Menu Zavřít

EUROLAND LÁKÁ

1. 10. 2001
Autor: Euro.cz

Země nabízí vysoký růstový potenciál

Z hlavních ekonomických bloků nabízí podle mnoha investičních stratégů nejzajímavější růstový potenciál vyspělá Evropa, zejména takzvaný Euroland. Za posledních 12 měsíců tyto akciové trhy výrazně překonaly významné regiony – USA, Japonsko i Velkou Británii.

BRAND24

Dlouhodobé trendy, díky kterým preferujeme Evropu, jsou následující. Aktivita na poli fúzí a akvizicí: Tato vlna zvyšuje kulturu tvorby hodnoty pro akcionáře (Shareholder Value), kde Evropa výrazně zaostávala za USA. Technologie: Evropa stejně jako USA zažívá technologický boom. Masivním využíváním moderních technologií se vytváří prostředí k růstu produktivity i zisků. Kapitálové toky: Investoři uvnitř eurozóny přijímají akciovou kulturu. Za poslední tři roky značně diverzifikovali svá portfolia i mimo eurozónu. Tento odliv pochopitelně vedl k oslabení eura. Bude–li úspěšná snaha firem zvyšovat návratnost kapitálu a bude–li pokračovat akcelerace ekonomického růstu v eurozóně, jakož i oslabování ekonomického růstu v USA, kapitálové toky se začnou přesouvat do Evropy.

V segmentu akcie Euroland eviduje firma S&P aktuálně 35 fondů. Vzhledem k tomu, že tento sektor dosud neexistuje tři roky, nemá nikdo udělen Star Ranking TM. Některé fondy se zaměřují výhradně na blue–chips, jiné mohou investovat i do akcií menších a středních firem. Srovnávacím indexem fondů zaměřujících se na blue–chips je většinou Dow Jones Euro STOXX 50, který reprezentuje 50 největších firem eurozóny. Některé fondy jej kopírují (Fidelity Euro Stoxx 50), jiné se jej naopak snaží překonat. Daří se to zatím fondu Mercury Euro Markets. Skupina Mercury opustila v eurozóně jako první již od roku 1991 princip regionální alokace a řídí portfolio výhradně podle odvětví. Také proto její fond například podvážil podíl německých titulů. Profitoval v posledních měsících z dlouhodobého snížení pozice v Deutsche Telekomu, jehož akcie značně oslabily.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).