Horko kolem fondů

22. ledna 2007, 00:00 - Jaroslav Winter
22. ledna 2007, 00:00

PSALI JSME PŘED 15 LETYCo nedokázala několikaměsíční oficiální propagační kampaň, vysvětlující podstatu kuponové privatizace, to se podařilo Harvardským investičním fondům. Jejich reklama je sice v rozporu s dobrými mravy soutěže, avšak nepochybně vyvolala zájem občanů o účast v kuponové privatizaci a přiměla k horečnaté propagační aktivitě i další fondy, kterých vzniklo překvapivě mnoho - přes 400.

Co nedokázala několikaměsíční oficiální propagační kampaň, vysvětlující podstatu kuponové privatizace, to se podařilo Harvardským investičním fondům. Jejich reklama je sice v rozporu s dobrými mravy soutěže, avšak nepochybně vyvolala zájem občanů o účast v kuponové privatizaci a přiměla k horečnaté propagační aktivitě i další fondy, kterých vzniklo překvapivě mnoho - přes 400.

Podnítila rovněž mnohé fondy k postupu, který původně neměly v úmyslu. Například Investiční privatizační fond Komerční banky, který ve své korektní reklamě respektuje skutečnost, že u investiční činnosti nelze se zárukou slíbit prakticky nic, přijímá od 13. ledna prostřednictvím široké sítě poboček Komerční banky kuponové knížky zákazníků, tak jak to po Harvardských začaly dělat některé další investiční fondy. Nadále však nepoužívá a nebude používat žádné agenty pro získávání kuponových knížek, i když prý se někteří podnikavci za jeho agenty vydávají.

Bude zajímavé porovnat za nějakou dobu, jak úspěšně si povedou fondy při vlastní investiční činnosti. Komerční banka při tom sází na spolupráci se zahraničními experty. Na výstavbě systému ekonomické analýzy se již podílí sedm odborníků firmy Andersen Consulting, dále spolupracuje s významnou anglickou firmou Barclays de Zoete Wedd Ltd., která je 100procentní dceřinou společností Barclays Bank, kapitálově nejsilnější banky v Evropě. Jejím dalším partnerem je společnost John Govett, speciální nezávislá skupina zaměřená na expertizy nových investičních trhů.

Pokud jde o reklamu, chce se IPF Komerční banky soustředit na vysvětlení, že není v zájmu lidí investovat do fondu jen na období jednoho roku, ale že s časem hodnota jejich investice poroste. Výhodnější než okamžitý přínos je očekávat od investičních fondů například zajištění věna pro dnes desetiletou dceru či studií pro stejně starého syna.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Nvidia má nové GeForce pro notebooky, MX110 a MX130. Používají ale staré 28nm čipy
Psaní na displeji tažením a nová gesta při psaní rukou [Windows Insider]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít