Eurovia napadla tendr na stavbu trati v Praze za více než tři miliardy korun. Zakázka stojí - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Eurovia napadla tendr na stavbu trati v Praze za více než tři miliardy korun. Zakázka stojí

, čtk,
Eurovia napadla tendr na stavbu trati v Praze za více než tři miliardy korun. Zakázka stojí

Stavební společnost Eurovia podala námitku proti výsledku tendru na modernizaci železničního uzlu v Praze za 3,487 miliardy korun. Uvedl to server iDnes.cz. Eurovia skončila v soutěži druhá za sdružením firem Metrostav, Swietelsky Rail a SMP CZ. Mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová řekla, že termín zahájení prací v polovině letošního roku zatím ohrožen není.

Eurovia se nechtěla k námitce blíže vyjadřovat, protože řízení ještě neskončilo. Podle iDnes.cz požaduje firma překontrolování vítězné nabídky.

O zakázku na modernizaci železničního spojení od vinohradských tunelů k Hostivaři, která je součástí úprav takzvaného pražského železničního uzlu, se Eurovia ucházela ve sdružení s firmami Strabag Rail a GJW Praha s cenou 3,68 miliardy korun.

SŽDC dál počítá s původním harmonogramem prací. „Harmonogram prací stíháme. Nelze však vyloučit podání na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže,“ řekla serveru mluvčí správy. Správa železniční dopravní cesty si od modernizace slibuje odstranění úseků, které už nestačí hustotě dopravy.

SŽDC vypsala tendr loni na podzim podruhé. Výběrová komise loni v červnu za vítěze doporučila firmu Chládek a Tintěra s cenou 3,4 miliardy korun. Správa ale následně soutěž zrušila s poukazem na nejasnosti ve vlastních kvalifikačních požadavcích. Vítězná firma se pak obrátila na antimonopolní úřad, aby zakázal vypsání nové soutěže. Nakonec ale společnost vzala své podání zpět a SŽDC vyhlásila nový tendr.

Čtěte dále:

Kartel vrací úder: Hochtief podává žalobu na antimonopolní úřad

Poslanci chtějí urychlit výstavbu vysokorychlostní železnice o 10 let

NKÚ: V Česku vázne zavádění evropského systému řízení železnic


Ohodnoťte tento článek
Diskuze