Emisní kauza VW: manažer v USA přiznal vinu, hrozí mu sedm let

04. srpna, 18:47 - čtk
04. srpna, 18:47

Manažer německé společnosti Volkswagen Oliver Schmidt dnes u soudu v Detroitu přiznal vinu ve skandálu kolem manipulací testů emisí naftových aut. Podle dohody o vině a trestu mu hrozí až sedmiletý trest vězení a pokuta 40 tisíc až 400 tisíc dolarů (888 tisíc až 8,9 milionu korun). Schmidt si verdikt vyslechne 6. prosince.

Manažer přiznal spiknutí s cílem zakrýt manipulace s emisemi před regulačními orgány. Je jedním z osmi současných a bývalých manažerů Volkswagenu, které v souvislosti s tímto skandálem obvinilo ministerstvo spravedlnosti USA.

Podle dohody se žalobci usnesli, že většinu bodů obžaloby stáhnou. Schmidt souhlasil, že po odpykání trestu bude deportován. Původně mu hrozilo až 169 let ve vězení. Většina z obviněných zaměstnanců Volkswagenu je v Německu, a tedy mimo dosah amerických justičních orgánů, uvedla agentura AP.

Americká agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) předloni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Volkswagen následně přiznal, že software po celém světě instaloval do asi 11 milionů naftových aut. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto.


Arogancí ke kolapsu. VW, BMW a Daimler se musí přizpůsobit době


Volkswagen se již v březnu dohodl, že na řešení skandálu ve Spojených státech vynaloží až 25 miliard dolarů (přes 555 miliard korun). Tato částka zahrnuje náklady na řešení požadavků regulačních orgánů a státních úřadů i na odškodnění majitelů a prodejců naftových aut, která umožňují s testy emisí manipulovat.

Německá automobilka dnes uvedla, že s vyšetřovateli stále spolupracuje a že nepovažuje za vhodné komentovat ani průběh vyšetřování, ani personální záležitosti.

Loni už se ke spiknutí přiznal zaměstnanec Volkswagenu James Liang. Ten s úřady spolupracuje a rozsudek si má vyslechnout 25. srpna.

Čtěte také:

Německá vláda dala přezkoumat auta Daimleru kvůli emisím

Konec spalovacích motorů: domácí firmy jsou ve střehu

Británie zakáže prodej benzinových a naftových aut. Od roku 2040


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce…
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Pokuta za pád z kola? Absurdní, ale ne víc než jiné pokuty za nehodu [komentář]
Technologie
Parádní akce: Samsung Galaxy S7 za 8200 Kč a S7 Edge za 10 600 Kč
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Nereferenční Radeony Vega konečně tady? PowerColor chystá vydání před koncem listopadu
Cnews FM: Platíme mobilem s Android Pay. Vydrží nám to? [podcast]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít