Ford Ranger: Naparáděný pracant

14. listopadu 2010, 11:31 - Stanislav Švarc
14. listopadu 2010, 11:31

Přepravit cokoli kamkoli. Přesně takový by měl být hlavní smysl existence Fordu Ranger. Jenže tenhle terénní pick-up se nehodlá smířit jen s pozicí poslušného dříče, jeho ambice jsou větší. Má na to?

Foto: Ford

Přiznám se, že když jsem v testovaném voze vyrážel do ulic Prahy, měl jsem z něj respekt. Na délku totiž měří přes pět metrů, na výšku téměř 180 centimetrů. A možná jsem měl i drobné předsudky: říkal jsem si, že jako dělník asi bude trochu neotesaný. Jenže už po několika metrech jsme se s tímhle pracantem vyloženě skamarádili…

Kůže a chrom

Jak už bylo řečeno, Ford Ranger už nechce být považován jen za pracovní nástroj. Platí to zvlášť v případě lépe vybavených verzí, tedy i v té mojí s označením Limited. Chlubí se například ochranným rámem z nerezových trubek, chromovanými zrcátky, ochranným zadním rámem nebo tónovanými skly.

I v kabině je čím se kochat. Samozřejmě, není to luxus, převládají plasty a lacinější materiály, ale kožené, v případě těch předních i vyhřívané sedačky a kůží potažený volant potěší. Informační centrum pro jízdu v terénu zase dělá zajímavým střední panel palubní desky. Snad jen táhlo ruční brzdy pod volantem působí poněkud archaicky.

Vědět o všem

Důležité ale je, jak se za volantem cítí řidič. Co se týče „pracovního“ prostoru, není nač si stěžovat, místa je dost pro všechny typy postav. Sedadla mají i slušné boční vedení. Méně prostoru je však vzadu, hlavně na nohy. Ale zpět za volant. Z auta máte pochopitelně skvělý přehled o dění kolem: vysoký posed a velká boční zrcátka zaručují příjemný výhled.

Ford Ranger 3.0 TDCi
motor vznětový přeplňovaný čtyřválec objem 2 953 cm3 max. výkon 114 kW (156 k) max. rychlost 170 km/h max. toč. moment 380 N.m z 0–100 km/h 13,3 s spotřeba 10,2/100 km cena test. modelu 837 890 Kč

Trocha techniky

Testovanému rangeru pod kapotou klapal (celkem hlučně) vznětový přeplňovaný čtyřválec Duratorq o objemu tři litry a s výkonem 156 koní.

Nejdůležitější pro terénní stroj je zátah už v nízkých otáčkách. A když „foukne“ turbo, tah se ještě zlepší. Nejvyšší točivý moment je tak k dispozici už od 1 800 otáček. Agregátu zdatně sekunduje i celkem

povedená samočinná převodovka. Na výběr jsou tři druhy pohonu: 4×2 (pohon zad-

ních kol) pro běžné ježdění, 4×4 - 4H (High Range) pro jízdu po nezpevněných cestách a redukovaný 4×4 - 4L (Low Range), který je určený do nejtěžšího terénu.

Jak jezdí

Ranger se tváří jako auto ke každodennímu použití. Jistě, kvůli dlouhému rozvoru jsou třeba určité kompromisy, například při zatáčení v úzkých uličkách nebo parkování, nezatížený zadek má zase tendence nadskakovat a při rychlejším průjezdu zatáčkou ustřelovat, ale přesto jízda i ve městě ujde.

Pozoruhodné je, jak se tenhle pick-up chová na dálnici. I v rychlosti 130 km/h působí klidně a spořádaně a do kabiny proniká spíše jen aerodynamický hluk.

Hladká dálnice však není místem, pro které byl ranger stvořen. Mnohem sebevědoměji se cítí při dřině v terénu. Díky všem off-roadovým vymoženostem je na něj spoleh i na největších nerovnostech. Ford u modelu uvádí přední nájezdový úhel 34 stupňů, zadní pak 33 stupňů a až 75 centimetrů hloubku brodění.

Je i praktický

Praktičnost, to je další vlastnost, kterou by měl čtyřkolový dělník splňovat. Ranger nabízí valník o rozměrech 1 530 na 1 456 milimetrů, přičemž zadní „dveře“ se dají sklopit o 180 stupňů. Další výhodou je poměrně velká nádrž, která pojme až 70 litrů nafty.

Ford Ranger pořídíte za 504 990 korun, jde však jen o dvoukolku s kabinou Single Cab v základní výbavě XL. Nejlevnější čtyřkolka, v té samé verzi, vyjde na 599 990 korun.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Volby 2017: kde volit, aneb jak najít volební místnost
Už jste požádali finanční úřad o prominutí pokuty za kontrolní hlášení?
Známé tváře a volby. Které osobnosti podporují SPD, TOPku, či Piráty?
Známé tváře a volby: Které známé osobnosti podporují ANO, KSČM, či ODS?
Auta
Kolik může stát Škoda Karoq „v plné palbě“? Klidně přes…
Jaguar zvažuje nástupce modelu XK. Použil by upravenou platformu z F-Typu
Volkswagen chce závodit s elektrickým prototypem. Zřejmě zkusí Pikes Peak
Koncept Toyota Fine-Comfort Ride je vodíkový soupeř Mercedesu třídy S
Galerie: Šemík, knedlík, mandelinka a další legendární autobusy z ČSSR
Technologie
Fotografové zapláčou. Adobe ukončí Lightroom 6, budoucnost je v přeplatném
Dva displeje spojené v jeden. ZTE Axon M je hodně opožděnou revolucí
Nokia 7 je tady. Sympatická střední třída má skleněná záda a punc od Zeisse
Asus: Coffee Lake by mohlo být kompatibilní s deskami generace Z270, kdyby Intel chtěl
Linuxáci si vymodlili vlastní smartphone. Librem 5 se chce odlišit od Androidů i iPhonů
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít