Menu Zavřít

Fotbalové Euro pomáhá byznysu. Adidas očekává rekordní tržby

22. 6. 2016
Autor: čtk

Výrobce sportovní obuvi a oblečení Adidas letos očekává rekordní prodeje fotbalových produktů. Na jejich zvýšení má mít kromě nové marketingové strategie výrazný vliv evropský fotbalový šampionát.

Adidas předpokládá, že se mu v tomto roce podaří prodat fotbalovou výbavu za dvě a půl miliardy eur (necelých 68 miliard korun). To podle výkonného ředitele společnosti Herberta Hainera představuje nový rekord v historii značky a zároveň demonstruje klíčovou pozici ve fotbalovém odvětví, kterou Adidas globálně má.

Letošní prodeje by podle Hainera měly překonat nejen ty loňské (2,2 miliardy eur) ale i ty z roku 2014, kdy společnost sponzorovala vítězný německý tým během světového šampionátu ve fotbale. Tehdy z prodejů utržila 2,1 miliardy eur.

Letní sezóna má být pro výrobce fotbalového oblečení a obuvi (vedle Adidasu především Nike a Pumu) zásadní především zásluhou fotbalového Eura 2016. Adidas je jeho hlavním oficiálním partnerem. Kromě toho je společnost marketingově silná i v konkurenční soutěži Copa América, která probíhá ve stejnou dobu v Spojených státech.

Od měsíc trvajícího evropského šampionátu si Adidas slibuje prodej celkem 1,3 milionu německých národních dresů. To je o třicet procent více než v případě Eura 2012. Během Mistrovství světa ve fotbale v roce 2014 jich společnost prodala 3 miliony.

V byznyse s fotbalovými produkty se podle agentury Bloomberg točí čtyři a půl miliardy eur. Pro Adidas je zásadní. „Do fotbalu dáváme hodně peněz, ale právě on pomáhá prodávat naše ostatní produkty,“ uvedl Hainer minulý týden v Paříži.

Dodal také, že se jeho společnosti v první polovině roku 2016 podařilo rozšířit podíl na klíčových trzích ve velkých západoevropských městech jako Londýn, Paříž, Barcelona či Berlín. Na trhu s fotbalovými produkty zde Adidas v současnosti drží 36procentní podíl. Jeho největší konkurent Nike na něj ztrácí jedno procento.

Cílí na mladé

Za úspěchem Adidasu stojí podle všeho změna marketingové strategie. Společnost přesměrovala marketing směrem k hráčům, kteří mají vliv na mladé spotřebitele prostřednictvím svých účtů na Twitteru či Instagramu.

„Svým zákazníkům jsme naslouchali velice pozorně a spolu s tím jsme aktualizovali naše produkty,“ uvedl Markus Baumann, hlavní manažer fotbalové divize Adidas. „Naše současné zisky na klíčových evropských trzích jsou jasným důkazem, že se nová strategie vyplácí,“ dodal.

BRAND24


Přečtěte si více ze světa fotbalového byznysu:

Fotbalisty Chelsea bude oblékat Nike, zaplatí dvakrát víc než Adidas

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).