Menu Zavřít

Evropu čeká boom LNG. Počet nákladních vozů vzroste třicetkrát

27. 11. 2020
Autor: Archiv

Lídrem v oblasti LNG je v současnosti Itálie, která má přes 2 300 nákladních vozidel a 82 čerpacích stanic LNG, Německo s 1 100 vozy a 33 čerpacími stanicemi, a Španělsko s více než 1 400 vozy a 58 stanicemi. V Česku jsou zatím dvě čerpací stanice LNG a 15 nákladních vozidel.

Zaměření Evropy na LNG vychází z plánu EU
být do roku 2050 prvním klimaticky neutrálním kontinentem. Plán mimo jiné
počítá s redukcí emisí v dopravě o 90 procent a nástupem alternativních paliv.

K tomuto trendu hodlá přispět i Eurowag.
"Během tří let plánujeme zvýšit byznys založený na aktivitách mimo
tankování nafty dvakrát rychleji než ten dieselový. Zaměříme se přitom i právě
na LNG, kde už existuje rozsáhlá čerpací infrastruktura i dostatečná nabídka výrobců
nákladních vozidel," říká Anne Schwier, výkonná ředitelka divize pro novou
mobilitu a alternativní paliva.

Dojezd až 1 600 km, tichý provoz a nižší
spotřeba

Liquefied Natural Gas (LNG) umožňuje
snížení nákladů na palivo až o 20 procent kombinací nižší ceny paliva a snížení
spotřeby. Vozy na LNG mají dojezd až 1 600 km, jsou tišší a mají nižší emise CO2,
NOx pevných částic, nebo SOx. Nákladní vozidla na LNG už nabízí
velké značky jako Scanie, Volvo nebo Iveco.

V oblasti těžké dálkové nákladní
dopravy je v současnosti zkapalněný zemní plyn považován za jedinou dostupnou a
ekonomickou alternativu nafty. Navíc, fosilní zemní plyn může být postupně
nahrazen biometanem pocházejícím z přírodních zdrojů, který snižuje emise
skleníkových plynů již dnes až o 95 procent.

Zatímco LNG je vhodné pro dálkovou nákladní
dopravu, v regionální nákladní, osobní a městské a příměstské
hromadné dopravě se více prosazuje CNG, tedy stlačený zemní plyn. Podle studií
by se počet čerpacích stanic na CNG v Evropě by se měl za deset let zvýšit
z 3 900 na 10 000 a počet nákladních aut z 27 000 na 190 000. Počet
osobních aut na CNG se má zvýšit z 1,4 na 12,6 milionu aut.

BRAND24

„Eurowag jako energeticky a palivově
neutrální společnost bude poskytovat svým zákazníkům maximální flexibilitu,
pohodlí a nákladově efektivní řešení, bez ohledu na to, jaké palivo používají dnes
nebo pro jaké se rozhodnou v budoucnu,“ uzavírá Anne Schwier.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).