Automechanici na dlažbě

Firma také v těchto dnech podepisuje další důležitý kontrakt s domácí automobilkou Škoda Auto, konkrétně se škodováckým vývojovým střediskem DigiLab. „Nabídli jsme jim aplikaci pro rozpoznávání vad při servisu automobilů,“ potvrdil Pavel Konečný.

Pokračuje i ve vyjednáváních s německou automobilkou Daimler a s evropským výrobcem letadel Airbus.

„Ten měl o náš produkt zájem už loni, ale my jsme ho museli odmítnout, protože bychom to nestíhali. Letos se snad domluvíme,“ tvrdí Konečný. Dále pracuje na projektu pro klimatizace a sledování konkrétních strojů v továrnách.

Minoritní desetiprocentní podíl ve firmě stále vlastní úspěšný pražský akcelerátor mladých firem StartupYard, který pomohl Konečného firmě od nápadu k realizaci.

Čtěte také:

Místo dronů by zboží a jídlo mohly rozvážet roboty. Už byly i v Praze

Český Zuckerberg chce ovládnout světový cestovatelský byznys. Denně prodá letenky za 50 milionů

České Liftago chce startovat v Budapešti


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
9 rizikových suvenýrů, které si raději z dovolené nevozte
10 ekologických „kazítek“, která prodražují provoz auta
Kvíz: Poznáte tato auta podle fotografie?
Češi si s GDPR neví rady, až 65 % e-shopů stále není připraveno
Hypoték se poskytuje méně. Proč?
Auta
Retro: Toyota Supra slaví 40 let. Věhlas získala díky…
Video: Podívejte se, jak se má správně řídit staré Porsche 911
Na návštěvě Jaguar Land Rover Classic Centre v Essenu. Tak trochu jiný „showroom“
Obytný VW California slaví 100 000 exemplářů vyrobených v továrně v Hannoveru
Hamburk zavírá dvě ulice dieselům, lidé čekají chaos. Totální nesmysl, tvrdí odborník
Technologie
10 důvodů, proč už nepoužívat optickou mechaniku
Znáte World of Tanks? Otestujte své znalosti!
Umělá inteligence na GPU má konkurenci z Číny, ASIC Cambricon má výkon 166 TOPS
6 důvodů, proč si rozmyslet odchod do předčasného důchodu
Technologie VDC-M: ztrátová komprese obrazu mezi GPU a displejem bude i v mobilech
Hry pro příležitostné hráče