Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Pomozte ochránit uživatele internetu a zachovat svobodný internet

12. září se bude v Evropském parlamentu hlasovat o evropské směrnici o autorském právu.…

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Kanceláře se čím dál rychleji mění, práce v nich stejně tak. Jak funguje moderní…

Konec výmluvám a začátek mluvení anglicky se blíží!

Lidský druh je mistrem ve vymlouvání se. Vymlouváme se na počasí, na únavu, na děti, na…

Glosy

14. ledna 2008, 00:00 - (tos), (pvs)
14. ledna 2008, 00:00

Bratra, nebo prachy?

Chcete-li přijít o kamaráda, začněte s ním podnikat. Chcete-li se rozhádat s bratrem, začněte s ním podnikat. To hořce říká mnoho bývalých podnikatelů, kteří si spálili prsty a dnes už jen posmutněle vzpomínají, jak kdysi rozjeli firmu s blízkými. Je to stále tentýž příběh. Na začátku je podnikatelský entuziasmus a důvěra, že my se přece s rodinou nebo s přáteli vždycky nějak domluvíme. A na konci? Třeba i soudní síň, kde se na smrt znepřátelení příbuzní dohadují o majetku firmy výhradně přes své právní zástupce. Jakoby platilo tvrdé pořekadlo, že když jde o peníze, nikdo nezná bratra. Přesto existují rodinné podniky, které prosperují a neničí osobní vztahy. Jak se k nim přidat? Profesionalizovat firmu, jasně vymezit funkce a mít to všechno na papíře. To není žádný cynismus. Jen pojistka. Asi jako předmanželská smlouva.

Mlčeti zlato

„Jo, tahle spotřebitelská sdružení! To jsou ti lidi, co ostatní učí, že je zbytečné chodit dvě zimy ve stejných botách, když si místo toho můžou vymyslet reklamační vadu a vyměnit si je za nové. Jako by toho už tak nebylo dost. Oni ti naši zákazníci jsou třeba schopni tajně u regálu vytáhnout drahou zubní pastu z originálního balení a dát ji do krabičky od Odolu. Jenom proto, že takhle ušetří celých dvacet korun. A my pak ještě slyšíme, že se k nim nechováme dost uctivě. Ať si to zkusí sami! Je to horší než uhlídat pytel blech,“ stěžoval si jeden můj známý. Když jsem mu navrhla, že by se se svým trápením mohl svěřit nejen mně, ale i našim čtenářům, zamumlal něco o hadovi a bosé noze a změnil téma. Stále totiž platí: Náš zákazník (ať už je jakýkoli) – náš pán. A spotřebitelské organizace na něj mají vliv. Proto si to u nich nikdo nechce rozházet. Více o tématu čtěte v sekci Servis - Právo.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
S čím při změně zdravotní pojišťovny nepočítejte?
Nejste alergičtí na jídlo?
V pátek je svátek! Obchody zůstanou zavřené
Jak vypadají SPZ na autech v Evropě?
Platíte víc za vlak kvůli slevě pro studenty a důchodce?
Auta
Retro: Vyzkoušeli jsme, jak se řídí Buick Series 40 Sedan (…
Škoda Octavia G-Tec je rychlejší. Tisíc kilometrů s ní ale už na jedno tankování nedáte
IAA Hannover 2018: Budoucnost užitkových aut? Hybridní, elektrická a autonomní
Euro NCAP: Volkswagen Touareg a Audi A6 za pět, Tourneo za čtyři a Jimny pouze za tři
Kvíz: Víte, kolik dostanete bodů za tyto přestupky?
Technologie
Samsung prý sníží výrobu operačních pamětí, aby jejich ceny zůstaly vysoké
Velký test výkonných SSD pro rozhraní M.2 PCIe
Apple už má výřez i v baterce. Rozborka iPhonů prozradila i další detaily
Samsung umožní prodloužení životnosti starších televizorů pomocí kitu. Ne v Česku
T-Mobile láká na nový modem pro „LTE na doma“. Je rychlý a ještě k tomu sexy
Hry pro příležitostné hráče