Guardian v USA propustí třetinu lidí. Prý kvůli Googlu a Facebooku

16. září 2016, 18:20 -
16. září 2016, 18:20

Mediální gigant The Guardian chystá ve Spojených státech výrazné škrty. Kvůli vysoké konkurenci v digitální reklamě propustí třetinu zaměstnanců.

Pracovníci dostanou odstupné a nové nábory ustanou, píše CNN. „Spousta nešťastných tváří. Mnoho lidí je dotčeno tím, že se na přelomu prosince a ledna ocitne na trhu práce,“ posteskl si anonymní pracovník firmy.

Guardian ještě donedávna agresivně expandoval. Rozšiřoval mezinárodní operace, čímž si chtěl kompenzovat špatnou situaci na domácím trhu ve Velké Británii.

Americká divize, která byla založena v roce 2011, byla považována za výkladní skříň zahraniční expanze. V roce 2014 získala Pulitzerovu cenu za práci na téma Edward Snowden a úniky dokumentů NSA.

Tři redakce

Ačkoli úspěch přinesl médiu popularitu a spoustu nových čtenářů, ekonomické výsledky zklamaly. Mateřská firma oznámila plán výrazného škrcení nákladů ještě začátkem letošního roku, avšak americká větev byla dosud jakýchkoliv zásahů ušetřena.

V prohlášení mediální společnost uvedla, že je nadále „odhodlána rozvíjet Guardian USA a stavět na pozoruhodném úspěchu jeho žurnalistiky“, ale že v zájmu celé skupiny byly tyto škrty nevyhnutelné.

„Řekli jsme si v lednu, že chceme Guardian Media Group omezit i na provozní úrovni v průběhu příštích tří let a že žádná část podnikání nemůže zůstat imunní vůči tvrdým opatřením,“ pokračuje v prohlášení Guardian News & Media. Která oddělení budou škrtat počty zaměstnanců nejvíc, firma neprozrazuje. Podle zveřejněných informací však přijde o práci jen 50 redaktorů, autoři jsou prý pro vydavatelství prioritou. Propouštět se bude v New Yorku, Washingtonu DC a San Franciscu.

Google a Facebook

V e-mailu, který společnost poslala zaměstnancům, uvádějí generální ředitel společnosti Guardian Media Group David Pemsel a šéfredaktorka Guardianu Katherine Vinerová, že jejich webové stránky v USA zaznamenaly silný růst návštěvnosti. Web prý patří mezi pět největších novinových digitálních platforem na trhu. Rostoucímu trendu však neodpovídají příjmy z internetové reklamy. Na vině jsou podle šéfů firmy jako Facebook.

„Američtí vydavatelé čelí stejně náročným podmínkám jako ve Velké Británii,“ uvádí Pemsel. Facebook a Google podle něho reklamnímu trhu jednoznačně dominují. Do jejich rozpočtů proudí 85 centů z každého dolaru za digitální reklamu.
Kromě výpovědí zaměstnancům zasáhnou úspory nábor nových lidí a výdaje v marketingu, poradenství či cestovní a režijní náklady.

Unie zastupující zaměstnance vyjádřila nad kroky vedení rozčarování. Nejen popularita, ale také hospodářské výhledy firmy jsou podle odborářů nadějné. „Nicméně, vedení se zavázalo spolupracovat s odbory při rozhodování o tom, jak budou škrty probíhat,“ uvádí unie v prohlášení.


Čtěte také:

Média loni nejčastěji prezentovala polostátní podniky

PPF Media pozastaví činnost a propustí 200 zaměstnanců

Ovládají média svět?


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Na které dani si z vašeho platu vezme stát nejvíc?
Je dobré znát plat kolegů?
Mám hypotéku, ale už ji nechci. Co můžu udělat?
Jak vyřídit voličský průkaz pro druhé kolo prezidentských voleb 2018? Pospěšte si!
Osobní finance pod kontrolou II: Je v jednoduchosti appky síla?
Auta
10 nejhorších aut roku 2017 podle Euro NCAP: Propadl Fiat,…
Konec světa? SUV Ferrari je už „hotová věc“. Představí se do roku 2022
Škoda Kamiq: Teoretický konkurent Dacie Duster se ukázal na prvních fotkách
Hyundai Veloster má stále o jedny dveře méně a nabídne až 275 koní
Nissan Xmotion ukazuje, jak budou vypadat příští SUV japonské značky
Technologie
Nové řadiče Thunderboltu. Umí DisplayPort 1.4 a periférie se dají připojit i k USB
Manipulace s Bitcoinem. Růst ze 150 na 1000 dolarů mohl způsobit jediný člověk
Panasonic ukázal první televizory OLED s podporou HDR10+
Vypadává vám doma Wi-Fi? Možná za to může Google
Jsou tu první disky s QLC NAND: Intel SSD 660p slibuje levné NVMe, výdrž je otázka
Hry pro příležitostné hráče