Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Autor: CC0 via Pixabay

Evropa je českým technologickým firmám malá. Míří na americké a asijské trhy

27. září, 06:00 - Export a podnikání
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Autor: CC0 via Pixabay
27. září, 06:00

Asi málokdo nezaznamenal množství článků, vyjádření a aktivit navázaných na dokument Inovační strategie České republiky 2019 až 2030. Jako republika si Česko vytyčilo poměrně ambiciózní cíle, jejichž dosažení si vyžádá propojit systémovou podporu ze strany státu s intenzivní a na kreativitě založenou prací tuzemských firem a výzkumných a vědeckých pracovišť. V zahraničí se chce Česko prezentovat jako sebevědomý inovační lídr v souladu se strategií Czech Republic: The Country For The Future.

Nabízí se tak otázka, jak na takové výzvy reagují na inovace zaměření čeští exportéři a jim asistující agentura CzechTrade. Určitý náhled skýtá statistika jednání vedoucích zahraničních kanceláří CzechTrade se zástupci českých exportérů v rámci konzultačních dnů s ekonomickými diplomaty a řediteli zahraničních kanceláří CzechTrade organizovaných MPO, Svazem průmyslu a dopravy ČR a MZV, které se konalo v červnu.

Pakliže se za vysoce inovativní firmy považují subjekty zabývající se oblastmi nových produkčních, digitálních a bezpečnostních technologií, z celkového počtu 407 zúčastněných firem bylo více než 12 procent vysoce inovativních. Své exportní zájmy tak řešily například firmy působící v oblasti smart (smart city, smart mining, smart grid), nanotechnologií či bezpečnosti zařízení propojitelných v síti.

Zevrubnější pohled na statistická data skýtá zajímavý trend. Ukazuje se, že inovativní firmy cílí zejména na mimoevropské trhy. Zatímco tradiční firmy ve velké míře sázejí na perspektivní vývoj v Evropě, inovativní mnohem častěji míří dál. A to nejen na nejvyspělejší trhy, jako jsou USA nebo Jižní Korea, zájem je například také o Latinskou Ameriku.

Instalace radaru společnosti Meteopress v Chorvatsku trvala pouhých 36 hodin ( Autor: Meteopress )

Zatímco se ke konzultacím hlásilo v průměru již zmiňovaných 12 procent výrazně inovativních firem z celkového počtu zájemců, v případě Latinské Ameriky toto číslo bylo dvojnásobné, u Jihoafrické republiky činilo dokonce 27 procent. Žádané byly též Austrálie, Singapur či Thajsko, kde se sledovaný parametr pohyboval výrazně nad 20 procenty. V Evropě je vyšší zájem o Belgii a Chorvatsko.

Zajímavým příkladem posunu teritoriálního zájmu může být jeden z účastníků konzultačních dnů, společnost Meteopress. Ta se aktuálně, hlavně díky posledním instalacím v Chorvatsku, stává největším provozovatelem meteorologických radarů v Evropě.

„Evropa je nám už malá, chceme jít s pomocí CzechTradu dál. Zajímá nás například Brazílie, věříme, že díky unikátnosti našeho řešení a dalšímu vlastnímu vývoji budeme zajímaví globálně. CzechTrade nám umožní zefektivnit vstup na trh, připraví nám podhoubí pro schůzky bez vynaložení zbytečné energie. My se tak můžeme soustředit na tvorbu produktu a strategie,“ uvedl ředitel společnosti Michal Najman.

CzechTrade má díky síti zahraničních kanceláří čítající více než 50 poboček unikátní příležitost přispívat k naplňování strategie Czech Republic: The Country for the Future. Svými aktivitami má významný podíl na utváření obrazu České republiky v zahraničí. Také proto agentura systémově akcentuje spolupráci s tvůrci inovativních produktů a průběžně aktualizuje asistenční služby reagující na potřeby inovátorů.

PDF verze zářijového čísla magazínu Export a podnikání ke stažení


Čtěte také

 Kazachstán má obrovská ložiska uhlí, která sytí většinu místních elektráren

Centrální Asie: Výhodná poloha a nerostné bohatství

Ekonomika pěti postsovětských republik stojí na velkém nerostném bohatství. Vedle ropy,…

před 1 hodinou

Ilustrační foto

Češi v Kazachstánu uspěli s dodávkami těžebních strojů i piva. Spolupráci zlepšila přímá letecká linka

Spolupráci Kazachstánu a České republiky letos zlepšilo otevření přímé letecké linky mezi…

před 1 hodinou

 Export - ilustrační foto

Česká šance na východě. Exportéři mohou těžit z dohody EU s Japonskem

Tuzemští podnikatelé mohou výhodně vyvážet do Japonska, třetina ale v bezcelní politice…

17. listopadu 2019

Události Výročí 30 let od 17. listopadu 1989 na Národní třídě

Po 30 letech byla Národní třída opět neprůchozí. Desetitisíce lidí si přišly připomenout listopadové události

Desetitisíce lidí odpoledne úplně zaplnily Národní třídu v Praze, kde dopoledne začaly…

17. listopadu 2019

Události Sociolog Oto Sedláček

Stálo to za to, vzpomíná na listopad 89 sociolog Oto Sedláček

Propadám skepsi, když lidé nadávají. Listopad byla skvělá změna, vzpomíná Oto Sedláček,…

17. listopadu 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Za jakých okolností budete mít nárok na pohřebné?
Jak se připravit na pracovní pohovor?
Jak žádat o mateřskou, když studujete? A jak o ní žádá otec či jiná osoba?
Mince či bankovky jsou lákavější investicí než zlato, zhodnotí se rychleji
Změnil jsem dodavatele a platím víc! I k tomu může dojít
Auta
Listopad 89 v motoristickém tisku: Sovětské koncepty,…
Škoda Favorit vs. Škoda Octavia: Rozdíl třiceti let v praxi
Grafická demododávka společnosti 3M na veletrh CzechBus
VW vystavuje v Praze posla své elektrické budoucnosti. Kvóta pro ČR je už prodaná
Peugeot se vrátí do Le Mans. Deset let poté, co vytrvalostní závody opustil
Hry pro příležitostné hráče