Hyundai i40 kombi 1,7 CRDi: Korejská ofenziva

29. ledna 2012, 08:35 - Stanislav Švarc
29. ledna 2012, 08:35

Že se korejská automobilka mění, slýcháme ze všech stran. Její vozy jsou čím dál zajímavější a neoslovují už jen řidiče, kteří při výběru auta studují pouze ceník. Model i40 je toho jasným důkazem.

Foto: Hyundai

Především dobře vypadá, což je základ. I v testované variantě kombi, která mimochodem přišla netradičně dřív než sedan, působí vyloženě líbivě. Přesto má jednu drobnou potíž…

Fluidní kráska

Model i40 samozřejmě ctí „fluidní“ tvary, které Hyundai v poslední době prosazuje. Vozu dominuje dynamicky vyhlížející přední maska s extrémně dlouhými světlomety „vytaženými“ téměř až k A sloupkům. Model je plný hran, zlomů a zajímavých designových prvků. A v tom je právě jisté úskalí. Všechny automobily Hyundai jsou teď sice hodně výrazné, ale také skoro stejné. A pak je tu samozřejmě otázka, jak rychle se fluidní tvary okoukají, i když zatím vypadají skvěle.

To samé si asi řekne každý, kdo nahlédne do interiéru – tedy alespoň co se testované nejvyšší výbavy Premium týče. Mezi použitými materiály najdeme kůži, zpracování je na slušné úrovni, potěší prostornost (včetně místa pro pasažéry na zadních sedadlech) i dostatek odkládacích míst. A nedostatky? Nějaké se najdou, i když ne fatální.

Hodnocení Profitu

+ nízká spotřeba – řešení palubní desky Tlačítka na volantu by mohla být umístěna lépe, zvlášť ta větší často omylem zmáčknete dlaní. A jasné není ani to, proč největší a nejvýraznější ovladač na „fluidně tvarované“ palubní desce ovládá zrovna otáčky ventilátoru. Zvlášť když se mnohem důležitější ovládání teploty krčí v podobě malého tlačítka kdesi v rohu. Řídí i parkuje Testovaný vůz nabízel zajímavé funkční doplňky a příslušenství. Nejde sice o žádné novinky, v podobném autě přesto překvapí. Tak například ventilovaná sedadla, asistent pro udržení vozu v jízdních pruzích, který se neomezuje na pouhé upozornění, ale umí točit i volantem (funguje zhruba od rychlosti 60 kilometrů v hodině), či aktivní parkovací asistent. Ten mezi podélně zaparkovanými vozy pozná dostatečně velké místo, upozorní řidiče a nechá ho už jen přidávat plyn. Volantem točí sám. Funguje to docela dobře, jen s obrubníky měl systém problémy. A jak je to s místem pro zavazadla? Hyundai i40 se rozhodně nemá za co stydět. V základním uspořádání je k dispozici objem 553 litrů, po sklopení zadních sedadel (i když bohužel nevznikne rovná plocha) 1 719 litrů. Nakládací hrana je pak necelých 60 centimetrů nad vozovkou, takže i když tu máme dle aktuálních trendů sportovně střižené kombi, zachovává si i praktičnost. Hyundai i40 kombi 1,7 CRDi motor vznětový čtyřválec

objem  1 685 cm3 max. výkon 100 kW (136 k)

max. toč. moment 325 N.m max. rychlost 198 km/h

z 0 na 100 km/h 10,6 s

spotřeba 4,7 l/100 km cena test. verze 763 900 Kč Sedmnáctka pod kapotou Hyundai nabízí pro model i40 pouze tři motory: benzínové 1,6 GDI a 2 GDI a naftovou sedmnáctistovku ve dvou výkonových variantách – 85 a 100 kW. Testovaný vůz poháněl silnější diesel, který se choval způsobně a kultivovaně. Je také velmi úsporný – většina řidičů bude jezdit průměrně za šest litrů, takže na jedno natankování ujede až tisíc kilometrů. Horší je to s dynamikou. Papírově vše vypadá v pořádku a relevantní hodnoty jsou srovnatelné s naftovými dvoulitry, v běžném provozu to ale tak příznivé není. Síly má sice automobil dostatek, musíte ji ale umět z motoru dostat. V nízkých otáčkách se totiž neděje nic, teprve po překročení hranice 1 800 otáček za minutu se motor trochu probere. Ani pak ale nečekejte zázraky. Povedený předvoj**

Jízdním vlastnostem není v podstatě co vytknout. Nastavení podvozku představuje kompromis mezi pohodlím a stabilitou. S nerovnostmi i s rychlejšími průjezdy zatáček si i40 poradí dobře – oproti předchozí elantře je to znatelný rozdíl. Potěší skvěle odhlučněná kabina, poměrně přesné a krátké řazení a účinné brzdy. Řízení naopak působí uměle a chybí mu cit.

Hyundai i40 je vcelku povedené auto, které je předvojem velké korejské ofenzivy. Automobilka v Nošovicích už začala vyrábět novou generaci prodejního hitu i30 a kromě toho vymýšlí i „drobnosti“, na které zákazníci slyší – například program permanentní mobility, kdy Hyundai zajistí bezplatné zapůjčení náhradního auta, když budete mít to své déle než den v servisu. A na závěr ještě cena. U základního provedení startuje na 499 990 korunách, u testovaného vozu se díky bohaté výbavě vyšplhala na 763 990 korun.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Black friday je tu! Nakupte snadno, rychle a bez nervů
Chcete mít jako živnostník slušný důchod?
Rozhovor se zakladatelem Trip.market aneb jak si sestavit dovolenou podle vlastních představ
dTest: Které dary musíte zdanit a kolik odvedete státu?
Práce pro více zaměstnavatelů během roku 2017 a daně
Auta
Také Apple připravuje autonomní řízení. Jeho systém má být…
Srážka se zvěří hrozí nejen na podzim. Co v takovém případě dělat?
Automobilce Mini došla trpělivost. Na Dakar pošle auta s pohonem 4×4 i zadokolky
Je pohon na LPG ohrožený druh? Originálních aut na plyn už moc nekoupíte
Škoda představuje model Ke Luoke. Je to prodloužený Karoq pro Čínu
Technologie
T-Mobile se skamarádil s Netflixem. Ale nejde o to, na co myslíte…
Tržní podíly výrobců grafik v Q3 2017: Nvidia vylétla nahoru, získává tržní podíl
Vyšel Vivaldi 1.13. Vylepšuje stahování a práci desítkami listů
Transcend RDC2: multifunkční čtečka karet pro smartphony (vyzkoušeno)
Messenger už nebude tak brutálně masakrovat fotky. Novým limitem je 4k
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít