Hyde Park: Personalizuj a gamifikuj - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Hyde Park: Personalizuj a gamifikuj

Karel Kotoun,
Hyde Park: Personalizuj a gamifikuj
Zdroj: Vojtěch Velický

Rok 2019 v Česku se nesl ve znamení investic do zaběhlých FinTech startupů. Kam se budou muset firmy posunout, aby zůstaly konkurenceschopné?

Trendem na české FinTech scéně v roce 2019 byla především podpora již úspěšných startupů ze strany velkých investičních hráčů. Startup Mutumutu, zaměřující se na inovativní přístup k životnímu pojištění, získal investici ve výši 30 milionů korun od stávajícího investora Société Générale na další rozvoj.

V podobném duchu se nesla investice Rockaway do BudgetBakers, která má podpořit jejich další expanzi, investice Erste Group a Air Bank do společnosti Dateio či založení Smart Solutions od Komerční banky pro rozvoj a scouting FinTech příležitostí. Jedná se tak o třetí vlnu významnějších investic v českém FinTech prostředí, nastupující po předcházejících investičních obdobích v roce 2013 a 2016.

Podobný vývoj je patrný u našeho západního souseda Německa, kde digitální banka N26 získala dodatečnou investici, která ji dostala mezi takzvané jednorožce, tedy privátní startupy s valuací přes jednu miliardu dolarů. Ostatní významné investice směřovaly do Deposit Solutions a Wefox Group (pojišťovna).

Tato konsolidace investic jen potvrzuje závěry studie „Startupy v ČR: State of Play“ z roku 2017, která tvrdí, že české nově vznikající startupy získávají prvotní investice velmi obtížně. A když je získají, tak většinou v nižších částkách, než které by potřebovaly pro rychlejší rozvoj. V průměru to činí pět milionů korun. To brání rychlejšímu rozvoji a vstupu nových hráčů na FinTech trh.

Česká FinTech scéna pokrývá většinu z hlavních finančních kategorií od půjček přes správu financí, plateb, faktur, pojištění, investic,…

Článek je součástí sekce Premium a je dostupný jen pro předplatitele

Už máš předplatné?

Chci se stát předplatitelem

Délka předplatného



  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě

Způsob platby


Kam doručíme časopis?

Doručovací údaje

Fakturační údaje

Firemní údaje