IDC: Výrobní podniky trápí nedostatečná podpora rozhodování

09. března 2012, 17:22 - Profit, TZ
09. března 2012, 17:22

Průzkum společnosti IDC odhalil, že klíčem k inovacím a růstu jsou rychlejší podnikové procesy, informace v reálném čase a spolupráce.

Foto: Profimedia.cz

Nedostatečná podpora rozhodovacích procesů je nejčastěji citována mezi výrobními společnostmi jako kritická bariéra růstu, tvrdí průzkum IDC Manufacturing Insights, který byl proveden mezi 378 výrobními podniky z automobilového průmyslu, strojírenství, high-tech elektroniky a leteckého průmyslu, Studie sponzorovaná společností Infor. s podtitulem Snaha o dosažení provozní dokonalosti: akcelerace obchodních změn prostřednictvím nové generace ERP systémů zdůrazňuje, že k dosažení růstu výrobci potřebují analyzovat všechny dostupné informace, aby maximalizovali transparentnost a hodnotu informací a vyhodnotili dopady na podnikání. Avšak neadekvátní podpora ze strany informačních systémů, nízká kvalita dat a nedostatečná integrace s partnerskými systémy jsou hlavními překážkami ke zlepšení rozhodovacích procesů.

Studie dále zdůrazňuje, že podle 60 % respondentů současné podnikové procesy a IT systémy limitují zlepšení rozhodování, které je nezbytné k dosažení provozní dokonalosti. Navíc postrádají spolupráci ve stylu sociálních sítí v rámci existujících ERP systémů, což eliminuje snahy vedoucí k vytvoření funkční podpory rozhodování. Nejvýše na seznamu přání výrobních podniků stojí rychlejší podnikové procesy, informace a v reálném čase a spolupráce – jakožto klíčové faktory k dosažení efektivnějších pracovních procesů a kvalitnějšího rozhodování.

Průzkum byl proveden v říjnu 2011 mezi výrobními podniky v USA, Velké Británii, Francii, Německu, Itálii, Brazílii, Číně, Indii, Japonsku, Kataru, Saudské Arábii, Sjednocených arabských emirátech a Rusku.

Novinky

Podle studie IDC se bariéry lepšího rozhodování liší podle jednotlivých odvětví; zatímco letecké a strojírenské podniky trápí roztříštěnost dat umístěných v různých systémech (67 % letecké a 68 % strojírenské), automobilové společnosti poukazují na nedostatečnou integraci partnerských systémů (77 %), a sektor high-tech a elektrotechniky doplácí na chybějící či nepřesná data.

Jako klíčové faktory lepší podpory rozhodování jsou napříč všemi odvětvími a regiony nejčastěji citovány rychlejší podnikové procesy (85 %), přístup k informacím v reálném čase (60 %) a lepší spolupráce (60 %).

Spolupráce a komunikace na úrovni sociálních sítí jsou stále častějším předmětem diskuse v rámci výrobních společností. I když tento požadavek není zatím dominantní (pouze 4 % firem jej jmenovalo na prvním místě), celkově byl mezi všemi požadavky jmenován jako druhé největší omezení existujících ERP systémů, což předznamenává důležitost sociálních ERP prostředí pro zvýšení podnikové produktivity. 35 % respondentů také prohlásilo, že mobilita a sociální sítě do budoucnosti kompletně transformují způsob práce.

V příštích třech letech bude pro výrobní organizace kritická rychlost. Rychlejší reakce na změny je vyžadována zejména v leteckém průmyslu (71 %) a high-tech a elektrotechnickém průmyslu (78 %), stejně jako zefektivnění procesů vedoucích k provozní dokonalosti (72 % všech výrobců). Ke krátko- a dlouhodobým ERP potřebám dále patří detailnější přehled (58 %) a lepší úroveň spolupráce (42 %).

Současné ekonomické prostředí se vyznačuje nižším růstem a zdá se, že výrobní společnosti na tyto výzvy odpovídají zvýšením rychlosti a flexibility všech svých aktivit,“ řekl Pierfrancesco Manenti, vedoucí projektu IDC Manufacturing Insights v regionu EMEA. „Ale i když jsou si organizace plně vědomy potřeby rychlé inovace k získání vyšší konkurenceschopnosti, jen těžko dokáží tyto vize realizovat kvůli neadekvátní IT podpoře a následné neschopnosti okamžitě reagovat na požadavky. Ambiciózní společnosti proto musejí změnit své systémy směrem k vyšší rychlosti a společnému rozhodování, aby mohly podporovat inovativní růstové strategie.

Kvalifikovanější a rychlejší rozhodování vede k lepšímu řízení organizace a s ohledem na nízkou úroveň růstu je potřeba být flexibilní jako nikdy dříve,“ řekl Andrew Kinder, ředitel produktového marketingu ve společnosti Infor a dodává: „Prostřednictvím kombinace transakčních dat a kontextuální inteligence dokáží technologie podporovat rozhodování nejen rychleji, ale také lépe a kvalifikovaněji. Je důležité poznamenat, že poprvé výrobní společnosti zmiňují technologie sociálních sítí jako integrální komponentu nástrojů pro rozhodování, přičemž více než jedna třetina z nich tvrdí, že rozvoj sociálních sítí jim umožňuje myslet odlišně a efektivně měnit způsob práce zaměstnanců.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Babišov: 10 důvodů, proč ANO vyhrálo volby
Investujeme do podílových fondů
Jak získat hypotéku, nebo půjčku, kterou vám banka odmítá schválit
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Auta
Lotus Elise Cup 260 je další z řady britských specialit.…
Šéf VW Matthias Müller se obul do Tesly: „Vyhazují stovky milionů dolarů z okna“
Video: Podívejte se, jak Tatra zdolala jednu z nejvyšších uměle vytvořených překážek světa
Navrhují automobilky auta na míru bariérovým testům? Nový test IIHS ukázal, že spíše ne
Porsche 911 Carrera T má kratší manuální převodovku a nižší hmotnost
Technologie
Photoshop se naučí nová kouzla. Chybějící obraz doplní díky umělé inteligenci
Vodafone reaguje na konkurenci. Za 599 Kč nabídne neomezený LTE internet na doma
Compact od Sharpu dostojí svému názvu. Navíc má nejrychlejší displej
Zotac uvádí krátkou GeForce GTX 1080 Ti s vodním chlazením, pro kompaktní highendová PC
OLED, QLED a Smart TV. Jaké jsou nejlepší televizory roku 2017?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít