I Čecha moc škodí

16. října 2007, 16:43 - Martin Rychlík
16. října 2007, 16:43

Brankář Petr Čech je už i reklamní hvězda

Bydlíte-li v Praze a jezdíte metrem, už jste si toho nejspíš všimli. Naklonovali nám Petra Čecha! Ano, toho dokonalého brankáře, „Big Píta“, fotbalového Pana Nulu, jenž donedávna těšíval kouče Mourinha v Chelsea FC nadpozemskými zákroky a z něhož příkladné vystupování, zjev a inteligence (dokonce i ta nefotbalová) učinily novodobý reklamní idol. V jednom vagonu ho můžete spatřit i třikrát: s mobilem Samsung, v odění Marks & Spencer a na poutačích České spořitelny, na nichž propaguje hypotéky sloganem, že i my můžeme bydlet lépe. Kromě toho, že si hráč s platem 260 milionů korun ročně na bydlení v Londýně u ČS zřejmě nepůjčoval (jak už připomněl server Aktuálně.cz), může nás zarazit „Čechínova“ nevídaná reklamní promiskuita.
Na billboardech, v tisku a internetu mu poslední dobou zkrátka neuniknete. Pro firmu Prim roztikal limitovaný model hodinek, patří k partnerům ČSA (křtil Airbusy A-321), je tváří a tělem výrobce sportovního oblečení Lotto a s celým týmem „Blues“ propaguje luxusní oděvy Armani. Nabízejí se otázky, co vlastně nejlépe placený český sportovec v reálu nosí a zda má vskutku u „spořky vychytaný účet“.
Nedávno vyšla – již ve 4. vydání – klasická knížka O reklamě z dílny Davida Ogilvyho. Co nám inzertní guru vzkazuje? „Ukazuji, jak spotřebitelé reagují na určité podněty. Například upozorním textaře: 'Výzkumy prokázaly, že reklamy, v nichž vystupují známé osobnosti, mají jen podprůměrnou schopnost přesvědčit lidi, aby si šli koupit výrobek.'“ A jiný citát z Knihy o reklamě, která byla napsána už v roce 1940: „Jen působením pravdivých a upřímně míněných slov může vzklíčit v duších těch, jimž reklamu adresujeme, květ důvěry.“ Na ulici tudíž vnímáme jen slavnou tvář, nikoliv konkrétní produkt či službu, což by mohlo zadávajícím firmám vadit.
V srpnu odhadla MF Dnes Čechovy příjmy z marketingových aktivit na sto milionů. „Petrovo postavení nám taková jednání usnadňuje. Navíc je stejně jako na hřišti i v tomhle absolutní profesionál,“ uvedl gólmanův manažer Pavel Zíka. Nikdo nepochybuje, že není. A peníze zrovna brankáři světových kvalit málokdo závidí. Příště ale už raději s rozmyslem. Nebo, chcete-li, vychytaněji.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Byty za méně než 4násobek ročních příjmů? Ve 3 z 14 krajů ano
Vyplatí se fixovat si letos cenu elektřiny?
Co je dobré vědět o otcovské dovolené po porodu v roce 2018?
Jak se daní příjmy z pronájmu bytu?
Týdeník Euro z vydavatelství Mladá fronta vydává speciál Top advokátní kanceláře 2017
Auta
Aston Martin V8 Vantage změnil tvář i motor. Je přeplňovaný…
Nejvlasatější auto světa na sobě vozí 100 kg lidských vlasů za dva miliony korun
Ekologův koutek: Volvo PV544 dostalo motor z tanku. A vypadá brutálně
BMW dá dvě turba na základní dieselový čtyřválec 18d a 20d. Pomůže to spotřebě
Další věc, která zamotá pražským taxikářům hlavu: Uber vypustí do ulic 24 tisíc aut bez řidiče
Technologie
Je plnohodnotný Skype příliš pomalý a přebujelý? Zkuste Skype Lite pro Android
Nejnovější produkt Elona Muska je… powerbanka Tesla
Microsoft experimentuje s vyhledáváním ve Windows. Co možná nabídne Redstone 4?
Opera Dev umožňuje zpřehlednit nabídku se seznamy otevřených a zavřených stránek
„Dobře vaří, ale jsou drazí.“ Mapy.cz přidávají hodnocení firem
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít