Holding Porsche stáhla aféra VW do ztráty

29. června 2016, 18:45 - čtk
29. června 2016, 18:45

Holdingová společnost Porsche SE, která je většinovým akcionářem německého automobilového koncernu Volkswagen, se v loňském roce v důsledku jeho emisního skandálu propadla do ztráty 273 milionů eur (7,4 miliardy korun). V předchozím roce přitom vydělala tři miliardy eur.

Generální ředitel Porsche SE Hans Dieter Pötsch navzdory ztrátovému hospodaření neztrácí optimismus. Holding je podle něj „pevně přesvědčen, že Volkswagen má dlouhodobý růstový potenciál“. Pötsch je zároveň předsedou dozorčí rady Volkswagenu.

Holding Porsche SE na valné hromadě rovněž uvedl, že automobilku Volkswagen kvůli škodám spojeným s emisním skandálem nehodlá žalovat.

Firmu Porsche SE ovládají rodiny Porschů a Piëchů. Porsche SE vlastní ve Volkswagenu zhruba 52 procent hlasovacích práv. Holding není totožný s výrobcem sportovních vozů Porsche AG, který je jednou z divizí Volkswagenu.

Volkswagen loni v září přiznal, že po celém světě instaloval do zhruba 11 milionů naftových aut software umožňující manipulace s testy emisí. Aféra se týká mimo jiné asi 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

V úterý Volkswagen oznámil, že za řešení emisního skandálu ve Spojených státech zaplatí až 15,3 miliardy dolarů (téměř 375 miliard korun). Pötsch označil dohodu s americkými úřady a majiteli naftových vozů za „důležitý krok k překonání naftové aféry“.

Volkswagen loni kvůli nákladům spojeným se skandálem prodělal 1,6 miliardy eur, což byla nejvyšší celoroční ztráta v jeho historii. Akcionáři Volkswagenu minulý týden odsouhlasili, že automobilka za loňský rok vyplatí dividendu 0,11 eura na kmenovou akcii. To představuje prudký pokles z předchozích 4,80 eura.


Přečtěte si o následcích emisního skandálu:

Kvůli Dieselgate padl první zatykač

Volkswagen bude stát emisní aféra 15 miliard dolarů

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kde o Vánocích čekají na váš dobrý skutek?
Pozor na změnu záloh na zdravotním a sociálním u OSVČ v roce 2018
Vypočítejte si vaši čistou mzdu v roce 2018: liší se od té z roku 2017?
Jak zadat příkaz v bance, aby platba došla do konce roku 2017
Máte už novou dálniční známku?
Auta
BMW postaví u Sokolova nový polygon. Testovat na něm bude…
Škoda láká anglické záchranné složky na upravený Kodiaq a policii na rychlý Superb
Kvíz: Poznáte model auta jen podle fotky výfuku?
Značka Alpine je definitivně zpět. Renault v Dieppe odstartoval výrobu A110
Co udělá víc oktanů s výkonem tříválce 1.0 TSI? Naše dlouhodobá Škoda Fabia vám to ukáže
Technologie
AMD má možná „superAPU“ s HBM2 a 1792 shadery. Kolem je ale hodně otazníků
Cnews FM #173: O mobilech ve školách, Amazonu a digitalizaci [podcast]
Seznámení s routerem Asus RT-AC86U (uživatelská recenze)
Intel začíná brát vážně ovladače GPU. Lepší výkon a „launch driver“ pro Ōkami HD
Nejlepší mobil od LG je v Česku. V30 má příliš sebevědomovou cenu
Hry pro příležitostné hráče