Jenom design nestačí. Elite Bohemia posouvá tradici českých svítidel k modernímu stylu - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Jenom design nestačí. Elite Bohemia posouvá tradici českých svítidel k modernímu stylu

Zuzana Sedmerová,
Jenom design nestačí. Elite Bohemia posouvá tradici českých svítidel k modernímu stylu
Zdroj: Elite Bohemia

Úspěšná sklářská firma ze Semil zahrnuje do celkové designové koncepce nejen samotné výrobky, ale i propagační materiály nebo vizualizační software, který slouží k představení nabídky.

České sklo je jedním z nejvýznamnějších artiklů, se kterým se tuzemské společnosti ve světě prosazují. Nabídnout tradiční řemeslo ale už nestačí. O nutnosti propojit kvalitní výrobu s moderním designem se přesvědčila také společnost Josefa Chluma Elite Bohemia, která před více než dvaceti lety vstoupila na trh s tradičními křišťálovými ověskovými lustry.

 „Se značkou Elite Bohemia jsem se poprvé setkala v roce 2018, kdy jsme se jim snažili najít obchodního partnera v Mexiku. Tehdy se zde chtěli prosadit se svojí tradiční řadou křišťálových lustrů. Přestože většina mexických obchodníků znala slavné křišťálové lustry z Československa, nebyli jsme v hledání obchodního partnera úspěšní. Trh se výrazně změnil kvůli záplavě levných výrobků z Číny a Mexičané dnes vnímají kvalitu především ve spojení s moderním designem,“ popisuje začátky spolupráce Tereza Vítková, ředitelka zahraniční kanceláře CzechTrade v Mexico City.

„I když jsme před třemi lety firmě Elite Bohemia obchodního partnera v Mexiku nenašli, utvrdili jsme je v cestě, kterou se rozhodli vydat – rozšířit portfolio o nové produkty s moderním designem,“ dodává Tereza Vítková.

Josef Chlum, ředitel společnosti, jmenuje její základní strategické pilíře. „Tradice, kvalita a přijatelná cena tvoří dobrý základ, ke kterému nyní přidáváme designové inovace. Pozorně sledujeme aktuální módní trendy v oblasti osvětlení, architektury i nových technologií a obratem je promítáme do nových kolekcí,“ uvádí Josef Chlum.

Jenom design nestačí

Na světovém trhu najdete vše a pokud se tam chce malá firma prosadit, musí si položit otázku: Čím budeme výjimeční? Podle Josefa Chluma stojí za úspěchem jejich rodinné sklářské společnosti několik dílků, které do sebe dokonale zapadají jako puzzle. Je to osobní přístup ke každému klientovi, schopnost rychle reagovat na poptávku, poskytovat přesné informace a nabízet perfektní kvalitu za přiměřenou cenu. „Za touto zdánlivě jednoduchou skládačkou jsou léta práce a budování kvalitní sítě dodavatelů, kteří mají ve svém oboru dobré jméno, jsou spolehliví a pracují s vyspělými technologiemi,“ vysvětluje Josef Chlum.

V Elite Bohemia se o vše stará dobře fungující tým lidí složený ze zkušených odborníků i mladých lidí, kteří hýří nápady. „Atraktivní produkt je jen částí celku, který musí obsahovat také vhodnou marketingovou komunikaci a profesionální servis, na něž se klade důraz hlavně v době krize, jakou je nyní například koronavirová pandemie. Musíme být logisticky přesní a perfektní jak před samotným nákupem, tak po něm,“ popisuje hlavní konkurenční výhody Josef Chlum.

Do koncepce patří i marketingové materiály

Jedinečný vzhled díky spolupráci s profesionálními designéry vnímá jako konkurenční výhodu stále více českých firem a rozhodly se do něj investovat. Také pro Elite Bohemia není design bonus, do kterého se investuje až na posledním místě. Tato rodinná firma ze Semil řeší designové inovace denně, je to součást jejich podnikatelské strategie.

Jak uvádí Josef Chlum: „Nikdy to není pouze o designu jako takovém, nejedná se o samostatnou položku. Vše se u nás řeší komplexně, včetně investic do vizualizačních technologií a softwarů, jež nám umožňují lépe prezentovat všechny novinky v marketingových materiálech, které připravujeme pro vlastní i zákaznickou propagaci.“

Řemeslné know-how v kombinaci s inovativním designem, praktičností a udržitelností stojí za úspěchem mnoha českých společností v zahraničí. „Češi jsou velmi kreativní národ a tyto elementy dokážou velmi dobře sloučit do nejmenšího detailu. V tomto tkví naše přednost a schopnost zahraniční trhy zaujmout,“ dodává Tereza Vítková.

Autorka je vedoucí manažerka projektu Design pro konkurenceschopnost CzechTrade

PDF verze zářijového čísla magazínu Český export a podnikání ke stažení

Ohodnoťte tento článek
Diskuze