Hyundai Matrix -nová síla z Asie

18. dubna 2005, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
18. dubna 2005, 00:00

NOVINKA Přichází jaro a řada automobilek představuje nové či modernizované modely. Pozadu nezůstává ani korejská značka Hyundai s omlazeným velkoprostorovým modelem nižší střední třídy Matrix. Vnější rozměry karoserie matrixu rozhodně nenasvědčují, že uvnitř je pro posádku dostatek místa.

NOVINKA Přichází jaro a řada automobilek představuje nové či modernizované modely. Pozadu nezůstává ani korejská značka Hyundai s omlazeným velkoprostorovým modelem nižší střední třídy Matrix. Vnější rozměry karoserie matrixu rozhodně nenasvědčují, že uvnitř je pro posádku dostatek místa. To prozradí až hodnota rozvoru (2600 milimetrů), případně ještě lépe praktická zkouška. Při plném obsazení pěti přepravovanými osobami nabízí model ve svém zavazadelníku 350 litrů volného místa, po jednoduchém sklopení opěradel zadních sedaček 740 litrů. Pokud je to vzhledem k nákladu stále málo, po další úpravě interiéru se lze dostat až k rekordní hodnotě 1284 litrů. Zadní sedadla lze i posouvat, což dálezlepšuje variabilitu vozu. Vnitřek novéhomatrixu osloví zvolenými barvami i použitým materiálem. Ergonomické uspořádánípřístrojové desky naznačuje, že je to vůzskutečně vysoké technické úrovně. Ukazatele umístěné nad středovým panelem jsounatočeny k řidiči a jsou tak dobře přehledné a čitelné. Ostatní kontrolky jsou umístěnypřed dobře do ruky padnoucím volantemvčetně těch, které upozorňují na nedovřeníbočních či zadních dveří. Matrix se vždy prezentoval jako automobil bez větších nedostatků, takže i změny, které přinášejí modernizaci, jsou spíše dílčínež zásadní. Kromě lehkých vylepšení exteriéru i interiéru je horkou novinkou především turbodieselový motor s variabilní geometrií lopatek turbodmychadla (VGT) a vyšším výkonem. Až dosud model poháněly alternativnědva čtyřválcové benzinové motory a jedentříválcový turbodiesel. Zatímco stotřikoňová šestnáctistovka a stodvacetitříkoňová osmnáctistovka zůstaly beze změn, turobdiesel o objemu 1,5 litru je zcela nový. Přitažlivost si nový Hyundai Matrixuchovává i dalšími přednostmi. Napříkladje to rozsáhlou základní výbavou či výbavou na přání. Verze Champion nabízí v základu airbag řidiče i spolujezdce, antiblokovací systém brzd (ABS) a rozdělovač brzdné síly (EBD), imobilizér, posilovač řízení, otáčkoměr, elektricky ovládanávnější zpětná zrcátka, centrální zamykání, přípravu pro rádio včetně čtyř reproduktorů či manuální klimatizaci. Nový Hyundai Matrix je i při své velikosti skutečně plnohodnotným vozítkem určeným pro široký okruh zákazníků. * * MOTOR Díky použití přímého vysokotlakého vstřikování paliva Common Rail je motor pružný, tichý a úsporný. * HYUNDAI MATRIX 1,5 CRDI**

Objem motoru 1493 m3

Výkon 75 kW

Nejvyšší rychlost 164 km/hod

Spotřeba 5,4 l/100 km

Cena 469 900 Kč

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Víkend bude plný prázdnin: trošku volna a více času
Servisní prohlídka auta na zimu: Kolik stojí a na co se zaměřit
Dlouhá cesta do práce? I na dojíždění a stěhování existuje příspěvek
Babišov: 10 důvodů, proč ANO vyhrálo volby
Investujeme do podílových fondů
Auta
Lotus Elise Cup 260 je další z řady britských specialit.…
Šéf VW Matthias Müller se obul do Tesly: „Vyhazují stovky milionů dolarů z okna“
Video: Podívejte se, jak Tatra zdolala jednu z nejvyšších uměle vytvořených překážek světa
Navrhují automobilky auta na míru bariérovým testům? Nový test IIHS ukázal, že spíše ne
Porsche 911 Carrera T má kratší manuální převodovku a nižší hmotnost
Technologie
Bixby 2.0: hlasový asistent Samsungu se rozšíří i do ostatních zařízení, půjde přes něj ovládat ledničku
Google Pixel 2 je v Česku, ale stojí pořádný balík
Logitech MX Master 2S: jak jednou myší ovládat tři počítače (vyzkoušeno)
Po instalaci Windows 10 Fall Creators Update někomu chybí aplikace. Co s tím?
Chrome 62 má častěji upozornit na nezabezpečené weby. Nějak to ale nefunguje
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít