Menu Zavřít

Glosy

15. 9. 2008
Autor: Euro.cz

Dítě vydá za šest zákazníků

Není divu, že v prodeji hraček i v Česku houstne konkurence. Hračky mají totiž jednu úžasnou vlastnost. Oslovují děti, což jsou mezi spotřebiteli možná ti vůbec nejbohatší zákazníci. Disponují totiž obvykle přinejmenším šestinásobně větší kupní silou než obyčejný smrtelník. Kombinací vtíravých úsměvů, prosebných psích oček a – když je potřeba – také ukřivděných slziček dokážou ovládnout peněženky nejen obou rodičů, ale i dvou párů prarodičů. A dále tu máme hodné tetičky, štědré strýčky a bůhvíkolik dalších dospělých příbuzných, kteří žádnému přání roztomilého prcka prostě neodolají. Marketingoví odborníci říkají, že i když je dospělý člověk spořivý a sám sobě utrhuje od úst, když jde o děcko, ochotně otevírá portmonku a sahá až na dno. Zlákat na své výrobky dítě, to je zlatý důl.

BRAND24

Šancí je specializace

Ačkoli jsou zemědělci v Česku stále přesvědčeni o tom, že je v jejich silách ovlivnit například cenovou politiku Evropské unie v základních komoditách, je tato představa skutečně iluzorní. Náš velmi malý podíl na celkové produkci Unie totiž znamená, že v současné době stejně jako v budoucnosti budou čeští zemědělci tančit, jak budou například jejich francouzští kolegové pískat. Jednou z mála možností, jak se této závislosti na velkých agrárních zemích zbavit, je sázka na specializaci. Lidově řečeno: soustředit se na „vychytávky“. To se letos podařilo například při produkci máku. Pro příští roky je ale možností víc – například pěstování amarantu. V této komoditě je zatím nepatrná konkurence a tedy možnost pro podniky, které s touto rostlinou začnou, primárně obsadit odbytové trhy z pozice „prvního dobyvatele“. Je to prostě šance.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).