Investice do jízdních kol. Společnost C2H koupila 30 procent ve Favoritu

08. srpna, 07:36 - čtk
08. srpna, 07:36

Investiční společnost C2H v čele s Michalem Mičkou oznámila vstup do výrobce bicyklů Favorit. Investicí sedmdesáti milionů korun, které putují především na zahraniční expanzi, zvýšení výrobních kapacit a vývoj nových technologií, získala ve Favoritu třicetiprocentní podíl. Mička bude na chod společnosti dohlížet z pozice člena dozorčí rady.

„Preferuji investice do kvalitních českých projektů a ve Favoritu vidím Apple mezi koly. Navíc je pro mě velmi důležité, kdo za projektem stojí,“ uvedl Mička. Většinový podíl ve Favoritu drží nadále Richard Galovič, který v roce 2011 odkoupil všechny ochranné známky této společnosti a vzkřísil tak značku s téměř stoletou tradicí.

Favorit svá kola vyrábí výhradně v Česku. Nyní plánuje zvýšit počet zaměstnanců, kapacitu výroby a zkrátit dodací termíny. V horizontu jednoho roku chce navíc otevřít pět zahraničních zastoupení v západní Evropě a USA. Do čtyř let se má potom počet těchto zastoupení zvýšit na dvacet.

Společnost C2H (Capital to Human) investuje do firem, které nabízejí zajímavou příležitost a potenciál zhodnocení v násobcích investovaného kapitálu. Primárně se zaměřuje na příležitosti v České republice. Investice jdou do nemovitostí, zaběhnutých společností s danou historií a do internetového obchodování.

Počátky výroby jízdních kol v Rokycanech se začaly psát v roce 1922, kdy založili podnikatelé Ambrož Swetlik a Heinrich Kastrup společnost Tripol Hering. Později přibyla značka Tudor. Znárodněním a spojením do jednoho podniku v roce 1948 se obě společnosti nevyhnuly. Nová etapa značky se začala psát v roce 2011, kdy Galovič koupil původní ochranné známky Favoritu. V následujících třech letech firma vyvinula jízdní kol Favorit v lifestylových řadách Aviator, Big Boss, Cronos a Diamante a ve sportovních modelech F1 Sport, F1 Special, F1 Super Special, dráhových F2 Super Special a terénních F3. Veškerá kola jsou ručně vyráběna na míru konkrétního zákazníka.

Přečtěte si také:

Křetínský znovu vyrazil na nákup. EPH usiluje o maďarskou elektrárnu

Nelezte mi do kruhu! Velký rozhovor s Tomášem Chrenkem

"Dobijeme svět." Firma HE3DA chce být českou Teslou


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Nereferenční Radeony Vega konečně tady? PowerColor chystá vydání před koncem listopadu
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít