Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Výnos z dražby sběratelské kolekce „Muži 28. října“ získají váleční veteráni a děti po úrazech

Unikátní sběratelská kolekce „Muži 28. října“ vytvořená na počest 100. výročí vzniku…

Na internetu můžete díky PayU a Google Pay platit na jedno kliknutí

Budoucnost online plateb na internetu je v jednoduchosti. Zákazník chce zaplatit snadno a…

Kávovar JURA je tradice v moderním obalu

Pokud se řekne švýcarská přesnost, zřejmě si jako první představíte švýcarské hodinky,…

Glosy

14. ledna 2008, 00:00 - (tos), (pvs)
14. ledna 2008, 00:00

Bratra, nebo prachy?

Chcete-li přijít o kamaráda, začněte s ním podnikat. Chcete-li se rozhádat s bratrem, začněte s ním podnikat. To hořce říká mnoho bývalých podnikatelů, kteří si spálili prsty a dnes už jen posmutněle vzpomínají, jak kdysi rozjeli firmu s blízkými. Je to stále tentýž příběh. Na začátku je podnikatelský entuziasmus a důvěra, že my se přece s rodinou nebo s přáteli vždycky nějak domluvíme. A na konci? Třeba i soudní síň, kde se na smrt znepřátelení příbuzní dohadují o majetku firmy výhradně přes své právní zástupce. Jakoby platilo tvrdé pořekadlo, že když jde o peníze, nikdo nezná bratra. Přesto existují rodinné podniky, které prosperují a neničí osobní vztahy. Jak se k nim přidat? Profesionalizovat firmu, jasně vymezit funkce a mít to všechno na papíře. To není žádný cynismus. Jen pojistka. Asi jako předmanželská smlouva.

Mlčeti zlato

„Jo, tahle spotřebitelská sdružení! To jsou ti lidi, co ostatní učí, že je zbytečné chodit dvě zimy ve stejných botách, když si místo toho můžou vymyslet reklamační vadu a vyměnit si je za nové. Jako by toho už tak nebylo dost. Oni ti naši zákazníci jsou třeba schopni tajně u regálu vytáhnout drahou zubní pastu z originálního balení a dát ji do krabičky od Odolu. Jenom proto, že takhle ušetří celých dvacet korun. A my pak ještě slyšíme, že se k nim nechováme dost uctivě. Ať si to zkusí sami! Je to horší než uhlídat pytel blech,“ stěžoval si jeden můj známý. Když jsem mu navrhla, že by se se svým trápením mohl svěřit nejen mně, ale i našim čtenářům, zamumlal něco o hadovi a bosé noze a změnil téma. Stále totiž platí: Náš zákazník (ať už je jakýkoli) – náš pán. A spotřebitelské organizace na něj mají vliv. Proto si to u nich nikdo nechce rozházet. Více o tématu čtěte v sekci Servis - Právo.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Zdražil váš dodavatel? Právě teď můžete bezplatně odejít
Jak si vyřídit výpis z katastru nemovitostí online?
Příspěvek na péči může měsíčně dělat i přes 15 000 Kč. Kdo má na něj nárok?
Lucemburčané si odchodem do penze pohorší nejméně
Jak banka rozhodne, jestli vám dá, nebo nedá půjčku?
Auta
Elektrobusy EKOVA Electron s ultrarychlým nabíjením
Seat Tarraco není čistý klon Kodiaqu. K Allspace má blíž (první dojmy)
Srovnání tříválců: Ford Focus 1.0 EcoBoost vs Opel Astra 1.0 Turbo vs Peugeot 308 1.2 PureTech
BMW představuje prototyp nového boxeru s oldschoolovým designem
V Německu na zemní plyn bez mýta
Technologie
Telegram zlepšil jazykovou podporu. Jak aktivovat komunitní český překlad?
Telefony porostou. Příští rok bude nejvíce těch s 6″ displeji a většími
GTA V nikdy nebylo levnější. Hru pro PC můžete mít za hubičku
Honor má nové logo. Podobné jako Huawei, ale v barvách Twilight
Prosincové záplatovací úterý přineslo řešení poškozeného Windows Media Playeru
Hry pro příležitostné hráče