Menu Zavřít

Elektronické aukce šetří firemní náklady III.

20. 1. 2012
Autor: profit

V závěrečném dílu seriálu o elektronických aukcích se seznámíme s konkrétními příklady z praxe. Dozvíme se, kde všude a u jakých položek s nimi ušetříme.

Foto: Profimedia.cz

Město Tábor se rozhodlo v pilotním režimu využít elektronických aukcí, aby jednak podpořilo transparentnost výběrových řízení, jednak dosáhlo významných úspor. „Úspory pro naše město jsou prozatím velice významné. Zmínil bych například již proběhlou elektronickou aukci na tarify služeb mobilního operátora, díky níž jsme ušetřili téměř 60 % nákladů.“ prozrazuje tajemník městského úřadu v Táboře Lubomír Šrámek.

Elektronické aukce jsou bezpochyby efektivní nástroj. Umožňují v reálném čase sledovat vývoj nákupní ceny  vyhlašovatelem i  účastníky aukcí. Dávají účastníkovi možnost opakovaně reagovat a podávat pokaždé novou, nižší cenovou nabídku. „Jako jediný nástroj dostávají aukce své účastníky pod časový tlak. Jakmile totiž zájemce vidí okamžitý vývoj nejnižší cenové nabídky v porovnání s tou svojí, snaží se okamžitě reagovat,“ upřesňuje Jan Koubek ze společnosti Infinity, která  systém elektronických aukci provozuje a nabízí.

Vedle finančních úspor a transparentnosti se uživatelé aukcí mohou dočkat také značné časové úspory, navíc díky nim mohou eliminovat možné nepřesné kroky v administraci. Díky těmto a mnoha dalším pozitivním důsledkům i kladným ohlasům uživatelů neustále roste poptávka po elektronických aukcích. Možné obavy firem i měst z jejich implementace se pomalu odsouvají stranou.

BRAND24

Elektronické aukce při výběrových řízeních mohu po našich zkušenostech jenom doporučit. Ti, kdo nadále váhají, se mohou kdykoliv obrátit na zkušené odborníky, absolvovat některý ze seminářů nebo se podívat na nějakou aukci v reálném čase. Není třeba mít jakékoliv předsudky,“ dodává Šrámek.

V prvním dílu seriálu jste se mohli dozvědět co to elektronická aukce je a co potřebujete pro její provoz a ve druhém dílu jak konkrétně s pomocí elektronické aukce ušetřit.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).