Investice do jízdních kol. Společnost C2H koupila 30 procent ve Favoritu

08. srpna 2017, 07:36 - čtk
08. srpna 2017, 07:36

Investiční společnost C2H v čele s Michalem Mičkou oznámila vstup do výrobce bicyklů Favorit. Investicí sedmdesáti milionů korun, které putují především na zahraniční expanzi, zvýšení výrobních kapacit a vývoj nových technologií, získala ve Favoritu třicetiprocentní podíl. Mička bude na chod společnosti dohlížet z pozice člena dozorčí rady.

„Preferuji investice do kvalitních českých projektů a ve Favoritu vidím Apple mezi koly. Navíc je pro mě velmi důležité, kdo za projektem stojí,“ uvedl Mička. Většinový podíl ve Favoritu drží nadále Richard Galovič, který v roce 2011 odkoupil všechny ochranné známky této společnosti a vzkřísil tak značku s téměř stoletou tradicí.

Favorit svá kola vyrábí výhradně v Česku. Nyní plánuje zvýšit počet zaměstnanců, kapacitu výroby a zkrátit dodací termíny. V horizontu jednoho roku chce navíc otevřít pět zahraničních zastoupení v západní Evropě a USA. Do čtyř let se má potom počet těchto zastoupení zvýšit na dvacet.

Společnost C2H (Capital to Human) investuje do firem, které nabízejí zajímavou příležitost a potenciál zhodnocení v násobcích investovaného kapitálu. Primárně se zaměřuje na příležitosti v České republice. Investice jdou do nemovitostí, zaběhnutých společností s danou historií a do internetového obchodování.

Počátky výroby jízdních kol v Rokycanech se začaly psát v roce 1922, kdy založili podnikatelé Ambrož Swetlik a Heinrich Kastrup společnost Tripol Hering. Později přibyla značka Tudor. Znárodněním a spojením do jednoho podniku v roce 1948 se obě společnosti nevyhnuly. Nová etapa značky se začala psát v roce 2011, kdy Galovič koupil původní ochranné známky Favoritu. V následujících třech letech firma vyvinula jízdní kol Favorit v lifestylových řadách Aviator, Big Boss, Cronos a Diamante a ve sportovních modelech F1 Sport, F1 Special, F1 Super Special, dráhových F2 Super Special a terénních F3. Veškerá kola jsou ručně vyráběna na míru konkrétního zákazníka.

Přečtěte si také:

Křetínský znovu vyrazil na nákup. EPH usiluje o maďarskou elektrárnu

Nelezte mi do kruhu! Velký rozhovor s Tomášem Chrenkem

"Dobijeme svět." Firma HE3DA chce být českou Teslou



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Komentář: ČSSD - vládní omáčka od předsedy Hamáčka
Kolik vás bude stát návrat dětí do školy?
Už jste někdy za oběd zaplatili Facebookem?
Co je dobré vědět o rozdílech mezi hrubou a superhrubou mzdou
9 otázek, na které se chcete zeptat při žádosti o starobní důchod
Auta
Ford Mustang Cobra Jet je absolutně nejrychlejší Mustang.…
Také MPV Toyota Verso končí. Neprodává se a nástupce nebude
Práva poškozených při dopravní nehodě: Ústavní soud k pronájmu náhradního vozidla při totální škodě
Test Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost ST-Line: Návrat mezi nejlepší
Retro: Lotus Omega ve své době zastínil BMW M, Mercedesy AMG i Ferrari
Technologie
Až do středy nakoupíte v 800+ e-shopech bez dopravného
Logitech vyrobil svou první vertikální myš. Je 10× dražší než konkurence
Dostane Nintendo Switch virtuální realitu? V softwaru konzole nalezeny stopy, jenže…
Asus ZenFone 5: poprvé v první lize smartphonů (vyzkoušeno)
Neskutečný bezdrátový boom. Počet zařízení s podporou Qi nabíjení letos zdvojnásobil
Hry pro příležitostné hráče