Instalatér: Ford je držák

31. května 2004, 00:00 - Stranu připravil ERICH HANDL
31. května 2004, 00:00

I dodávky dnes rychle modelově stárnou. Potvrzuje to instalatér a topenář Milan Bubeník z Doks. Přestože mu čtyřletý Transit dobře slouží, už by si ho nekoupil.Topenář Bubeník si v roce 2000 přivezl nový Ford Transit. Pod kapotou silný diesel 2,5 litru, vzadu hodně prostoru, pod korbou zadní náhon.

I dodávky dnes rychle modelově stárnou. Potvrzuje to instalatér a topenář Milan Bubeník z Doks. Přestože mu čtyřletý Transit dobře slouží, už by si ho nekoupil.

Topenář Bubeník si v roce 2000 přivezl nový Ford Transit. Pod kapotou silný diesel 2,5 litru, vzadu hodně prostoru, pod korbou zadní náhon. Stroj vyvinul rychlost 130 kilometrů za hodinu. Instalatér z Doks, jenž ve své minifirmě zaměstnává ještě jednoho pomocníka, zaplatil v hotovosti 412 tisíc korun, na DPH mu vrátili devadesát tisíc. „Předtím jsem jezdil se Škodou 1203, připadalo mi to, jako když jsem přesedlal na stíhačku. Transit byl spolehlivý, nikdy mě nikde nenechal na holičkách. Prostě beran,“ míní Bubeník. „Auto je držákem dodnes, své si odjezdí, ale už bych rád přesedlal na lepší,“ dodává. Jaké jsou důvody? Tím hlavním je spotřeba ve výši deseti litrů nafty na sto kilometrů jízdy. V roce 2000 byla standardem, mezi dnešními stroji ale nemůže obstát. „Současné srovnatelné dodávky jezdí za sedm osm litrů, navíc už se hodně podobají osobním autům. Kamarád má Renault Traffic, ten má perfektně odhlučněnou kabinu, je to hotová limuzína.“ Ale nemusí to být renault, i nová generace transitů je podle Bubeníka už jiná. Především v tom, že nabízí přední i zadní náhon a motory s menší spotřebou. „Nestěžuji si - moje auto je tahoun, ne moc rychlé, ale dělané na sílu. To je v našem řemesle důležité. Na korbu se vejde všechno, včetně svářecích láhví. Ale už bych si ho asi dnes nekoupil, hlavně zadní náhon je v zimě nevýhodou,“ tvrdí instalatér. A pod kapotu by chtěl turbo, na delších trasách po dálnici se podle jeho názoru vyplatí. „S atmosférickým motorem se nedají dělat zázraky. I když mně to tak nevadí, ročně po okrese najedu pouhých osm tisíc kilometrů. “ uzavírá Milan Bubeník.

TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA

Ford Transit

Typ vozu třímístná dodávka

Rok výroby 2000

Motor diesel 2,5 litru

Spotřeba 10 l/100 km

Najeto kilometrů 26 000

Pořizovací cena 412 000 Kč

Zůstatková cena (odhad) 350 000 Kč

Spolehlivost* 100 %

*dle názoru uživatele

NOVOU, NEBO OJETOU DODÁVKU? Milan Bubeník má jasno: „Fungl novou bych už nekupoval, je to zbytečnost. Dnes lze koupit spolehlivý vůz za polovinu ceny nového.“

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Segwit2x se nekoná. Bitcoin se zatím štěpit nebude.
Rozdíly v placení zdravotního a sociálního pojištění pro OSVČ
Měli byste se bát, když nakupujete na českých e-shopech?
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
Auta
Retro: Kolik stála nová auta v listopadu 1989 a o kolik…
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce rozsvítí tyto kontrolky?
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Technologie
8 smartphonů do 10 000 Kč: kompakt, phablet, odolňák i vlajková loď [Vánoce 2017]
Robot Atlas je zase mrštnější. Podívejte, jak udělá salto (video)
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Procesory ARM proráží už i v superpočítačích. Na ThunderX2 s jádry Vulcan sází sám Cray
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít