Export a podnikání - Aktuální číslo - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Český export a podnikání – Aktuální číslo

, Export a podnikání,
Český export a podnikání – Aktuální číslo
Zdroj: Mladá fronta

Nizozemci patří k nejlepším obchodníkům planety. Proč některé České vývozce při jednání zaskočí svým sebevědomím, jak se stali symbolem urputné šetrnosti, proč je při rozhovoru s nimi dobrým tématem počasí? V aktuálním vydání magazínu Český export a podnikání zaměřeném na Nizozemsko se dozvíte i to, k čemu původně sloužily ikonické větrné mlýny nebo které slovo z nizozemštiny používáme běžně v češtině.      

Nizozemci mají k zařazení mezi nejlepší obchodníky světa ideální předpoklady. Prakticky všichni mluví anglicky, jsou sebevědomí, přímočaří, pracovití a spořiví. Jak zmiňuje ve svém textu o jejich mentalitě redakční kolegyně Anna Kratochvílová, která přímo v srdci Beneluxu nějaký čas žila a dlouhodobě se věnuje nizozemštině, od byznysu se Nizozemci nenechají příliš zdržet ani jídlem. A jejich pověstnou šetřivost si britští rivalové škodolibě promítli i do anglické fráze „going Dutch“, která při společném jídle v restauraci značí, že se bude platit „na holandský způsob“, tedy pěkně každý sám za sebe. Tak to v Nizozemsku prý někdy dopadne dokonce i na romantickém dostaveníčku.

Leč v byznysu je i tenhle rys plusem. Nizozemci ztělesňují jádro disciplinované a spořivé severní Evropy, která ještě pořád mezi všemi turbulencemi globálního byznysu znamená sázku na jistotu, klidnou sílu. A vybrali si i své nové téma pro 21. století sevřené ekologickými problémy. Jestliže Německo chce být první velkou ekonomikou bez závislosti na jádru a fosilních palivech, Nizozemsko přijalo roli průkopníka v oblasti cirkulárního hospodářství.

PDF verze březnového čísla magazínu Export a podnikání ke stažení

Ohodnoťte tento článek
Diskuze