Hráli na nervy zákazníka

16. února 2004, 00:00 - Stranu připravil Zdeněk Kubín
16. února 2004, 00:00

Pozitivní i negativní zkušenosti, které učinili podnikatelé již před delší dobou, mohou být inspirativní či varující a upozorňující i dnes. Potvrzují to jak některé články, které přetiskujeme z časopisu Průkopník z roku 1936, tak také pohled na stránky Profitu před deseti lety.

PROFIT PO DESETI LETECH….

Jednu z těchto zkušeností, zveřejněnou v Profitu č. 8/1994 v rubrice Na chybách se člověk učí, připomínáme: Počátkem loňského roku jsem se z důvodu rozrůstající firemní agendy rozhodl zakoupit počítač. Nabídka firmy, kterou jsem si vybral, se mi zdála výhodná a její pracovníci na mne působili profesionálním dojmem. Proto jsem byl překvapen, když ani ne po měsíci provozu došlo k poruše disketové jednotky. Po reklamaci této závady mi byl počítač na počkání opraven. Když jsem požádal o písemné potvrzení tohoto zákroku na mém počítači, nebylo mi vydáno s odůvodněním, že tak krátkou dobu opravy nemá význam sepisovat. Po určité době se projevila další závada. Nebylo možné zálohování dat a dokonce docházelo k poškozování dat na disketách. Po dvou dnech, kdy byl počítač v opravě, mi jej vrátili s tím, že mu vyměnili řadič a provedli testování disketových mechanik. Po převozu domů jsem zjistil, že jedna z nich je nefunkční. Po několika urgencích přijel firemní technik a zjistil, že tato disketová mechanika není vůbec zapojena. Za další dva měsíce došlo ke zhroucení harddisku, a tím také ke ztrátě dat. Po této závadě jsem u prodejce žádal o odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz. Moji žádost však zamítli. Místo, aby mi vrátili peníze, nabídli mi za příplatek nový, výkonnější přístroj. Nakonec, doufaje, že nový počítač už bude bezporuchový, jsem tuto nabídku přijal. Když jsem na nový počítač instaloval software, zjistil jsem, že na místo 4 MB RAM má paměť pouze 1 MB RAM. Při reklamaci jsem byl přesvědčován, že to není možné. Nakonec za dva dny přijel technik. Zjistil, že tomu tak opravdu je a počítač opravil. Musím poznamenat, že to byl slušný člověk a za chybu kolegů se omluvil. Po všech útrapách to byla první a poslední omluva ze strany prodejce. Během měsíce dalšího provozu došlo ještě ke dvěma poruchám. Nyní se zdá být vše v pořádku, a tak doufám, že moje počítačová anabáze skončila.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když končí platnost řidičského průkazu...
Black friday je tu! Nakupte snadno, rychle a bez nervů
Chcete mít jako živnostník slušný důchod?
Rozhovor se zakladatelem Trip.market aneb jak si sestavit dovolenou podle vlastních představ
dTest: Které dary musíte zdanit a kolik odvedete státu?
Auta
Tesla Roadster: Z 0 na 100 za 1,9 s a z 8000 dolarů na 0 za…
Volvo oficiálně odstartovalo výrobu svého historicky prvního malého crossoveru
Mercedes-Benz třídy A dostane nový interiér. Změnilo se toho hodně
Také Apple připravuje autonomní řízení. Jeho systém má být levnější, ale velmi přesný
Srážka se zvěří hrozí nejen na podzim. Co v takovém případě dělat?
Technologie
Hodinky Misfit Command jsou trochu chytré a vydrží nabité celý rok
Vypnete lokalizační služby a vyjmete SIM. Android vás může sledovat i tak
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Galaxy S9 uvidíme už za sedm týdnů. Samsung jej přiveze na CES 2018
Herní počítač pod stromeček II: levná sestava do 20 tisíc [Vánoce 2017]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít