Ford Transit ECOnetic: pomalý, ale úsporný

25. května 2009, 00:00 - Erich Handl
25. května 2009, 00:00

Značka Ford chce posílit přítomnost v segmentu lehkých užitkových vozů a představila několik nových aut pro podnikání. Nejzajímavější z této nabídky je nový Transit ECOnetic.

Autor: Profit

Ford uvede v druhé polovině roku na trh novou dodávku ECOnetic. Cena zatím nebyla stanovena. Čím se odlišuje od běžného Transitu? Auto kombinuje klíčové komponenty a prvky modelové řady s cílem, aby výsledný vůz dosahoval co nejnižší spotřeby paliva a minimálních emisí CO2. Základ ekologicky šetrné verze tvoří dodávka Transit FT280 s pohonem předních kol, krátkým rozvorem a motorem 2,2 litru Duratorq TDCi o výkonu 85 kilowattů. Díky novému filtru pevných částic (cDPF), dodávanému na přání, plní vůz emisní normy Euro 5.

Při testovacích jízdách nás překvapila skutečnost, že auto nejelo rychleji než 110 kilometrů v hodině. Jak je to možné? V základní výbavě vozu se totiž objevil nový omezovač rychlosti. „Jsme si vědomi, že cílem většiny našich zákazníků je rozumná rychlost kombinující úsporu paliva a pohodlné cestování. Omezovač rychlosti v ECOnetic jim právě tohoto cíle pomáhá dosáhnout,” řekl nám mluvčí značky Martin Linhart s tím, že pro rozvážku zboží po městě je rychlost 110 kilometrů v hodině dostačující.

V novém Transitu jsou ještě další prvky napomáhající co největší úspoře paliva, minimalizaci opotřebení motoru a plynulé jízdě. Patří mezi ně například ukazatel včasného řazení. Kontrolka na přístrojové desce upozorňuje řidiče na optimální okamžik pro změnu rychlostního stupně. Upravena je také převodovka. Úsporný Transit využívá osvědčenou šestistupňovou manuální převodovku Durashift, která poskytuje širší spektrum převodů, což údajně pomáhá optimalizovat spotřebu paliva ve všech jízdních režimech. „Kratší“ zpřevodování prvního stupně zlepšuje dynamiku při rozjezdu, zatímco „delší“ zpřevodování nejvyššího stupně příznivě ovlivňuje spotřebu paliva při jízdě na dálnici díky sníženým otáčkám motoru. Při testovacích jízdách jsme tak s velkou dodávkou dosáhli průměrné spotřeby 7,2 litrů nafty na 100 kilometrů.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Desky platformy Intel Z390 už existují. V Sandře se objevil model od SuperMicro
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Nvidia má nové GeForce pro notebooky, MX110 a MX130. Používají ale staré 28nm čipy
Psaní na displeji tažením a nová gesta při psaní rukou [Windows Insider]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít