Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Apartmán v Krkonoších: chalupa 21. století bez starostí a s výnosem

Pokud si pořídíte vlastní horský apartmán, můžete trávit zimní a letní dovolenou…

Zajímavosti o golfu, které jste nevěděli

Golf je vyhledávaným sportem, který se těší čím dál větší oblibě. Má dlouholetou tradici…

AAA Auto: Zdaleka nejen obchodník s ojetými vozy

Síť autocenter AAA Auto působí v České republice už bezmála třicet let. Aktivity firmy…

Pták kiwi zdobí nejen logo pražské firmy, ale jakožto maskot se v různých obměnách objevuje i jako hračka pro mazlíčky
Pták kiwi zdobí nejen logo pražské firmy, ale jakožto maskot se v různých obměnách objevuje i jako hračka pro mazlíčky
Autor: Kiwi Walker

Firma Kiwi Walker loví chovatele na zářivé barvy a jemný humor

16. listopadu, 17:50 - Tomáš Stingl, Export a podnikání
Pták kiwi zdobí nejen logo pražské firmy, ale jakožto maskot se v různých obměnách objevuje i jako hračka pro mazlíčky
Pták kiwi zdobí nejen logo pražské firmy, ale jakožto maskot se v různých obměnách objevuje i jako hračka pro mazlíčky
Autor: Kiwi Walker
16. listopadu, 17:50

Česká firma Kiwi Walker chce zahýbat trhem hraček pro zvířata a pomůcek pro chovatele. Do prý nudného prostředí přinesla skrze design svých výrobků víc nadsázky a pestrobarevnosti.

Název anglický, sídlo v Česku, jméno po ptákovi z Nového Zélandu. Pražská firma Kiwi Walker podnikatele Jana Rácze má už na první pohled mezinárodní ambice. Však i její osmičlenný tým má mezinárodní složení a výroba netradičních hraček a pomůcek pro domácí mazlíčky probíhá rovnou v pěti zemích – v Číně, Polsku, Německu, Itálii a Velké Británii.

Zakladatel firmy nabízí také pronájem výstavních stánků na veletrzích se zbožím pro domácí mazlíčky či jejich chovatele a všiml si, že na těchto akcích převládají nevýrazné, šedé barvy. Právě vůči tomuto trendu se zkusila firma založená v roce 2014 vymezit. Vsadila na neotřelý tvar hraček a nepřehlédnutelné obaly. „Když se podíváte na většinu současných výrobků pro mazlíčky, vypadají všechny stejně. Bez urážky, připadají mi trochu nudné. Pokusili jsme se proto do toho vnést více barev a špetku humoru,“ shrnuje základní strategii obchodní ředitel společnosti Toby Downes.

Pes do každé třetí rodiny

Výrobky pro zvířata jsou přitom v Evropě obrovským byznysem. „Celkový obrat trhu s potravinami a doplňky pro domácí mazlíčky dosáhl loni v Evropské unii 38,5 miliardy eur. A přesto toto odvětví zcela postrádá nový produktový design, zajímavé obaly i chytrý marketing,“ podotýká Downes.

Firma díky výraznému designu hraček a obalů začala úspěšně vyvážet například do Irska, Španělska, Skandinávie, Rumunska či na Slovensko i do dalších zemí.

V současnosti proniká i na italský trh. Letos v březnu byla s podporou agentury CzechTrade na veletrhu v Miláně, což je město designu zaslíbené. Podle Marka Atanasčeva, ředitele kanceláře CzechTrade v Miláně, dají právě italští zákazníci při volbě produktu hodně na vzhled. „Výrobek by měl bý