Hejtman Jan Zahradník: Podnikání je ovlivněno dopravou

13. února 2006, 00:00 - STANISLAVA NERADOVÁ
13. února 2006, 00:00

Podnikání stojí a padá s dopravou. Tak vnímá situaci jihočeských podnikatelů hejtman Jan Zahradník. Dlouhodobě se netají kritikou, že na jih Čech dosud nevede dálnice a další adekvátní dopravní cesty - ať po železnici, vodě či silnici.

Podnikání stojí a padá s dopravou. Tak vnímá situaci jihočeských podnikatelů hejtman Jan Zahradník. Dlouhodobě se netají kritikou, že na jih Čech dosud nevede dálnice a další adekvátní dopravní cesty - ať po železnici, vodě či silnici.

Chybějící infrastruktura brání podle hejtmana Jana Zahradníka navázání dopravního styku nejen s Prahou a dalšími místy v republice, ale především s Evropou. Které projekty kraj připravuje?

EUROKORIDOR SEVER-JIH

Za záměrem tohoto projektu stojí uskupení regionů představující prostor od Baltského moře po Jadran. K hlavním partnerům se kromě Jihočeského kraje a Horních Rakous řadí také Ústecký kraj, Středočeský kraj a hlavní město Praha.

Výsledkem jejich dosavadní spolupráce je zařazení železničního koridoru Praha-České Budějovice-Linz jako větve evropského prioritního projektu. Pro rozvoj regionů ECNS je ovšem stejně důležité i dálniční propojení, které sice figuruje v soustavě projektů TEN-T, nikoli však mezi prioritami.

V oblasti financování výstavby železničního koridoru jsou vzhledem k jeho prioritě k dispozici evropské fondy.

ŠUMAVSKÉ ELEKTRICKÉ DRÁHY A ABC-NET

Tento projekt hejtman charakterizoval jako dokončení, respektive plné propojení krajské železniční sítě. Jeho součástí je i koncept ABC-NET, který se zaměřuje na železniční spojení Jihočeského kraje, Dolního Bavorska a Horních Rakous v prostoru turisticky velmi atraktivní oblasti Trojmezenské hory na Šumavě.

DOKONČENÍ VLTAVSKÉ VODNÍ CESTY

Jihočeský kraj v tomto projektu počítá se splavněním jihočeské části Vltavy. Splavnění zahrnuje třicetikilometrový úsek až po vodní dílo Kořensko. Úprava úseku, který umožní plavbu turistických lodí z krajského města až po vodní nádrž Orlík, bude stát 350 milionů korun.

Pokud by v budoucnu měly po jižní Vltavě plout i lodě s hlubším ponorem, vyžádá si prohloubení koryta další úpravy za přibližně 300 milionů. Hrubý odhad nákladů na vybudování celé vodní cesty přes Vltavskou kaskádu až do Prahy se pohybuje mezi pěti a šesti miliardami korun.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
dTest: Které dary musíte zdanit a kolik odvedete státu?
Práce pro více zaměstnavatelů během roku 2017 a daně
Povinné ručení? Nejlevnější není vždy nejlepší
Chcete si přivydělat? Staňte se členem volební komise
Byty za méně než 4násobek ročních příjmů? Ve 3 z 14 krajů ano
Auta
Také Apple připravuje autonomní řízení. Jeho systém má být…
Srážka se zvěří hrozí nejen na podzim. Co v takovém případě dělat?
Automobilce Mini došla trpělivost. Na Dakar pošle auta s pohonem 4×4 i zadokolky
Je pohon na LPG ohrožený druh? Originálních aut na plyn už moc nekoupíte
Škoda představuje model Ke Luoke. Je to prodloužený Karoq pro Čínu
Technologie
Messenger už nebude tak brutálně masakrovat fotky. Novým limitem je 4k
4K, HDR a 5× větší úhlopříčka, než má vaše televize. Nový projektor od BenQ stojí jen 40 000 Kč
Panelové prostředí pro aplikace ve Windows žije. Možná si ho brzy osaháme
Vznikl velký výrobce procesorů ARM pro servery, Marvell a Cavium se spojí za 6 miliard $
Připravte si lyže. NaSvah.cz vám najde nejlepší střediska v Česku a na Slovensku
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít