Finále Ligy mistrů může Španělům přihrát miliony

Adam Štěpánek 25. května 2016, 14:52  -  Adam Štěpánek
25. května 2016, 14:52

Po roční odmlce bude finále fotbalové Ligy mistrů znovu madridské. Vypjatý souboj mezi Realem a Atléticem vnímá španělská nejvyšší soutěž jako šanci, jak přilákat další sponzory. "Je to perfektní příležitost se předvést," říká Adolfo Bara, generální manažer La Ligy pro obchod.

Španělské fotbalové týmy v letošní sezoně evropských pohárů potvrzují svou nadvládu. Evropskou ligu vyhrála už potřetí v řadě Sevilla, nejprestižnější Liga mistrů zase ve svém víkendovém finále představí dva týmy z Madridu. Ve srovnání elitních lig však Španělsko zaostává, hlavně marketingově.

Nejsledovanější evropskou ligou je anglická Premier League, kde se také točí největší peníze. Před rokem podepsala s vysílacími společnostmi SKY a BT Sport novou tříletou smlouvu, která jí dohromady zajistí 5,136 miliard liber (asi 173 miliard korun). Oproti předchozí smlouvě je to o více než dvě miliardy liber více.

Barcelona a Real jedou sólo

Vedení španělské nejvyšší soutěže má však svou pozici při vyjednávání výrazně ztíženou. Barcelona a Real Madrid, dva jasně nejpopulárnější a nejúspěšnější kluby, si totiž televizní práva sjednávají po vlastní linii. Ještě před pár lety dostávaly za jeden zápas až 13,5krát více než ostatní týmy.

Poměr se rok od roku snižuje a v příští sezoně bude podle Bara činit násobek 3,5. Nejmenším celkům pak připadne 40 milionů eur (kolem jedné miliardy korun). I tak je však taková situace pro ligu nevýhodná.

„Stojíme před výzvou přesvědčit je (Barcelonu a Real), aby se s námi spojili. Řekneme jim, že pokud porosteme jako liga, porostou i oni,“ nastínil strategii při vyjednávání Bara.

Kromě televizních práv se šéf La Ligy hodlá zaměřit i na rozšíření portfolia sponzorů. Na tomto poli se mu přitom v posledních letech daří. V roce 2013 činily tržby nejvyšší španělské soutěže 35 milionů eur, v současnosti už se vyšplhaly na 75 milionů. Barovým cílem je překonání stomilionové hranice během tří let.

Stejně jako většina předních evropských lig, i Španělé obracejí svou pozornost do Číny. V Šanghraji a Pekingu už mají své kanceláře. Několik španělských klubů už čínskou expanzi pocítilo na vlastní kůži, ať už prostřednictvím sponzorství nebo majetkového vstupu.

„Když prodáváme La Ligu, říkáme, že je to nejlepší soutěž na světě,“ říká se statistikami v zádech Bara.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Volby 2017: kde volit, aneb jak najít volební místnost
Už jste požádali finanční úřad o prominutí pokuty za kontrolní hlášení?
Známé tváře a volby. Které osobnosti podporují SPD, TOPku, či Piráty?
Známé tváře a volby: Které známé osobnosti podporují ANO, KSČM, či ODS?
Auta
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto,…
Kam se poděl Natural 95 a běžná nafta? Nikam, teď se značí E5 a B7
Kolik může stát Škoda Karoq „v plné palbě“? Klidně přes milion
Jaguar zvažuje nástupce modelu XK. Použil by upravenou platformu z F-Typu
Volkswagen chce závodit s elektrickým prototypem. Zřejmě zkusí Pikes Peak
Technologie
Je tu Mini-ITX deska pro Skylake-X. Díky slotům SO-DIMM má pořád čtyřkanálové paměti
Právě vyšlo Ubuntu 17.10. Populární linuxová distribuce má několik klíčových novinek
Fotografové zapláčou. Adobe ukončí Lightroom 6, budoucnost je v předplatném
Dva displeje spojené v jeden. ZTE Axon M je hodně opožděnou revolucí
Nokia 7 je tady. Sympatická střední třída má skleněná záda a punc od Zeisse
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít